caching proxy in nederland? (tweakdsl)

Pagina: 1
Acties:

• snek_one
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
ik vroeg me af of tweakdsl gebruik maakt van een proxy..
veel isp's hebben ze tegenwoordig niet meer maar ze kunnen erg handig zijn nog.
nou wordt er tegewoordig geexperimenteerd met het opslaan van veel gevraagde stukjes uit p2p apps in de ruimte van de proxy.. dit scheelt alle partijen data-doorvoer..

als tweak geen gebruik maakt van een proxy is er dan misschien een andere public proxy in nederland die ook cached? hij hoeft niet anonymous of "elite" te zijn..

..::[ Bass for Breakfast ]::..

Verwijderd

Tja, als het werkelijk intressant zou zijn neem ik aan dat providers hier al lang mee bezig zijn echter ik denk dat p2p protocollen zich hier gewoon niet voor lenen daar er vaak gebruik wordt gemaakt van dynamische poorten en soms zelfs reeds bekende service poorten.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik weet dat een aantal 'grote' peers/cariers transparante proxies draaien op bijvoorbeeld MSN/Hotmail verkeer. waar ik denk dat jij het wat dichter bij huis zoekt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 08:36:
Tja, als het werkelijk intressant zou zijn neem ik aan dat providers hier al lang mee bezig zijn echter ik denk dat p2p protocollen zich hier gewoon niet voor lenen daar er vaak gebruik wordt gemaakt van dynamische poorten en soms zelfs reeds bekende service poorten.
er zijn p2p caching servers. alleen stichting brein is er niet blij mee en dwarsboomt alle initiatieven in NL op dit gebied. (er zijn enkele experimenten mee gevoerd maar na dreiging met rechtzaken gestopt)

• snek_one
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
wanadoo heeft ook maanden peercache gedraait, maar heeft het verwijderd omdat ze bang waren voor vervolging door idd brein en dergelijke bedrijven.. want er wordt toch illegale informatie opsgeslagen op je server... bij peercache gaat het dan vaak zelf om een aantal honderd gb...

bij webcache is dit echter niet het geval...

voor de rest heb ik nu wel cachende proxies gevonden alleen willen ze geen reverse dns lookup doen op mijn ip om een of andere vage reden dus wil webcache niet werken...

..::[ Bass for Breakfast ]::..

Pagina: 1