[XP] remote desktop sound

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb het volgende probleem

ik heb een servertje staan met een geluidskaart erin deze pc staat eigenlijk altijd aan en is dus zeer geschikt om streaming radio af te spelen

aan deze pc zit geen toetsenbord en monitor e.d. aangesloten

dus als deze pc gebruikt wordt is het via extern buroblad op een andere pc
dit werkt allemaal goed

zodra de radio wordt aan gezet gaat deze ook netjes spelen

maar nu komt het volgende probleem zodra je remote desktop afsluit dan gaat het geluid ook uit :( (waarschijnlijk omdat de gebruiker wordt afgemeld)

dus is het mogelijk om dus de radio aan te zetten en dan remote desktop afsluiten en dat de radio dan gewoon lekker verder gaat?

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 13:45
Misschien andere Remote Software gebruiken?

Verwijderd

Als je gewoon het kruisje klikt bij RD dan komt er een vraag of je wil uitloggen of niet (programma's blijven dan draaien).

Verder is radmin (google) een oplossing voor je denk ik.

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-04 17:26
Of met Dameware (mini remote control)
Of met VNC

Doet ook wel wat je wilt denk ik

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kan dacht ik met zoeits als shoutcast zelf een radio opzetten, dus dan kan je gewoon je mp3tjes beluisteren, door naar je ip te connecten of zoeits dergelijks.

iRacing Profiel

Verwijderd

Niet uitloggen, maar wegklikken die remote desktop sessie.

Verwijderd

Uitschakelen van Fast User Switching (snelle gebruikswisseling) kan ook helpen.
Maar dan kunnen er niet meerdere tegelijk aangemeld zijn.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Je hoeft helemaal geen ander programma of zo te gebruiken. Als jij bovenaan bij de verbindingsbalk op het kruis klikt, wordt de gebruiker op de externe computer afgemeld.
Als je wilt dat de muziek blijft draaien doe je het op de externe computer zo:

Start --> Verbinding verbreken. (en dan nog een keer verbinding verbreken)
Ik heb het net zelf ook geprobeerd, en het werkt gewoon goed!

Verwijderd

Double J schreef op 09 september 2004 @ 11:50:
Als jij bovenaan bij de verbindingsbalk op het kruis klikt, wordt de gebruiker op de externe computer afgemeld.
Dan meldt hij niet af hoor, hij verbreekt de verbinding dan gewoon.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Het id wat je nu gebruikt is verkeerd. Als jij remote inlogt werk je op die PC. de geluiden worden op die PC afgespeeld en doorgestuurd naar jou. Als jij het remote scherm sluit worden de geluiden niet meer doorgestuurd naar jou omdat je niet meer op de pc aan het werk bent.
Wat je nodig hebt is een programma wat op je server draait en muziek afspeeld. En wat vervolgens door een (hetzelfde programma op een andere pc bijv.) opgevangen kan worden.

offtopic:
Wat een geweldige onzinnige omschrijving geef ik weer :X . Ik hoop dat het duidelijk is

Verwijderd

**kuch kuch**

Je kunt aangeven of je bij een sessie je geluiden lokaal wilt hebben, of ze aan de overkant wilt laten:

Afbeeldingslocatie: http://img89.exs.cx/img89/589/rdp.gif

Doe het laatste, en disconnect je sessie. De muziek blijft dan doorspelen.

Maar zoals mijn bovenbuurman al aangaf, een "muziekspeelprogramma" met afstandbediening is wel veel beter natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 13:32 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Je moet gewoon je dingetjes draaien op je "console sessie" oftewel. net of je je tb en muis er achter heb hangen. Dat kun je dus doen met DameWare, VNC, en vele ander tooltjes.
Zoals jij het doet met Remote Desktop creeer je niks anders dan een virtueel desktop op de pc waar jij in logt. Meld je je af? Dan gaan de progs ook mee natuurlijk :)
Wat handig is voor jou is een KVM switcht (zie pricewatch & Search :P ) of gewoon een ander programmatje.. ik gebruik zelf DameWare en bevalt me prima.
Werkt op het zelfde principe als Remote Desktop alleen hij neemt je console sessie over..
klaar is kees :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Ik had ooit een leuk oplossing gemaakt m.b.v. een isdn-kaart, als ik een liedje hoorde dat ik niet leuk vond kon ik met mijn mobiele telefoon zorgen dat mijn muziek server naar het volgende nummer ging.

En zijn er geen client-server jukebox programma's die speciaal hiervoor gemaakt zijn? Zodat je b.v. via een web-pagina kan aangeven welke muziek je wilt...

seweso's blog

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Dit zelfde heb ik ook geprobeerd, maar winamp die crasht als ik de muziekfiles "daar" wil afsprelen? Iemand een idee?

Verwijderd

Zoeken jullie ook?

Ik vind met Google aardig wat bruikbare links voor het op afstand bedienen van WinAmp:

http://www.flippet.net/
http://www.softpedia.com/public/cat/11/1/8/11-1-8-280.shtml

bijvoorbeeld.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

seweso schreef op 09 september 2004 @ 13:48:
Ik had ooit een leuk oplossing gemaakt m.b.v. een isdn-kaart, als ik een liedje hoorde dat ik niet leuk vond kon ik met mijn mobiele telefoon zorgen dat mijn muziek server naar het volgende nummer ging.

En zijn er geen client-server jukebox programma's die speciaal hiervoor gemaakt zijn? Zodat je b.v. via een web-pagina kan aangeven welke muziek je wilt...
Kweenie maar dit is niet echt een oplossing voor het probleem denk ik :)
Ik weet echter wel zoon proggie :)
SAM Broadcaster 2
Werkt perfect.. is met een "verzoeknummer systeem" en die kun je heel goed instellen dus.
Maar dan toch maar ff lekker op de console neer zetten he :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1