[Win2k3 SBS] Welke externe ISDN modems worden gesupport?

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025
Voor ons 1U windows 2003 SBS servertje ben ik op zoek naar een externe ISDN modem. Nou vroeg ik me dus af welke modellen eigenlijk gesupport worden door microsoft?

Op de hardware compatibility list staan alleen 2 interne modellen, maar daar heb ik dus niet zoveel aan aangezien dit niet in de server past. Ben dus op zoek naar een COM of een USB model.

Na een aantal dynalink modellen te hebben gehad waarvan er niet 1 ondersteund werd, ben ik iets voorzichtiger geworden met bestellen...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Ik weet dat een intern ISDNkaartje van Dynalink perfect werkt onder Windows 2003SBS, officieel niet door Microsoft ondersteund maar hij doet het perfecto :). Een COMpoort model is nogal zeldzaam aan het worden, een USB niet, maar die zijn wellicht lastiger om mee in te bellen. Is het voor uit of inbellen bedoeld?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• iGadget
Feitelijk is het puur bedoeld om faxen mee te versturen en eventueel te ontvangen. D'r zit zo'n prachtige fax-wizard in SBS, die wilde ik graag gaan benutten om via outlook faxjes te kunnen versturen.

Ik kreeg die Dynalink van ons qua usb ook wel aan de praat met de WinXP driver, maar vervolgens had ik alleen een network device en een WAN NDIS miniport device erbij, waar ik vervolgens nog niets mee kon. Ik heb de stiekeme hoop dat een COM apparaat beter herkend zal worden...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

iGadget schreef op 09 september 2004 @ 11:55:
Feitelijk is het puur bedoeld om faxen mee te versturen en eventueel te ontvangen. D'r zit zo'n prachtige fax-wizard in SBS, die wilde ik graag gaan benutten om via outlook faxjes te kunnen versturen.

Ik kreeg die Dynalink van ons qua usb ook wel aan de praat met de WinXP driver, maar vervolgens had ik alleen een network device en een WAN NDIS miniport device erbij, waar ik vervolgens nog niets mee kon. Ik heb de stiekeme hoop dat een COM apparaat beter herkend zal worden...
Voor faxen werkt een modem een stuk beter over het algemeen :) Bij een ISDN kaart krtijg je alleen een NDIS WAN minipoort ding en geen 'modem' zeg maar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• iGadget
hmmm... maar er bestaat toch ook zoiets als een ISDN fax? En aangezien we een volledige ISDN centrale hebben, leek het me wel zo mooi om het ISDN te houden... Of denk ik nou te simpel? :)

Pagina: 1