Toon posts:

Yorin, 3FM e.d. als mp3 stream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer over lan op het werk internetradio te relayen. (ik heb enige computer met beschikking tot internet (bewust geen internet op de andere)) Dit werkt met shoutcast wel goed zo lang de inkomende stream in mp3 formaat is, maar de "grote" radiozenders zijn (geloof ik) in wma formaat en deze krijg ik wel afgespeeld in winamp, maar deze stuurt shoutcast niet door. Iemand een oplossing? Line in gebruiken trouwens ook geen optie, want dan hoor ik zelf niets meer :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Uuhm, je kunt iedere geluidsbron die JIJ kunt horen, doorstreamen hoor! Gewoon bij je DPS settings even de bron op "line-in" zetten, dan de mixer openen, en dan vink je bij opnamevolume even "wave" aan, zodat hij dat als bron pakt. Vervolgens speelt hij normaal je geluid op je eigen pc nog af hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nog ook. En ik maar dagen en dagen peuteren. Ik verwachte een directe feedback te krijgen, maar het werkt dus blijkbaar net anders...

Meteen de volgende vraag maar; Op de computers op LAN loopt de audio niet synchroon. Hoe komt dit en is het op te lossen?

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Is niet op te lossen, dat is een bepaalde buffer die winamp opbouwt.

www.nanon.nl

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt ook een publishpoint aanvragen bij de ISP waar de streams vandaan komen in WMA formaat zodat je ze zelf kunt uitzenden middels de Windows Media Server. Als het om grote aantallen gaat zul je de ISP wel bereid vinden.

En waarom MP3 als WMA al goed geencodeerd is?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º