Toon posts:

Asus Radeon AX800 XT PE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

het zit zo ik heb net een nieuwe videokaart gekocht de ax800 xt PE, maar wat ik ook doe ik krijg niet meer dan 100 hz op me monitor..
ik heb de catalyst 4.8 full version driver.. en als ik de controle panel ervan installeer dan krijg ik een foutmelding dat hij het niet kan opmaken.
Ik heb met mijn vorige videokaart ook 120 hz gehaald dus aan me monitor moet het niet liggen.

Ik heb een IIama vision master pro 411 (17 inch)

Met mijn oude geforce twee kon ik met een refreshrate fix alles goed zetten, maar omdat ik nog nooit met een ati kaart heb gewerkt weet ik niet hoe dit in zijn werk gaat.

MVG,

Milad

Verwijderd

Wat wil je met dit topic zeggen? Begin eerst een met een duidelijke omschrijving van je probleem..... ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flinke searche gedaan op tweakers en wat ik ook vond. het werkte niet

Ik wil graag mijn hertz hoger zetten.
Met nvidia was dat heel makkelijk, maar met ati kom ik er echt neit uit.

Ik heb op dit moment 85 @ 1025 en 75 @ 800
ik moet veel hoger kunnen krijgen dan wat ik nu hebt.

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
oeps

--------
Edit

het is eigenlijk in de advance video options ,

en dan bij monitor , eigenschappen van je desktop ->instellingen-> geavanceerd->monitor
, kom je daar niet in zeg je?

[ Voor 195% gewijzigd door Nutser op 09-09-2004 04:24 ]

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 27-06 11:52
Volgens mij kan die monitor helemaal niet zo hoog

maar bij ati zit dat onder "displays" in je driver setting en ook onder monitor.

[ Voor 47% gewijzigd door Pakjebakmeel op 09-09-2004 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou het zit zo...

Ik heb tot gister de Geforce 2 pro gehad en daar speelde ik altijd op 800x600 met 120 HZ dus mijn monitor moet het makkelijk aankunnen.

IK kan in ati wel instellen of waar dan ook, maar hij blijft niet staan en hij blijft gewoon op 85 staan dus het veranderd niet echt.
Zelfde probleem had ik vroeger met mijn gf2 en toen gebruikte ik de nvidiarefreshlock fix en daar mee zetten hij hem vast.

IK vroeg me af of er ook zoiets voor de ati kaart bestaat..

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 27-06 11:52
gwoon in displays tabblad even bij de betreffende monitor refreshrate override aanzetten op een willekeurige freq. Dan bij monitor tab van windows opnieuw een freq instellen en ok klikken. Dan zou het moeten werken. Doet ik ook nl

Verwijderd

Dat je monitor 800x600 @ 120 Hz haalt zou wel kunnen. Echter, dat houdt nog niet in dat je monitor dat kan draaien op een hogere resolutie, zoals 1024x768 of 1152x864.

Het is wel raar dat je 800x600 nu maar op 75 zou kunnen draaien. Kan het zo zijn dat je het hokje "Modi verbergen die dit scherm niet kan weergeven" hebt aangevinkt? Als je die namelijk aanklikt kun je OP EIGEN RISICO hogere verversingssnelheden aangeven... op eigen risoco dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het nog beter uitleggen ;)

Ik heb het met mijn gf2 ook niet aangevinked en toen haalde ik dat ook op 800x600 en ik ben al blij als ik dat weer haal en het is niet de bedoeling dat ik nu op een hogere resolutie aankan.
Want ik speel gewoon op 800*600.

kortom :

GF2 :
800 @ 120 HZ
1024 @ 100

AX800 XT :
800 @ 75 HZ
1024 @85

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

@Milad

Waar heb je die kaart gekocht. Ik heb zo'n kaart al weken in bestelling. Zijn ze nu ook in nederland te verkrijgen?

De PC Concurrent daar heb ik hem besteld, kan ik dus nog weken wachten ;(

[ Voor 26% gewijzigd door NaZGuLL op 09-09-2004 12:09 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Verwijderd

Topicstarter
hehe dat is een goeie :P
ja ze zijn te verkrijgen je moet alleen heel erg goed zoeken en veel opbellen.
pcconcurrent is een hele goeie..
Maar dat kan zelfs een paar weken duren..

Is er echt geen programma waarmee ik dat vast kan zetten?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:35

dlmh

Lo-Fi

offtopic:
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo'n dure kaart koopt om 't vervolgens op 800x600 te spelen. Tenzij je natuurlijk op zeer korte termijn verwacht een andere monitor te kopen. Anders had je net zo goed een Radeon 9600 kunnen kopen ofzo.

Het kan zijn dat je nieuwe kaart een combinatie van resolutie/refreshrate niet ondersteund. Als je de monitor op 1024x768 of hoger zet, kan je dan wel hogere refreshrates instellen?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nee dan nog niet, maar als ik opzoek welke HZ mijn videokaart ondersteunt is dat op 800 @ 200 hz

Ik heb et nu over het spel counter strike..
Daar speel ik hem op 800 andere spellen zoals doom enzo speel ik natuurlijk wel zo hoog mogelijk :P
Pagina: 1