Ibook 1ghz nog snel genoeg ?

Pagina: 1
Acties:

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik moet voor mn studie een laptop aanschaffen. Nou is deze studie niet helemaal grafisch, maar wel gedeeltelijk, ben ik van plan om volgend jaar een meer grafische studie te gaan doen.

Ik wil graag weten of men denkt dat het nog zin heeft een ib g4 1ghz te kopen, of dat het al veel te traag is.

Ik dacht ook aan een centrino based laptop, maar moet elke dag reizen naar studie, dus wil een beetje een licht en klein apparaat, vandaar de (12") IBook.

Helaas houd mijn budget op rond de 1300 euro, dus een PB zit er niet in :(

Ik wil de laptop gebruiken voor: word, ps, macromedia programmas, surfen, films kijken,

[ Voor 9% gewijzigd door peligro2k op 08-09-2004 21:01 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:31
Macromedia programma's draaien zeker, mits je genoeg geheugen hebt (256 maar nog veel liever 512 mb)...

Office draait op elke bak en films ook :)

• peligro2k
maar is het nog verstandig om een g4 1ghz te kopen met zicht op de toekomst (komende jaren) of is een centrino 1.5 echt veel beter

• Spixo
peligro2k schreef op 08 september 2004 @ 21:03:
maar is het nog verstandig om een g4 1ghz te kopen met zicht op de toekomst (komende jaren) of is een centrino 1.5 echt veel beter
Dat ligt voornamelijk aan je budget, voor 1300 kan je ook geen high-end centrino verwachten die over 3 jaar nog redelijk draait.

Misschien zou je eens kunnen kijken naar een laptop met desktop processor, dat vinden programma's zoals Photoshop altijd fijn veel power.. maar dan mis je wel weer het gemak van accutijd... maar als het stopcontact in de buurt is wat let je? >:)

In ieder geval aan jouw de keus, je hebt voor 1000 euro al goede notebooks met desktop cpu's e.d.. Je moet voor jezelf opwegen of die _voor jouw_ nadelen hebben ten opzichte van de centrino's en ibooks.

[ Voor 16% gewijzigd door Spixo op 08-09-2004 21:07 ]

• peligro2k
:P ja 1.5 uur op een accu lijkt me niks, moet veel naar studie reizen, en op hs vaak geen stopcontact in de buurt.

OSX trok me wel aan, en leek me ook voor grafische programmas beter, maar als een centrino 1.5 de mac er echt uitblaast....

• Spixo
peligro2k schreef op 08 september 2004 @ 21:08:
:P ja 1.5 uur op een accu lijkt me niks, moet veel naar studie reizen, en op hs vaak geen stopcontact in de buurt.

OSX trok me wel aan, en leek me ook voor grafische programmas beter, maar als een centrino 1.5 de mac er echt uitblaast....
Kijk dan valt de desktop categorie al weg. Das al een hap minder.

Ik hoor vaak dat OSX fijn is voor grafische werkers, helaas heb ik geen ervaring met OSX dus kan niet mijn bevindingen erover melden. Misschien een andere forummer?

• Spixo
Ik heb via Google trouwens het volgende gevonden:

http://barefeats.com/al15b.html

Als je naar de onderste grafiek kijkt zie je dat de Centrino de Apple Powerbook de gemakkelijk uitloopt. Ik neem aan dat dit ook voor de G4 1 Ghz processor geld aangezien die lager is geklokt.

Ik zal eens kijken of ik meer interessante pagina's kan vinden...

[edit] ze hebben getest met cinebench en unreal, dit valt natuurlijk niet echt in jouw patroon van office, macromedia en films.. maar toch :+

[ Voor 19% gewijzigd door Spixo op 08-09-2004 21:15 ]

Verwijderd

voor de vergelijking ik had een 1.6centrino en nu een 1.33Ghz PB die is echt VEEEEL sneller!
ik doe ook grafische dingen :P

• peligro2k
tnx voor de reacties, denk dat het dus toch beter is om niet voor een pb te gaan

• Spixo
peligro2k schreef op 08 september 2004 @ 21:36:
tnx voor de reacties, denk dat het dus toch beter is om niet voor een pb te gaan
Qorne bedoeld volgens mij dat zijn Apple sneller is... :)

• peligro2k
oh ja idd, tnx ricardo,

qorn, kan je me vertellen of een ibook 1ghz goed genoeg is voor grafisch werken (dus ps, flash etc)

