Toon posts:

ISDN NT1 aansluitpunt

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik hier nog geen vaste aansluiting,
maar wil dit begin volgende week gaan aanvragen.

Ik wil graag weten of het mogelijk is het NT1 kastje, maar daarop ISDN modem en een ISDN huiscentrale aan te sluiten, ná ongeveer 15-20 meter verlengsnoer vanaf het aansluitpunt in de huiskamer?

Dit omdat fax, telefoon, antwoordapp., modem etc. allemaal ver van het aansluitpunt staan, en ik liever niet teveel snoeren wil gaan leggen door de plinten :)

Of kan dat niet en moet de NT1 direct op het aansluitpunt in de huiskamer?
In de meterkast kan niet, want het is hier niet mogelijk kabels te trekken :P .

Dank _/-\o_

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
euh, ik denk dat 't wel kan als je dus cat 4 of 5 kabel gebruikt, die hebben volgens mij een maximale lengte van 100 meter.
K heb het gister zelfs nog gedaan, vanuit pc met isdn kaart naar isdn verdeelding met 25 meter kabel... Alhoewel het internet het niet deed, kreeg ik hetzelfde resultaat als ik de hele tijd al kreeg (Lijn is bezet)... ook toen ik heb op de wandcontactdoos aansloot waar ongeveer 3 meter kabel tussenzit met de isdn centrale....

Volgens mij zou het dus gewoon moeten kunnen :)

edit: d'oh! k moe wel goed lezen natuurlijk :D
w8 ff ff typen

zo...
't lijkt mij dat je het beste de isdncentrale in de huiskamer bij 't aansluitpunt kan hangen, daar de benodigde kabels in stoppen, en de kabel van 't isdn kastje naar de NT1 gebruiken zoals die nu licht (Vanuit je aansluitpunt in je kamer)

't lijkt mij niet mogelijk om 4 lijnen tot 1 te bundelen en later weer uit elkaar te splitsen. Tenminste dat maak ik op uit je post :P sorry als 'k et fout heb :D

[ Voor 35% gewijzigd door Wussie op 09-09-2004 10:16 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt de ISDN huiscentrale ver van de NT1 plaatsen. Ik zou niet met de NT1 rommelen, aangezien dat bij problemen meteen tot "afschuiven" leid. Je hebt immers geen normale setup.

Je kunt de NT1 waarschijnlijk zonder problemen verplaatsen. Maar ik zou gewoon de huiscentrale daar hangen, dat is gewoon een ISDN apparaat, en die kan een heel stuk van de NT1 afgeplaatst worden. Wel even controleren dat je de bus goed construeerd. (afsluiting ed.)

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb zelf mijn NT1 +/- 8 meter van het aansluit punt gemonteerd. 15 - 20 meter moet denk ik ook wel kunnen mits je cat5 kabel gebruikt. Je kan anders ook je NT1 bij de aansluiting plaatsen en dan met één isdn kabel verder (die 20 meter).

energy powers future motion

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen met kwalitatief goede kabel zoals cat5.
Heb namelijk het NT1 kastje, ISDN modem en een huiscentrale hier al liggen.

En de ISDN modem kan alleen direct op de NT1. De huiscentrale heeft geen doorlus mogelijkheid, dus de NT1 bij het aansluitpunt kan wel, maar dan moet ik 2 kabeltjes leggen.

Ik probeer het dus eerst wel met een verlengd snoer aangezien het bij pienk met 8 m. lengte ook werkt :D

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 08:26
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:02:

En de ISDN modem kan alleen direct op de NT1. De huiscentrale heeft geen doorlus mogelijkheid, dus de NT1 bij het aansluitpunt kan wel, maar dan moet ik 2 kabeltjes leggen.

Ik probeer het dus eerst wel met een verlengd snoer aangezien het bij pienk met 8 m. lengte ook werkt :D
Je kan ook gewoon een ISDN splitter kopen,
dan heb je ook maar één kabel te trekken.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:02:

Werkt gewoon, ik zie het bij veel van mijn klanten, succes.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:05
Yep is geen probleem. Heb hier in thuis situatie ook gewoon NT1 20 meter verderop gehangen. Van isra punt naar NT1 kastje gewoon cat5 kabel gelegd.
Telefoon en adsl gaat er overheen, geen problemen hier :)

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
ramonp schreef op 09 september 2004 @ 11:07:
[...]

Je kan ook gewoon een ISDN splitter kopen,
dan heb je ook maar één kabel te trekken.
Die heb je ook inclusief afsluitweerstand....

[ Voor 11% gewijzigd door htca op 09-09-2004 17:38 ]

Pagina: 1