Toon posts:

Kan niet aan beveiligde bestanden [XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Vriend van me heeft op zijn "oude"pc een map met fiilms (ja die soort films ja) beveiligd door "alleen lezen" en de "inhoud encrypten". Nu heeft hij een nieuwe hd gekocht omdat zijn andere kapot was (films staan op andere hd). XP pro geinstalleerd.

Nu kan hij niet meer bij zijn films. Toegang geweigerd etc.

Tot nu toe geprobeerd:
Take ownership. wat wel lukt maar vervolgens gaat het alleen lezen vinkje niet weg.
converteren naar fat32. Wat niet gaat volgen partition magic omdat er encrypted data opstaat die dan verloren gaat.
Ook het vinke data encrypten weghalen gaat dus niet.

ik weet het dus even niet meer.

Is er niet een tooltje dat dit oplost ??

alvast bedankt

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Welke melding geeft ie als je een NT BOX (dos box) opstart en dan een attrib commando geeft?

Stel de map heet:

code:
1
c:\pr0n
( :P )
Doe dan eens
code:
1
 attrib -r c:\pr0n\*.* /s

edit:

IorGie hierboven geeft de juiste link.. dat van mij helpt niks omdat het idd encrypted is denk ik. Probeer maar. Maar check dus dit MS artikel

edit2: en anders moet je em maar zeggen dat ie gewoon nieuwe 'filmpjes' moet gaan downloaden :P

[ Voor 50% gewijzigd door DeMoN op 09-09-2004 10:55 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als hij de boel encrypted heeft, dan werkt take ownership of attrib ook niet denk ik. Ik denk dat je het zal moeten decrypten (vraag niet hoe :p)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg heb ik en de faq gelezen en alle opties geprobeerd. Anders zou ik jullie niet lastig vallen

Edit. Heb ondertussen wat gevonden. Je kan in via systeembeheer--> lokale beveiliginginstellingen--> wizard Herstelagent gecrypte bestanden herstellen maar dat moet je wel het *.cer file hebben.

Ga dus nu de oude hd proberen op te starten en hopen dat nog vindbaar is

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 10:59 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 10:55:
[...]

Jammer genoeg heb ik en de faq gelezen en alle opties geprobeerd. Anders zou ik jullie niet lastig vallen
Mja.. je moet gewoon ff googlen man. Er zijn zat programma's die dit minder legaal kunnen doen. Ik kan je helaas geen link geven maar 10 sec. google zei me genoeg.
De rest van de oplossing is dus buiten GoT om denk ik zo.
F_J_Knip. Als je app. namen wegknipt, moet je niet de helft vergeten ;)

[ Voor 39% gewijzigd door F_J_K op 09-09-2004 11:17 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 09 september 2004 @ 10:57:
[...]

Mja.. je moet gewoon ff googlen man. Er zijn zat programma's die dit minder legaal kunnen doen. Ik kan je helaas geen link geven maar 10 sec. google zei me genoeg.
De rest van de oplossing is dus buiten GoT om denk ik zo.

[...]
Heb het al gevonden. Ga dit eens even proberen. Thks man

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De WOS FAQ gaf dus al precies je antwoord: het omzeilen van beveiligingen is niet de bedoeling op GoT en dat is het toch op het moment dat je niet de juiste keys hebt gebackupt voor een crash ;)

Maar goed, opgelost :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.