Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sticker printen met deskjet of bij drukker?

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:54
Hey,

Weet er iemand of het mogelijk is om zelf met een HP Deskjet (990cxi) een sticker te printen? Bestaat er zo'n "papier" om op te printen? Liefst doorzichtig zelfs? Enig idee waar te vinden dan (in regio Antwerpen-Boom liefst).

En als je dit bij de drukker zou laten doen? Kan die zo'n "sticker op maat" maken met een tekening die je zelf meebrengt? Enig idee van de prijs?

Tnx

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Volgens mij gaat de inkt dan uitlopen... Bij een drukker zal het IMHO veel mooier worden. Met een laserprinten gaat het wel wat beter (kun je ook makkelijk sheets printen), maar met een gewone deskjet is het mij nog niet gelukt.

Wat voor doel heeft die sticker? Voor thuisgebruik of een bedrijf?

Verwijderd

Ik was er vroeger veel mee bezig. Gewoon printen op fotopapier, netjes uitknippen en dan op het gewenste opject plakken door er een doorzichtige kleeflaag (celufaan zooi geloof ik) erover heen te plakken. Heeft er een half jaar leuk uit gezien op me scooter. Maar ja hij stond altijd buiten dus daarna maar eraf gehaald zag er niet meer uit. Ben overigens wel benieuwd wat de andere opties zijn :D

• FirecrackerBE
Voor thuisgebruik, ik had het idee om een eigen tekening of zo op mijn zijpaneel te plakken, en aangezien airbrushen VERSCHRIKKELIJK duur is... :X.
Ik weet ook nog niet precies welke tekening, het zou bijvoorbeel mijn eigengemaakt logo kunnen zijn (ik heb het hier niet ter beschikking, zit op mijn werk, anders gaf ik wel een linkje), maar ook een tekening van Deviantart (zoiets fantasy-achtig) of zoiets.

Suggesties, tips?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Firecracker schreef op 09 september 2004 @ 08:58: Bestaat er zo'n "papier" om op te printen? Liefst doorzichtig zelfs? Enig idee waar te vinden dan (in regio Antwerpen-Boom liefst).
Nee, dan heb je het over plastics ;)
Er is trouwens wel plastic wat je dor een printer heen zou kunnen halen omdat 'papier-inkt' erop hecht. Ik denk dat als je goed zoekt, je ook wel transparant stickermateriaal kan vinden gemaakt van dat materiaal.
En als je dit bij de drukker zou laten doen? Kan die zo'n "sticker op maat" maken met een tekening die je zelf meebrengt? Enig idee van de prijs?
Sure, dat is een kwestie van een stansvorm maken, en stanzen. Maar geloof me, dat wil je niet voor 1 plaatje. Dan kun je beter met een zeer scherp mesje zelf de vorm uit het vel snijden ;)
Verder wil je ook niet bij een drukker komen om 1 velletje te laten bedrukken aangezien dat nogal duur is (reken op meer dan 150 euro voor dat 1e velletje). Pas bij grote aantallen is dat verstandig.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ik weet wel iemand die vaak custom-made stickers voor scooters maakt voor een lief prijsje. Als je een linkje naar je plaatje geeft zal ik eens vragen of ze die ook kan maken.

• FirecrackerBE
Dat lijkt interessant Fricky. Ik zal straks eens zien om een linkje te posten naar de dingen die ik in gedachten had.

Wat is eigenlijk volgens jullie de goedkoopste manier om dit te doen?
Ik dacht zo: misschien kan ik een printje maken op een A3/A4:
-ofwel zelf op zo'n "sticker-plastic" printen, maar waar moet ik dat gaan zoeken?
-ofwel zelf printen op papier, daarmee naar een copycenter en daar op een plastic/transparant laten kopiëren?

Of hebben jullie een beter idee?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Bij Autostyle hebben ze een stickerfactory (http://www.autostyle.nl/faq.asp punt 17). "Nadeel" is wel dat het om stickers in 1 kleur gaat.

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 13:50
Je kunt ook een keer kijken bij 123sticker.nl. Daar kun je van je eigen ontwerp ook een sticker laten maken. Ik heb alleen geen idee wat dit kost.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• kluyze
  • Niet online
Ik heb hier ooit met een HP720 op een transparant afgedrukt en dit lukte toch, geen uitlopende ink of zo. Ik denk wel dat er stickers bestaan voor op af te drukken. Printerpapier voor op t-shirt te drukken bestaat toch ook waarom dit dan niet. Ergens eens kijken waar ze veel van deze dingen hebben. Ga eens bij een drukker kijken of zo.

of zoals
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 09:07:
Ik was er vroeger veel mee bezig. Gewoon printen op fotopapier, netjes uitknippen en dan op het gewenste opject plakken door er een doorzichtige kleeflaag (celufaan zooi geloof ik) erover heen te plakken.
[...]
Is ook wel een mooi resultaat denk ik

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
bedoel je soms dit?

www.conrad.nl zoeken naar: FRONTPL.FOL.INKTJET TRANSP.

[ Voor 96% gewijzigd door justinb81 op 09-09-2004 22:16 ]

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 19:47

Fox2

Spanning!

Hou er rekening mee dat inktjet-inkt misschien niet UV-bestendig is. Een tijdje in de vensterbank laten liggen en de kleuren van mijn oude inktjetje verbleekten altijd zienderogen. Misschien hebben de huidige inkten er minder last van, dat weet ik niet (ik laser nu).

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
In club heb ik zo'n dingen al eens voor een laserjet gezien, ik dacht ook voor een inktjet, maar schiet me niet dood als het niet zo is.

• FirecrackerBE
Hier vind je 2 plaatjes, het ene is vrij eenvoudig, het andere is een fullcolor fantasy art (bij wijze van voorbeeld, weet nog niet welke ik ga nemen) :), zoiets zou het dus moeten worden:
http://users.pandora.be/timothy.vangastel/Images/

Pagina: 1