Ik heb hier een DHCP server met 1 superscope en daaronder 6 scope (voor ieder filiaal 1 scope). De filialen zijn verspreid over heel Nederland. De scopes hebben dus allemaal een andere gateway en een andere range. De filialen loggen dus allemaal in op het netwerk van de hoofdvestiging.
Het probleem.
Stel dat ik met mijn laptop naar Assen ga, plug daar in krijg netjes een ip van filiaal Assen.
Volgende dag kom ik weer in een ander filiaal en daar plug ik in, maar mijn laptop komt weer in de scope van Assen, maar de lease was maar 10 uur geldig.
Mijn vraag is, "waar haalt de laptop zijn voorkeur vandaan en hoe los ik dit op".
Ik heb al geprobeert met de server-optie "release DHCP lease when shutdown".
Dit werkte niet, want hij liet de lease wel los, maar als ik naar de leases kijk in de DHCP-server dan staat de lease er nog met een uitroepteken erbij.
Iemand een oplossing?
Het probleem.
Stel dat ik met mijn laptop naar Assen ga, plug daar in krijg netjes een ip van filiaal Assen.
Volgende dag kom ik weer in een ander filiaal en daar plug ik in, maar mijn laptop komt weer in de scope van Assen, maar de lease was maar 10 uur geldig.
Mijn vraag is, "waar haalt de laptop zijn voorkeur vandaan en hoe los ik dit op".
Ik heb al geprobeert met de server-optie "release DHCP lease when shutdown".
Dit werkte niet, want hij liet de lease wel los, maar als ik naar de leases kijk in de DHCP-server dan staat de lease er nog met een uitroepteken erbij.
Iemand een oplossing?