Toon posts:

[Asus P4P800-Deluxe] Usb probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zoveelste usb probleem met dit board nu, de manieren waarop ik het voorheen heb opgelost werkt niet meer, mijn specs:

Asus P4P800-Deluxe
P4 2.8c
2x 256 DDR
2x 120 gig

Voor de rest draai ik Win Xp Prof, heb ik mijn bios instellingen (bios 1016) normaal staan, zoals ze altijd hebben gestaan.

Nou heb ik laatst mijn image terug gezet op mijn pc (voorheen werkte usb als een zonnetje). Dit is wat er nu in mijn apparaatbeheer staat:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bobbel123/usb.JPG

Eerst stond daar: Bij allemaal gewoon netjes Generic USB. Nu alles van intel. Ik baal daar van want niks werkt er, mijn usb stick(net aangeschaft, onderandere rede van deze post. En ook de digicam van me vader niet).

Zodra ik de USB stick erin doe gaat hij wel drivers zoeken(normaal gesproken herkent hij hem en kan je hem in verkenner opzoeken) en dan komt er het normale nieuwe hardware window die je altijd ziet met nieuwe hardware, en installeert hij de driver die hij vind(bij mijn wete de driver die hij er altijd voor installeert.

Een nieuwe install lijkt me niet echt de beste oplossing daar ik hem net met de image heb terug gezet(net als vorige keer maar toen werkte usb perfect).

De USB stick is niet defect, hij werkt perfect in mijn laptop.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke fout wordt er dan aangegeven bij de Jumpdrive driver? En kan je die Intel USB UHC Drivers niet weggooien/vervangen door die generic driver?

En als er iets niet werkt, moet je ieg alle 'onbekend apparaat' entries wegkrijgen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 08-09-2004 23:51 ]

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eerst stond daar: Bij allemaal gewoon netjes Generic USB. Nu alles van intel.
Ik doe een gooi: Intel drivers resoluut verwijderen en het op de standaard driver van WinXP(SP1) houden?

USB == I/O controller. Het topic staat derhalve verkeerd hier in PMG ;)
Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers dus.

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 09-09-2004 06:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
De intel drivers moet je wel installeren het probleem is alleen dat ik ze er niet vanaf krijg, ik krijg dus niet meer die generic usb drivers terug erop. Wat vanuit mijn eigen oogpunt wel een optie zal zijn, is windows er opnieuw opzetten en vervolgens alles installeren eerst sp1 voor de usb drivers, daarna pas de intel chipdrivers, zodat hij de usb laat voor wat ie is, en vervolgens alleen de onbekende apparaten installeert. Zou dat een oplossing zijn?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 07:03 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar je weet niet eens zeker of die Intel driver fout is. Misschien mis je wel een belangrijke driver, die nu als onbekend door het leven gaat. Ik heb bijvoorbeeld bij mijn P4C800 Dlx (grofweg vergelijkbaar bord) een 'PCI naar USB hostcontroller' staan in de subgroep Usb-controllers. Als ik deze uit en aanschakel, initialiseert hij al mijn USB apparaten opnieuw.

En ik gebruik overigens exact dezelfde Intel driver. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 09-09-2004 10:13 ]

{signature}