Intel Centrino Laptop met LV processor?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13
Ik word gek!

IK heb al heel wat afgezocht op onder andere de sites van Toshiba, Acer, Asus, IBM, HP/Compaq (Google ook) maar ik kan maar niet vinden wat ik zoek. Ik hoop dan ook dat jullie mij help kunnen verschaffen bij mijn zoektocht.

School is begonnen en een laptop is eigenlijk een must dus ben ik me eens gaan verdiepen in het wereldje van de laptop/notebooks. Al gauw viel mijn oog op het Centrino platform en mijn keuze is wat dat betreft ook onveranderbaar. Geen probleem tot dusver, er zijn honderden verschillende laptops die over het Centrino platform beschikken.

En toen viel mijn oog op de LV versies van de Pentium M's die niet meer dan 12 Watt verbruiken :9. Dus mijn zoektocht werd gericht op laptops met een Pentium M LV processor.

Tja, en probeer die krengen maar een te vinden. Ik vond onder andere twee laptops met ULV processoren (Nog minder stroomverbruik dan de LV!) maar dat vind ik persoonlijk een beetje overkill en één laptop met een LV processor. Maar dat kreng had een scherm van slechts 12,1 inch :(

En daar raak je nogal gefrustreerd van dus vraag ik om jullie hulp.

Wat ik zoek:
- Pentium M LV
Het liefst een 738 (Dothan 1,4GHz) of 728 (Dothan 1,3GHz) maar op dit moment ben ik zelfs blij met de 718 (Banias 1,3GHz).
- Intel 855 chipset
- Intel PRO/Wireless 2100/2200 network connection
- En natuurlijk een scherm van 15 of 15,4 inch.

De videokaart en overige specificaties zal ik maar niet gaan benoemen aangezien de keuze in mijn opgedane ervaring zeer gering is als het op de LV's aankomt.

* NitroX infinity hoopt dat er iemand is met een laptop die één van deze leuke processoren heeft.

Nog even voor de duidelijkheid: Ik zoek dus _GEEN_ laptops met de standaard Pentium M's. Ik zoek laptops met de Low Voltage varianten!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Heey,

Ik moet ook een laptop aanschaffen voor mijn opleiding. Ik heb wel interesse in de Fujitsu Siemens Amilo M 1420:
-15.4" WXGA
-Centrino 1.5Ghz
-40Gb harde schijf
-128 MB-RAM ATI Radeon 9600
-512 MB-RAM
-DVD-RW drive
-3 in 1 flash card poort, fast IR enz (handig als je een mobiel met IR hebt!)
Dat lijken mij hele mooie specificaties. Een harde schijf van 128 MB-RAm is ook heel mooi! en natuurlijk breedbeeld scherm!

Ze hebben bij de Makro ook een mooie aanbieding als je een budget systeem zoekt:
-15" XGA
-Celeron M320 1.3Ghz
-30Gb harde schijf
-64 MB shared video geheugen
-512 MB-RAM
-DVD-RW drive

De specificaties zijn natuurljk wel minder dan die van de Fujitsu Siemens, maar goed, hij kost ook maar €891,31

succes!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
ik denk dat je jezelf eens de vraag moet stellen hoeveel voordeel je hier maar uit haalt uit deze LV processoren,

en misschien zijn er wel laptops met die LV procesoren bij HP of acer enz maar dat dit te geavanceerd gaat voor de thuisgebruiker die op hun website komt om dan nog maar eens het verschil te zien. je ziet spijtig genoeg ook niet altijd of de HD aan 5400 tpm of 7200 gaat.

Verwijderd

Pentium M LV ? ULV?

http://www.intel.com/products/notebook/processors/pentiumm/

Ze bestaan dus toch ik had nog nooit van de proc gehoord! Dat terwijl ik (al zeg ik het zelf) al aardig wat laptops gezien heb!

Persoonlijk denk ik dat ze deze proc. alleen in een ultra portable zullen stoppen zodat er niet een mega accu in hoeft(in verhouding tot de laptop zelf)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 23:30 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
IBM X40? Op www.campuskorting.nl uit m'n hoofd voor 1950 euro tekoop. Daar zit een LV 1,2GHz in met een 1,8" 40GB HD in. Superdun en licht is hij. Hij doet volgens IBM 7 uur op de accu, maar dat moet je uiteraard met een korreltje zout nemen, 5 uur met normaal werk moet goed mogelijk zijn, denk ik zo :) Alternatieven zijn er wel, Asus heeft een serie, een 12" model geloof ik (edit: Ja, deze. Verder denk ik dat Dell ook wel zoiets heeft, maar daar moet je even voor op de Dell website kijken (edit: ook gevonden, de X300 Ultra Thin.

Ik kom meteen met IBM omdat ik onderhand de meeste merken laptops wel in handen heb gehad en nog nooit zoiets degelijks en goeds als een IBM heb gehad. Zelf heb ik een T41P (14" Centrino) van IBM en ben overstapt van een Dell inspiron 8600 (wat overigens een prima laptop is), maar wat een wereld van verschil zeg :o

Op campuskorting.nl moet je overigens wel student zijn om die kortingen te krijgen, hoewel er meestal wel wat te regelen is als niet HBO/Universitair student :)

Maar ja, als jij geen kleine laptop wil, dan zit je toch echt aan de normale procs vast, die ULV dingen zijn er vooral omdat er in zo'n kleine laptop geen grote accu past, dus moet je een zuinige proc hebben om toch nog een beetje accutijd te hebben :)

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 08-09-2004 23:48 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Grrrrrene schreef op 08 september 2004 @ 23:38:
IBM X40? Op www.campuskorting.nl uit m'n hoofd voor 1950 euro tekoop. Daar zit een LV 1,2GHz in met een 1,8" 40GB HD in. Superdun en licht is hij. Hij doet volgens IBM 7 uur op de accu, maar dat moet je uiteraard met een korreltje zout nemen, 5 uur met normaal werk moet goed mogelijk zijn, denk ik zo :) Alternatieven zijn er wel, Asus heeft een serie, een 12" model geloof ik (edit: Ja, deze. Verder denk ik dat Dell ook wel zoiets heeft, maar daar moet je even voor op de Dell website kijken (edit: ook gevonden, de X300 Ultra Thin.

Ik kom meteen met IBM omdat ik onderhand de meeste merken laptops wel in handen heb gehad en nog nooit zoiets degelijks en goeds als een IBM heb gehad. Zelf heb ik een T41P (14" Centrino) van IBM en ben overstapt van een Dell inspiron 8600 (wat overigens een prima laptop is), maar wat een wereld van verschil zeg :o

Op campuskorting.nl moet je overigens wel student zijn om die kortingen te krijgen, hoewel er meestal wel wat te regelen is als niet HBO/Universitair student :)

Maar ja, als jij geen kleine laptop wil, dan zit je toch echt aan de normale procs vast, die ULV dingen zijn er vooral omdat er in zo'n kleine laptop geen grote accu past, dus moet je een zuinige proc hebben om toch nog een beetje accutijd te hebben :)
* Roberto heeft dus die X40

Als je nog even wacht kun je er iets meer over lezen, ik schrijf namelijk samen met 2 andere users de laptop BBG's voor GoT. En dit keer komt de X-40 er ook in voor.

En zoals Grrrrrene al zegt, wil je ULV of LV moet je toch voor een kleine laptop gaan. Maar zon uber groot verschil is het nu ook weer niet, ik krijg er max 1 tot 1,20 extra er bij. (6:20 is haalbaar met de X-40)

Dus met een normale Pentium-M Banias 1.3 ghz haal je ook wel 4/5 uur.
Pagina: 1