Site aan resolutie aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik weet het is een veel gestelde vraag. Ik wil dat me site goed zichbaar is op zowel 1024 als op 1280. Ik weet van het java scriptje waarbij je kijkt naar de resolutie van de gebruiker, maar is het ook anders mogelijk??

Dit is de layout:

Afbeeldingslocatie: http://www.imageuploader.net/images/thumbs/tn_738215home.jpg

Ik vraag me af of het mogelijk is ongeacht de resolutie dat de hele site netjes in het midden gehouden wordt en de site kant worden op gevult ( misschien met behulp van een spacer?? ) Heeft iemand een idee, of moet ik gewoon 2 site's maken??

Verwijderd

van de bovenste image een background maken op 100%en de rest in html op 100%.

dan pakt die altijd 100% ongeachte welke resolutie

Verwijderd

Tis trouwens niet handig een design te laten zien met daarin je URL terwijl je deze nog niet geregisteerd hebt.......

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

En dat Backgroud resizen werkt dus niet

De Groningse beer

Verwijderd

ParagonEnschede schreef op 08 september 2004 @ 23:59:
En dat Backgroud resizen werkt dus niet
100% dat dat werkt, je maakt een table op 100% en zet daar een background in die zich aanpast aan dat formaat.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Waarom zou je je aan een resolutie aan willen passen? Dit design staat toch erg mooi op een pagina. Lekker in het midden zetten en laten staan op deze resolutie.

Denk een keer aan de mensen die met 1600 * nog wat full screen gaan browsen op je site. Dan is het compleet niet leesbaar meer sinds de regels echt veel te lang worden.

Als je het echt wilt moet je je design in % gaan aangeven en een beetje spelen met een content / menu margins. Dan kan je er helemaal uitkomen :) Maar ik zou het niet doen

En gebruik aub geen tables voor de lay out. Dat is zo 1974.

jeffo: Zeg dan gewoon niets als je niets toe te voegen hebt....

[ Voor 13% gewijzigd door disjfa op 09-09-2004 00:06 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
disjfa schreef op 09 september 2004 @ 00:02:
Waarom zou je je aan een resolutie aan willen passen? Dit design staat toch erg mooi op een pagina. Lekker in het midden zetten en laten staan op deze resolutie.

Denk een keer aan de mensen die met 1600 * nog wat full screen gaan browsen op je site. Dan is het compleet niet leesbaar meer sinds de regels echt veel te lang worden.

Als je het echt wilt moet je je design in % gaan aangeven en een beetje spelen met een content / menu margins. Dan kan je er helemaal uitkomen :) Maar ik zou het niet doen

javascriptje maken die de font-size aanpast op je resolutie :)
En zonder tables hoe wou je het anders fixen ?
Kijk als je nou zegt frames, ok dan zijn we het allemaal eens: dat moet je nu gewoon niet gebruiken. Maar er is NIKS mis met tables. Kan me geen website bedenken die niet ergens een tabel heeft gebruikt!

Verwijderd

disjfa schreef op 09 september 2004 @ 00:02:

restro is ZO! 2004!

maare omdat er waarschijnlijk toch al gebruik gemaakt wordt van tabels aangezien het ontwerp er zo uitziet haal ik ook tables aan.

eigenwijze mensen zijn ook zo 1976 trouwens....als dit plaatje zich niet aanpast weet ik het ook niet meer :P http://home.wanadoo.nl/dooyeweerd/show_design/

natuurlijk even links en rechts uitlijnen met zijkant etc.

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 00:00:
[...]

100% dat dat werkt, je maakt een table op 100% en zet daar een background in die zich aanpast aan dat formaat.
?? Werk een backgroud in een table wel? Naja, weer wat geleerd!

De Groningse beer

Verwijderd

ParagonEnschede schreef op 09 september 2004 @ 00:05:
[...]

Tuurlijk werkt een background in een table...nooit een gekleurde table gezien?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd

"jeffo: Zeg dan gewoon niets als je niets toe te voegen hebt...."

Die jongen die vraagt iets, ik meld een mogelijkheid. Het is niet mijn keuze een website aan te passen aan een resolutie. Hetgeen wat jij doet is zijn idee afkraken(raden)

Ik vind een mogelijkheid geven tot oplossing beter dan niets.

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 00:15:
"jeffo: Zeg dan gewoon niets als je niets toe te voegen hebt...."
Leren hoe je normaal html kan maken is een hele goede optie :)

Verder geheel met André een en laat de ts lekker een keer kijken wat je kan doen en de meneer die ik quote een welkom op dit subforum heten en lees een keer een paar faq`s aub :) Daar kan je meer door leren dan alles vol posten :)

disjfa.nl

Verwijderd

disjfa schreef op 09 september 2004 @ 00:16:
[...]

Leren hoe je normaal html kan maken is een hele goede optie :)

Verder geheel met André een en laat de ts lekker een keer kijken wat je kan doen en de meneer die ik quote een welkom op dit subforum heten en lees een keer een paar faq`s aub :) Daar kan je meer door leren dan alles vol posten :)
Damn gast, het ging om het voorbeeld, dat jij alle faq's uit je hoofd kent, wees er trots op jongen, is je moeder vast ook, ben ik van overtuigd.

btw. html hoef je moet niet te leren

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 00:21:
[...]
btw. html hoef je moet niet te leren
Leg eens uit :)

disjfa.nl

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
ParagonEnschede schreef op 09 september 2004 @ 00:05:
[...]

voor als je het wilt weten... kan je die code heel makkelijk maken in bijvoorbeeld DW (dreamweaver) gebruik ik ook meestal voor me website. en daar is alles (vind ik) makkelijk in te stellen. Met de nieuwste dreamweaver kan je ook gewoon instellen dat hij op 100% blijft staan ongeachte de resolutie van de bezoeker. je meot er uiteraard, zoals hierboven al gezegd is, wel rekening houden met de resolutie van de bezoeker.

O-) <table border="0" bordercolor="#006699" bgcolor="#0000CC"> O-)

Dit is de code btw voor een tabel met een achtergrond kleurtje en een ander border kleurtje

Meest gebruikte resolutie
1024x768 81%
800x600 11%
1152x864 3%
1152x870 3%
1280x1024 3%

[ Voor 28% gewijzigd door Vernie op 09-09-2004 00:26 ]

Free your mind and your OS will follow.

Verwijderd

haha, lijkt me niet nodig nog verder offtopic te gaan

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

jeffo, ik ben persoonlijk van mening dat tables steeds vaker misbruikt worden voor het indelen en positioneren van content. Daar zijn ze eigenlijk helemaal niet voor gemaakt.

Wat is jouw beweegreden om een grote table te gebruiken?

Overigens vind ik het een betere oplossing voor de ts om deze breedte dus op alle resoluties te gebruiken.
In dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/740061/ staat een voorbeeld wat ik nog steeds gebruik.

Succes :)

En jeffo: kom even van die kast af. disjfa kwam misschien een beetje bot over maar bedenk het zo: als er iemand is die een beter antwoord kan geven én meer ervaring heeft, ga er dan niet nogmaals tegenin en heb er vrede mee dat we hier allemaal mét elkaar samenwerken, en niet tégen elkaar in onze eigen oplossing proberen te verkopen aan de ts. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

leuk theekransje zo :/

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.