Toon posts:

[Outlook 2003] instellingen, adresboek en email backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers

Ik heb al een paar keer door onvoorziene zaken mijn pc opnieuw moeten installeren. Nu gebruikte ik vroeger altijd Outlook Express maar heb toch zijn meerdere moeten erkennen in Outlook. Alleen vind ik dit programma qua instellingen nogal onoverzichtelijk. Ik kan niet echt vinden waar nou mn emails en adressenboek word opgeslagen of bijvoorbeeld mijn instellingen (accounts, regels etc). Je kan dus ook niet je accounts exporteren als in express enzo. Of zie ik hier iets over het hoofd? Of is er gewoon een map waar al je instellingen en voorkeuren etc in staan?

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik:

1. Mijn accounts kan backuppen zodat als ik een nieuwe install maak ik ze gelijk terug kan zetten.

2. Mijn emails in een andere map kan opslaan.

3. Mijn berichtregels kan backuppen.

Dus eigenlijk hoe je alle belangrijke instellingen die je na een verse install weer nodig hebt kunt backuppen.

Ik heb echt al in de search gekeken (en ik zal waarschijnlijk wel niet weten hoe ik de search moet gebruiken) maar ik kon dit echt niet vinden. OOK NIET IN DE FAQ!

Of is daar misschien een tooltje voor oid?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 01:23 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31
C:\documents and settings\username\local settings\application data\microsoft\outlook\

Daar staan een hoop bestanden, en de belangrijkste is outlook.pst, waarin iig al je e-mail wordt opgeslagen. Overigens kun je via de export functie in het bestandsmenu ook een .pst bestand zelf maken.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
SLOTJE!!! :+,

Oftewel, zie de post van Dennis :9

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Aaahh..niet gelijk slotje roepen...maak er anders een vast topic van in de FAQ ofzo..ik denk dat er genoeg mensen zijn met dit "probleem"

Ik heb nu mn email terug alleen nog steeds niet mn emailaccounts!
En bijvoorbeeld mn lijst met veilige afzenders etc.....Bill heeft t weer lekker makkelijk en overzichtelijk gemaakt hoor....pffff

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 01:51 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 01:50:
Aaahh..niet gelijk slotje roepen...maak er anders een vast topic van in de FAQ ofzo..ik denk dat er genoeg mensen zijn met dit "probleem"

Ik heb nu mn email terug alleen nog steeds niet mn emailaccounts!
En bijvoorbeeld mn lijst met veilige afzenders etc.....Bill heeft t weer lekker makkelijk en overzichtelijk gemaakt hoor....pffff
Nou was het SLOTJE ook minof meer grappig bedoeld (zie de smiley), maar dat neemt niet weg dat je dit met wat zoeken in Outlook, op GoT en op de rest van het net makkelijk zelf uit had kunnen vissen.
Trouwens, als een topic gesloten is, kan je het nog gewoon lezen en vinden met de search hoor...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Die .pst staat ook in Bestand -> Exporteren trouwens O-) Maar het staat niet in de FAQ omdat het meteen in het menu staat en ook "de" hit is bij F1 -> 'backup'. Hoeveel makkelijker kan het? :+
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 01:50:
Regels staan hier _niet_ in. Die dien je apart de exporteren (en importeren) via het regels dialoogvenster.

Blocked senders backup ik trouwens zelf rechtstreeks vanuit het register met
regedit /e OL2k3BlockedSenders.reg "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Microsoft Outlook Internet Settings\0a0d020000000000c000000000000046"

En ja dat datzelfde deed ik ook met OE bij het backupscript van mijn vader ;)
(FWIW: HKEY_CURRENT_USER\Identities\{CLSID}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Block Senders\Mail\Criteria )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1