Toon posts:

Computer schakeld na 5 seconden uit!!

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een aantal onderdelen een computer voor mijn zusje samengesteld, allemaal tweedehands van mij afkomstig:

Nieuwe ATX Miditower
Celly 266
MSI 6199 Mobo
32MB SDRAM 100 Mhz
32 speed cdromspeler
4MB VGA kaart
Creative soundblaster 128
3com Etherlink III netwerkkaart ISA
500 MB Quantum firebal

Ik denk zelf dat het aan de harddisk ligt, dat die kapot is ofzo, hij heeft het in mijn oude 486 tot op de dag van vandaag wel gedaan. De MSI ledjes geven aan dat hij zoekt naar een hdd maar dat die er niet is of kapot is. Ik heb hem op ide 1, maar ik kan geen master instellen of slave, daar zitten de pinnetjes niet voor. De cdromspeler zit netjes op het 2e ide kanaal.

Ik heb vanalles geprobeerd maar niets lukt wie weet het en helpt mij!!

Verwijderd

Misschien overbodige opmerking, maar precies hetzelfde probleem had ik twee weken geleden ook. Bij mij lag het aan een verkeerde montage van de processorkoeler op de processor. Na een aantal seconden (soms langer soms korter) stopt alles en het LED-je van de HD bleef continu branden.

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Eh...die koeler die zit er al op zolang ik dat ding heb en dat is 2 en een half jaar. Die harddisk is superoud, misschien wel een jaar of tien, dus misschien werkt dat niet meer in een nieuw systeem.

Verwijderd

Heeft het misschien iets te maken met het feit dat dat moederbord een ATA-66 controller heeft? Ik weet het niet hoor, ik ken dat moederbord niet?

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Ja het heeft een UDMA (ATA) 66 controler, maar de harddisk heeft geen dma, maar ik heb hem in mijn nieuwe computer die wel ata heeft deze harddisk ook verschillende keren erin gehad en dat werkte prima, maar de aansluitingen van de kast zijn vaag, die voor al die ledjes en knopjes, die passen niet goed op het mobo; niet alle pinnetjes worden bezet.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om alle schakelaars en led-jes af te koppelen en alleen de power switch op het moederbord te laten. Dan weet je meteen of de aansluitingen wel goed zijn.

Verwijderd

dat niet alle pinnetjes bezet worden is gewoon goed, bij mij is dat ook, het is gewoon goedkoper om 1 blok erin te zetten dan allemaal apparte stukjes

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is normaal dat niet alle pinnetjes bezet worden. Het kan zijn dat de powerknop niet goed is. Als die knop blijft hangen gaat het ding na 4-5 seconden weer uit (de meeste systemen met ATX voeding gaan uit als je de powerknop 4 seconden ingedrukt houdt)

Haal het kabeltje van de powerknop eens los en zet je systeem aan door de twee pinnetjes even kort te sluiten met een schroevendraaier. Als hij dan blijft draaien weet je waar het aan ligt :)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 december 2000 22:34 schreef Daniel Kegel het volgende:
Het is normaal dat niet alle pinnetjes bezet worden. Het kan zijn dat de powerknop niet goed is. Als die knop blijft hangen gaat het ding na 4-5 seconden weer uit (de meeste systemen met ATX voeding gaan uit als je de powerknop 4 seconden ingedrukt houdt)

Haal het kabeltje van de powerknop eens los en zet je systeem aan door de twee pinnetjes even kort te sluiten met een schroevendraaier. Als hij dan blijft draaien weet je waar het aan ligt :)
Ik dacht eerst dat niemand hier aan gedacht had, maar als een PC na 4/5 (ATX gaat na 4 seconden uit) seconden uitgaat is het eerst waar ik denk: de powerconnector.

Wat je ook nog kan doen: PC aan, en de powerconnector ff losmaken (kabeltje van mobo af). Zo moest ik m'n PC ook de gang zetten toen ik recentelijk de powerknop gekill'ed had...:)

Verwijderd

Heb het zelfde probleem gehad na een minuut of wat stond mijn proc op sambal waardoor hij opnieuw opstart. Oplossing nieuwe koeler. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het: er waren twee problemen:

1)Powerconnector zat verkeerd
2)Floppydisk stond op 1,44mb maar bleek 740kb te zijn, kheb een andere erin gedouwd en nun draait ie als een zonnetje

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 december 2000 09:52 schreef KAR het volgende:
Heb het zelfde probleem gehad na een minuut of wat stond mijn proc op sambal waardoor hij opnieuw opstart. Oplossing nieuwe koeler. :)
Rebooten is iets anders dan uit gaan :)

Maar waarom het floppy-drive probleem iets met het aan/uit gaan te maken hebben?
Pagina: 1