Toon posts:

[XP-SP2] Alternatief voor net send?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n server (W2k PRO) draai ik een FTP-servertje. Elke keer als er iemand inlogt, dan wordt er een BATCH-bestandje gedraait welke een 'net send' commando naar mijn eigen werkstation stuurt. Dit ging allemaal perfect vóórdat ik SP2 op m'n eigen werkstation installeerde. Op de één of andere manier blokkeert SP2 nu die 'net send'-berichten.

Oke, ik snap waarom ze dat doen bij Microsoft. Weet iemand nu misschien een alternatief om mij op de hoogte te stellen van het feit dat iemand inlogt op m'n FTP-server? Ik kan alle programma's uitvoeren op de server, dus in principe zijn er veel mogelijkheden denk ik.

Wel zou ik het fijn vinden om géén enkele aanpassing te hoeven doen op m'n eigen werkstation.

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 16:47
messenger service aanzetten bij services (nee dat is niet msn messenger :))

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 16:25
Weet het niet zeker, maar zet SP2 de messenger service uit? Lijkt er wel op..
In dat geval; start services.msc en zet de service Messenger weer aan...

edit:
grr@unex :)

[ Voor 9% gewijzigd door Norckon op 08-09-2004 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, ik was nog even aan het pielen en toen zag ik dat de service uitstond. Zal inderdaad een standaard instelling zijn van SP2.

Maar weten jullie nog leuke alternatieven om het op te lossen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Service pack 2 zet deze automatisch uit, zoals je in [rml][ XP] ServicePack 2 released to manufacturing[/rml] kunt lezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Messenger aanzetten lijkt me "de" (niet per se veilige of mooie) oplossing.

Voor de tweede vraag: WOS --> SA. Wat zijn je eigen gedachten? ;)

Even wat er zo in me op komt: eigen appje maken, standaard optie in programma, een IM, een mailtje vanaf commandline, een service die je access log checkt, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit:

[NET SEND] XP sp2, alternatief? ==> [XP-SP2] Alternatief voor net send?*

edit:
stomme Frank! :'(

[ Voor 15% gewijzigd door G33rt op 08-09-2004 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja mailtje via commandline heb ik ook aan zitten denken. Maar hoe doe je zoiets? Zijn er programmaatjes voor te vinden?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je wilt een mailclient op de CLI? Pine :)

Verder kun je wel met perl spelen en de sendmail daemon aanroepen als je mail vanaf de CLI wilt sturen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik werk met een Windows 2000 pro server :)

Verwijderd

Waarom zet je de service niet gewoon weer aan? 'net start messenger' Of zie ik nu iets over het hoofd?!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:50:
Waarom zet je de service niet gewoon weer aan? 'net start messenger' Of zie ik nu iets over het hoofd?!
Zou ik ook zeggen, maar ik denk dat de TS nog zoekt naar mooiere oplossingen, zoals bijvoorbeeld een mailtje of zo ;)
Pagina: 1