"Soms kom je mensen tegen op internet" gesloten

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 09:02

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Laat ik allereerst even zeggen: Ik ben het er absoluut mee eens dat Soms kom je mensen op internet tegen.... gesloten is.
Toch vraag ik me af, waarom heeft het topic zo lang geleefd? Ik snap het feit dat de moderators een leven hebben, en er dus wel een topic aan hun neus voorbij gaat. Maar dit topic heeft enorm lang geleefd voordat Dreeke ingreep. Dreeke's reactie daar is vrij ruw, wat ik me voor had kunnen stellen als het topic nog maar net bestond, maar er heeft geen enkele mod ingegrepen. Mag ik weten hoe dat komt, of zijn jullie te druk in het "crew-forum" aan het overleggen en horen we dat later pas?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Mjah ik lees het topic nu net en tis inderdaad nogal een trieste boel, maar ik kan me wel voorstellen hoe het komt, en dat is het klassieke 'grote-topic-probleem'. Ook moderators hebben hun eigen interesses, en ondanks dat we in principe wel iedere topicstart lezen ga ik bijvoorbeeld in P&W ook niet continu een topic bijlezen over Haskell nadat ik het een keer heb ingezien: de materie boeit me simpelweg niet, en als het in het begin goed liep ga ik er redelijk vanuit dat het dat blijft gaan, of dat er via een topic report of Schop een Modje wel door users aan de bel getrokken wordt als er iets foutloopt. Ik vermoed dat dat hier niet is gebeurd omdat de frequente lezers allemaal met de 'activiteiten' eens waren, en de mods het topic vanaf een bepaald punt "z'n beloop hebben gelaten" zoals ik hierboven beschrijf.

Een topic dat op zo'n manier ontspoort is jammer maar kan altijd door de mazen van het net glippen. Of er nu verder iets mee gebeurt heb je niets mee te maken :)

Professionele website nodig?

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
curry684 schreef op 09 september 2004 @ 02:20:
Mjah ik lees het topic nu net en tis inderdaad nogal een trieste boel, maar ik kan me wel voorstellen hoe het komt, en dat is het klassieke 'grote-topic-probleem'. Ook moderators hebben hun eigen interesses, en ondanks dat we in principe wel iedere topicstart lezen ga ik bijvoorbeeld in P&W ook niet continu een topic bijlezen over Haskell nadat ik het een keer heb ingezien: de materie boeit me simpelweg niet, en als het in het begin goed liep ga ik er redelijk vanuit dat het dat blijft gaan, of dat er via een topic report of Schop een Modje wel door users aan de bel getrokken wordt als er iets foutloopt. Ik vermoed dat dat hier niet is gebeurd omdat de frequente lezers allemaal met de 'activiteiten' eens waren, en de mods het topic vanaf een bepaald punt "z'n beloop hebben gelaten" zoals ik hierboven beschrijf.
Mjah, deze topicstart was al van dat nivo dat ik als moderator het om de zoveel tijd even zou controleren. Ik weet niet of er TR's gemaakt zijn, maar ik had dat eerlijk gezegd wel verwacht. Dat is ook de reden waarom ik geen TR heb gemaakt, blijkbaar is dit al besproken, en mag het gewoon, dan laat ik het topic maar links liggen.
Eerlijk gezegd denk ik denk dat het meer op de volgende manier is gegaan:
- User maakt topicstart prima volgens de policy
- Andere user reageert en gaat ietsjes over de streep
- Volgende user ziet dat dat dus mag, en gaat nog iets verder over die streep
enzovoort.
Niet dat users hiermee vrijgepleit worden, maar ik denk dat er ook wel een onoplettendheid is bij de moderators. Wat vrij on-overkomelijk is ;)

Een topic dat op zo'n manier ontspoort is jammer maar kan altijd door de mazen van het net glippen.
curry684 schreef op 09 september 2004 @ 02:20:
Of er nu verder iets mee gebeurt heb je niets mee te maken :)
Dat snap ik :P Ik heb er *gelukkig* ook niet in gereageerd, vond het toendertijd al een triest topic, maar ik had verwacht dat een moderator het toen het topic nog in volle gang was niet zou pikken.

edit:
thanks voor de titlechange, achteraf was het niet zo'n geweldige topic-titel, maar helaas kun je het niet zelf wijzigen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hmail op 09-09-2004 02:37 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmail schreef op 09 september 2004 @ 02:35:
Ik weet niet of er TR's gemaakt zijn, maar ik had dat eerlijk gezegd wel verwacht.
Er zijn 2 TR's gemaakt, waarvan eentje van een user afkomstig is dat hij/zij dankzij dit topic is lastiggevallen .. Dat zal ongetwijfeld de trigger van het slotje zijn.
Dat is ook de reden waarom ik geen TR heb gemaakt
Mocht je een TR noodzakelijk achten, dan moet je het gewoon doen. Het maakt voor de moderator geen donder uit hoeveel TR's zijn gemaakt. Als iedereen deze denkwijze zou aanhouden dan wordt er totaal geen gebruik gemaakt van de TR .. En da's niet goed ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 09-09-2004 07:16 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Waarom het topic zolang geleefd heeft? :)

Ik heb het topic wel vaker al in de gaten gehouden (niet continu, maar wel af en toe) en mijns inziens bleef het nog wel binnen de perken.
Pas toen het echt erg begon te worden (fake websites, iedereen die mee ging doen en er een lolletje van maakte) heb ik er een slotje op gezet. En dat laatste was dus ook de reden: Een geintje moet kunnen en iemand op zijn 'misdaden' wijzen moet ook kunnen. Maar het heeft grenzen, en als mensen zich niet aan die grenzen kunnen houden vind ik dat persoonlijk geen probleem - maar ze moeten het niet via GoT gaan doen. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• curry684

curry684

Wat er daar de laatste pagina gebeurt is gewoon ontoelaatbaar: dat men via (en dus voor observanten namens, want met onze instemming blijkbaar) het forum twijfelachtige activiteiten gaat ontplooien die het imago van Tweakers.net B.V. kunnen en zullen schaden. Wat dat betreft is het slot (en eventuele sancties) zeer terecht. Ergo het slot is zeer terecht op dit moment, en of het wellicht eerder had gemoeten.... tja dat is aan de inschatting van de moderator en die lijkt het me hier afdoende uit te leggen hoe die beslissing overwogen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:16

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik zei er de eerste pagina's al wat over. Dat collectief afzeiken vind ik echt zo onder de maat. Het gaat mensen helemaal niet om wat die gast allemaal fout doet. Het gaat er gewoon om dat ze lekker kunnen treiteren en met een groep is dat natuurlijk veel leuker.

opmerking 1
opmerking 2

Sommige mensen hierzo hebben echter zo weinig sociaal vermogen dat ze niet eens beseffen hoe sneu ze bezig zijn. Met alle respect hadden jullie dit kunnen zien aankomen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:26

Basszje

Reisvaap!]

dreeke schreef op 09 september 2004 @ 21:48:
Waarom het topic zolang geleefd heeft? :)
Ik heb het topic wel vaker al in de gaten gehouden (niet continu, maar wel af en toe) en mijns inziens bleef het nog wel binnen de perken.
Pas toen het echt erg begon te worden (fake websites, iedereen die mee ging doen en er een lolletje van maakte) heb ik er een slotje op gezet. [..] Maar het heeft grenzen, en als mensen zich niet aan die grenzen kunnen houden vind ik dat persoonlijk geen probleem - maar ze moeten het niet via GoT gaan doen. :)
Voila. Ik heb hem ook helemaal gelezen en dus niets aan de aandacht ontsnapt. Een paar keer heb ik n og zitten twijfelen, maar zolang het niet te erg werd kon het imo nog wel . Zolang het geen stalken wordt zoals destijds bij de fietsnerd e..d is alles nog wel ok, maar het moet via GOT idd niet te erg worden. Ik sluit mij dus bij Dreeke aan :)
MaDLiVe schreef op 10 september 2004 @ 14:35:
Ik zei er de eerste pagina's al wat over. Dat collectief afzeiken vind ik echt zo onder de maat. [..]

Sommige mensen hierzo hebben echter zo weinig sociaal vermogen dat ze niet eens beseffen hoe sneu ze bezig zijn. Met alle respect hadden jullie dit kunnen zien aankomen?
Misschien wel, maar dat is bij duizend en een topics zo natuurlijk. Van het collectief jammeren dat windows slecht is ( ook gezelliger met zijn allen ) tot dit soort geintjes. Meeste mensen hebben niet zoveel vaardigheden hoor, ook IRL niet ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Basszje op 10-09-2004 15:57 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
En toch denk ik dat er eerder in had moeten gegrepen worden. De sfeer in de HK is vaak: "dit is een verborgen hoekje, niemand die het ziet" Wat nou als de eigenaar iemand was die ook geregistreerd was bij GoT? Je bent zo toch aardig lullig bezig tegen de eigenaar. Is misschien een excuus naar de eigenaar toe een idee? Het is toch niet de bedoeling dat de HK een soort roddelhoekje word, waar de eigenaar van een bepaalde site/topic niet bij kan?
De regels tegenover warez zijn ook duidelijk. Niet op GoT. Dat betekent ook niet op een plekje op GoT waar maar een beperkt aantal mensen kunnen komen. Zo zou het ook moeten zijn met het beledigen van anderen... denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hmail schreef op 10 september 2004 @ 19:06:
En toch denk ik dat er eerder in had moeten gegrepen worden.
Mjah en dat is nu naderhand, kunnen we weinig nog aan doen he? :)

Modereren blijft toch altijd een kwestie van inschattingen, van wikken en wegen hoe iets bij de userbase valt en beoordelen welke kant een topic op gaat. Meestal zitten we goed, soms kun je daar naderhand je vraagtekens bij stellen. Maar gezien het feit dat hier 2 HK-moderators uitgebreid hebben uitgelegd waarom ze destijds de betreffende afwegingen hebben gemaakt vraag ik me af in hoeverre het nu nog nuttig is om 'ja maar' te roepen, het slotje stond er snel toen de (door jou verwachte) ontsporing plaatsvond :)

Pagina: 1