Ik probeer niet de beveiling te omzeilen, tenminste nog niet... heb met systeembeheer afgesproken dat ik eens zou kijken of ik als eindgebruiker een usb-stick of usb-schijf krijg aangesloten op een pc. In de toekomst wordt dit namelijk geblokkeerd, dus vandaar. Maar ik heb eerlijk gezegd niet veel ideeen??
De beveiling zal waarschijnlijk via GPO lopen, maar daar is mij niets over vertelt (nog niet). Niet via de bios, anders moet ik eerst het batterijtje eruit gaan trekken en dat is niet eerlijk + niet zo leuk als je als eindgebruiker zo met je pc omgaat
Ik had ooit iets gelezen over een bestandje *usb*.sys te verwijderen, maar ik kan dat niet meer terug vinden, plus dat er op de harde schijf meerdere resultaten terug komen. Ik heb geen zin om daar alles van te verwijderen, dat is ook niet subtiel
Verder is er misschien iets te doen met het registry? Jammer alleen dat ik daar niet in kan komen...
Het gebruik van regedit als applicatie is voor een eindgebruiker verboden, ook opstarten via de cmd lukt niet. Misschien hernoemen van de exe? Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Het gaat om Windows 2000 SP4.
Heeft er iemand ideeen? Anders moet ik weer een broodje kroket dokken... hoewel dat nu ook weer niet zo erg is
De beveiling zal waarschijnlijk via GPO lopen, maar daar is mij niets over vertelt (nog niet). Niet via de bios, anders moet ik eerst het batterijtje eruit gaan trekken en dat is niet eerlijk + niet zo leuk als je als eindgebruiker zo met je pc omgaat
Ik had ooit iets gelezen over een bestandje *usb*.sys te verwijderen, maar ik kan dat niet meer terug vinden, plus dat er op de harde schijf meerdere resultaten terug komen. Ik heb geen zin om daar alles van te verwijderen, dat is ook niet subtiel
Verder is er misschien iets te doen met het registry? Jammer alleen dat ik daar niet in kan komen...
Het gaat om Windows 2000 SP4.
Heeft er iemand ideeen? Anders moet ik weer een broodje kroket dokken... hoewel dat nu ook weer niet zo erg is
[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 08-09-2004 23:09 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |