Toon posts:

Van een DMG bestand een Bootable CD maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg je een dmg op een cd (bootCD) als je onder os 9.2 draait? Toast maakt er geen bootcd's van!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Dan moet je de handleiding van Toast goed lezen over hoe je een bootable CD maakt?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het met Toast niet mogelijk. Na 4 uur proberen en 13 cd naar maan. Geef ik het met toast op. Dus graag een andere tip.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Er zit gewoon een vinkje bij Toast om de CD bootable te maken, er vanuit gaande dat je DMG verder al bootable is. [google=toast bootable]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Tjonge zeg, it's al about just one 'vinkje' :)

Hier staat meer informatie:
http://www.roxio.com/en/s...gebase.jhtml#toastkbdata1

Echter onder de tabknop OTHER staat een batterij aan andere mogelijk manier om te branden, de truc is de knop OTHER even langer in te drukken zodat je een pulldown menu krijgt. :) Bij Mac Volume (en daarna een gemount volume of cd image selecteren) Hier verschijnt een popup met de mogelijkheid om bootable cd aan te vinken.

Er staat wel in de handleiding dat OS X niet als bootable gebrand kan worden. Ik test dit nu even uit.

• Dingen
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Je kunt ook met de Disk Utility (oid) bootable DMG's mee branden. Daar is het mij wel mee gelukt een bootale OSX CD te maken.

[edit] Oh wacht, je zit nog in OS9. Dan weet ik niet of het kan. Ik gok eigenlijk van niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Dingen op 09-09-2004 21:22 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Gewoon Toast een 1 op 1 kopie laten maken. Geen gezeur, werkt altijd.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een 1 op 1 copie is mooi maar ik heb op dit moment alleen 4 images

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 13:45

fcs

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 21:17:
Ja, een 1 op 1 copie is mooi maar ik heb op dit moment alleen 4 images
Als ik het goed begrijp moet je alle 4 images op 1 cd hebben?
Dit kan, alle images uitpakken in mappen. Daarvan 1 map maken, en die branden. ALs je voor bootable cd kiest, zou hij bootable moeten zijn (heb zo ook een osx dvdtje gefikt).
Pagina: 1