ik probeer door middel van een php script verbinding te make naar een met HTACCES beveiligde pagina om daar een actie uit te voeren, het idee werkt al in de praktijk, ik stuit alleen tegen één probleem.
Wanneer de username een @ bevat kan php zich niet authenticeren op de webserver. Hieronder volgt de code die ik gebruik.
Dit resulteert in de volgende foutmelding...
ik ben dus op zoek naar een manier om het @ in de gebruikersnaam mee te kunnen zenden, maar dan bijv geescaped (zoals \" een escapde is voor ")...
of een andere manier om me aan te melden op een met htacces beveiligde pagina (ik hoef verder geen handelingen op de pagina te verrichten, alleen de pagina oproepen is voldoende).
Wanneer de username een @ bevat kan php zich niet authenticeren op de webserver. Hieronder volgt de code die ik gebruik.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $webmail->user = "username@domein.nl"; $webmail->pass = 123; $cpanel_hostname = "domein.nl"; $url = "http://$webmail->user:$webmail->pass@$algemeen->cpanel_hostname:2095/dowebmailforward.cgi?action=delete&fwd=$forwardmailold"; $actie = file($url); |
Dit resulteert in de volgende foutmelding...
code:
1
2
3
| Warning: file(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/site/public_html/private/include_student/page_forwarder.inc on line 32 Warning: file(...@domein.nl:*******@www.domein.nl:2095/dowebmailforward.cgi?action=delete&fwd=afasdf" target="_blank" style="font-family: Courier, Courier New;">http://...@domein.nl:*******@www.domein.nl:2095/dowebmailforward.cgi?action=delete&fwd=afasdf): failed to open stream: Address family not supported by protocol in /home/site/public_html/private/include_student/page_forwarder.inc on line 32 |
ik ben dus op zoek naar een manier om het @ in de gebruikersnaam mee te kunnen zenden, maar dan bijv geescaped (zoals \" een escapde is voor ")...
of een andere manier om me aan te melden op een met htacces beveiligde pagina (ik hoef verder geen handelingen op de pagina te verrichten, alleen de pagina oproepen is voldoende).
[ Voor 8% gewijzigd door vriesdude op 08-09-2004 21:47 ]
/dev/null