Ik wil een soort van Issue log gaan bijhouden in een Access database.
Ik wil van de issues een aantal dingen bijhouden waaronder de status. (open, closed, re-opened). Ik wil als het kan daar ook weer een log van bijhouden in een tabel.
Ik stel me dan voor dat ik de volgende tabellen ga gebruiken:
Tabel: issue
issueID (sleutel)
datum
description
status
type
Tabel: involved
issueID (sleutel)
person (sleutel)
role
Tabel: statuslog
issueID (sleutel)
status (sleutel)
date (sleutel)
time (sleutel)
De velden issue.status en issue.type zullen gebruik maken van refentietabellen met daarin ook nog een description per status en type
--> Ik zou graag willen dat de laatste tabel automatisch wordt geupdate zodra ik de waarde van het veld status in de tabel issue wijzig.
--> Heeft iemand vaker zoiets gemaakt en kan hij/zij vertellen of ik "goed op weg" ben?
Ik wil van de issues een aantal dingen bijhouden waaronder de status. (open, closed, re-opened). Ik wil als het kan daar ook weer een log van bijhouden in een tabel.
Ik stel me dan voor dat ik de volgende tabellen ga gebruiken:
Tabel: issue
issueID (sleutel)
datum
description
status
type
Tabel: involved
issueID (sleutel)
person (sleutel)
role
Tabel: statuslog
issueID (sleutel)
status (sleutel)
date (sleutel)
time (sleutel)
De velden issue.status en issue.type zullen gebruik maken van refentietabellen met daarin ook nog een description per status en type
--> Ik zou graag willen dat de laatste tabel automatisch wordt geupdate zodra ik de waarde van het veld status in de tabel issue wijzig.
--> Heeft iemand vaker zoiets gemaakt en kan hij/zij vertellen of ik "goed op weg" ben?