Toon posts:

[Lotus Notes] Add-in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een manier om een soort van Lotus Notes Add-in te maken zoals dat bijv. ook bij outlook kan met een com add-in.

De functionaliteit zou kort gezegd ongeveer het volgende moeten zijn:

Er dient een knop toegevoegd te worden bij e-mailtjes. Als op de knop geklikt wordt dient een schermpje getoont te worden met wat opties en afhankelijk daarvan gebeuren weer wat specefieke zaken. Ik heb na het klikken op de 'ok' knop o.a. het e-mail onderwerp, afzender, datum en tijd, enz. nodig om deze vast te leggen.

Kan iemand me enigzins op weg helpen? Ik heb namelijk zeer weinig kennis en ervaring met Lotus Notes. Alvast bedankt!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
is er met google / op de site van IBM / notes niet genoeg te vinden over het ontwikkelen van plug-ins voor notes????

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01

Peetman

Tjah....

Als je dat wil zal je de mailtemplate moeten aanpassen.
Maak een actionbutton en voeg daar de code aan toe die je wil.
Meer is te vinden in de help voor Domino Designer en op IBM developerworks.

Verwijderd

Topicstarter
owke... dus het kan niet zomaar met d.m.v. een dll die ik registreer die dan automatisch voor elk e-mailtje die button toe voegt...

• Peetman

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 09:54:
owke... dus het kan niet zomaar met d.m.v. een dll die ik registreer die dan automatisch voor elk e-mailtje die button toe voegt...
Dat zal waarschijnlijk ook wel kunnen. Maar de ervaringen die ik met de Extension Manager heb zeggen mij dat je dat beter niet kunt doen. Laat staan dat het "zomaar" is
Het beste is gewoon het mail template aanpassen en voor elke gebruiker dat nieuwe design doorzetten. Op die manier hou je je tenminste een beetje aan de conventies.

Verwijderd

Topicstarter
Zit er nog verschil in de versies van Lotus Notes? Ik wil e.e.a. graag 'standaard' maken, zodat het werkt met notes 5.0.11, maar ook met 6.0.3 en eventuele andere versies.

Verwijderd

"Simpel" Lotus scripting.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 09:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
owke... zoals ik al zei ik ben een echte beginner...

ik heb de notes designer tutorial gevolgd, heb wat voorbeelden bekeken, maar ik heb nog steeds geen idee hoe ik een knop kan toevoegen bij een normale e-mail...

Kan iemand me aub een hint geven waar ik moet beginnen met zoiets?

• Peetman

Peetman

Tjah....

Open je maildb in de designer.
Ga naar shared code -> actions
Maak een nieuwe lotusscript action aan.
Gooi er wat code neer.
Test het in je notes app.

Verwijderd

Als je dit doet in je mail-database, zorg dan wel dat de database het design niet meer overneemt van de standaard mail-template.
Als ik het goed heb, worden normaal gesproken de wijzigingen die je hebt gedaan weer ongedaan gemaakt, omdat het standaard mail-template er weer overheen gezet wordt.

Je doet dit bij de database properties in R5 het vierde tabje, en dan het vinkje bij 'Inherit design from template' uit te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 12:21 ]

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
peetman schreef op 17 september 2004 @ 11:54:
Open je maildb in de designer.
Ga naar shared code -> actions
Maak een nieuwe lotusscript action aan.
Gooi er wat code neer.
Test het in je notes app.
En vergeet vooral niet die action op te nemen in het "Memo" form, da's het form waar mailtjes standaard mee geopend worden ;)

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Verwijderd

Topicstarter
kewl...

ik ben al een stuk verder, maar nog niet klaar....

ik heb een agent gemaakt die 1 call doet naar een sub die ik in een script library heb gestopt...

is het mogelijk om deze script library op een of andere manier te distrubueren naar andere omgevingen? En kan dat ook op zo'n manier dat anderen de code niet kunnen bekijken of wijzigen (bv. als een gecompileerd iets?)?

• Peetman

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:16:
kewl...

ik ben al een stuk verder, maar nog niet klaar....

ik heb een agent gemaakt die 1 call doet naar een sub die ik in een script library heb gestopt...

is het mogelijk om deze script library op een of andere manier te distrubueren naar andere omgevingen? En kan dat ook op zo'n manier dat anderen de code niet kunnen bekijken of wijzigen (bv. als een gecompileerd iets?)?
Wat bedoel je met distribueren? Je kan de script library kopieren.

Als je wil voorkomen dat iemand je source leest, moet je de boel in een include file gooien en in je script library opnemen. Dan wordt het gecompileerd.

Verwijderd

Het is mogelijk om .lss files te maken en deze te includen op de plaatsen waar je dit nodig hebt.

Hoe dit allemaal werkt weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dit moet wel te vinden zijn in de help. Kijk anders eens op www.notes.net (de echte url is anders) in de fora, daar is waarschijnlijk ook meer dan genoeg info te vinden over dit soort problemen.

Even gezocht, misschien heb je iets aan onderstaande link?

http://www-10.lotus.com/l...6a92005ce6f5?OpenDocument

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die was right to the point !! tnx !!
Pagina: 1