Verwijderd

Een tijdje terug had ik een testje gedaan met een 12" Powerbook G4 1.33ghz @ OSX en als concurent mijn pc met een Amd Athlon 2600+ @ linux2.4. Op beide had ik een distributed.net client laten draaien met RC5. De athlon kwam met 7.95 mkeys/s in linux (windows scoort ie zelfs maar 6.7) en de G4 haalde de ongelooflijke 15.9 mkeys/s.
Eerst dacht ik dat ik per ongeluk gnomes aan het berekenen was maar na nader inzicht was dat toch niet zo. Ik denk dat de reden voor het enorme verschil aan de optimalisaties van het programma ligt of waar de G4 enorm sterk in is.
Ik ga me iig binnenkort een 12" powerbook aanschaffen, maar ik gebruik ook niet zo superveel vermogen.

Nog ff wat gezocht en de resultaten:
p4 2ghz vs G4 887mhz (p4 20-30% sneller)
test G4 en G5 vs P4 en K7 (2*G4 1.42ghz is op alle behalve 1 punt sneller dan 2*P4XEON 2.4ghz)

• peligro2k
klinkt goed KoeNijn

echt vreemd hoe de meningen verschillen over de snelheden van x86 cpus en de macs :P

Zat net ff naar pics van osx te kijken en jezus dat is mooi :D

• peligro2k
Geen macfreaks aanwezig die me even kunnen adviseren of hij snel genoeg is ?

• Johnny
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

peligro2k schreef op 08 september 2004 @ 21:44:
klinkt goed KoeNijn

echt vreemd hoe de meningen verschillen over de snelheden van x86 cpus en de macs :P

Zat net ff naar pics van osx te kijken en jezus dat is mooi :D
Dat ligt aan het soort berekeningen dat je er mee doet. Maar waarom zou een iBook niet snel genoeg voor je zijn? Het is zeker niet de snelste laptop, maar voor wat jij er mee wilt (en met je budget) lijkt het me toch een goede keus.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dat distributed net verhaal is aardig maar de vraag is maar of het iets zegt over de prestaties in ps en dergelijke.

Ik denk dat het wel relevant is om op te merken dat een ibook een res van 1024x786 heeft en voor ps werk lijkt mij een externe monitor dan wel een noodzaak, ook al ben ik zelf slechts ps amateur. Ik weet niet hoe de pro's hier tegen aan kijken.

Vaak kun je centrino laptops met een hogere schermresolutie krijgen. Over gewicht en batterijduur hebben we het dan natuurlijk even niet.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een 12" Powerbook 1 GHz en hij is snel genoeg voor alles wat ik doet. Gisteren nog een paar grote foto's zitten photoshoppen en geen problemen mee gehad, werkt heerlijk. Je moet je niet laten misleiden door die kloksnelheid. Ik bedoel een Centrino op 1,6GHz is ook net zo snel als een Pentium 4 van ver over de 2 GHz.

Ik denk dat mijn Powerbookje nog zeker wel 2 jaar mee kan. Bovendien schijnt Tiger ook weer een gevoelsmatige speedboost te gaan geven, net zoals Panther had tov Jaguar, dus ik zie de toekomst zonnig tegemoet 8)

• Bigs
  • Niet online
Q schreef op 08 september 2004 @ 22:30:
Dat distributed net verhaal is aardig maar de vraag is maar of het iets zegt over de prestaties in ps en dergelijke.

Ik denk dat het wel relevant is om op te merken dat een ibook een res van 1024x786 heeft en voor ps werk lijkt mij een externe monitor dan wel een noodzaak, ook al ben ik zelf slechts ps amateur. Ik weet niet hoe de pro's hier tegen aan kijken.

Vaak kun je centrino laptops met een hogere schermresolutie krijgen. Over gewicht en batterijduur hebben we het dan natuurlijk even niet.
Die hogere schermresolutie is omdat het dan ook 15" schermen zijn, de TS zegt juist dat hij het compacte aspect wel aantrekkelijk vind.

En SXGA op een 12" wil je denk ik niet :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb zelf tijdelijk op een iBook 700mhz gewerkt en ik moet zeggen dat dat voor het grafische werk wat jij wilt gaan doen al eigenlijk genoeg is. Dreamweaver etc. draait allemaal lekker, al met die kloksnelheid.

Wat ik bijvoorbeeld niet zou doen is, als jij ook met drukwerk gaat werken, in Photoshop een poster van 70x100 op 300 dpi gaan openen. Dan staat iBookje echt even te knirpsen tot en met.

Je zou voor een leuk aanbod hier eens in Vraag & Aanbod kunnen kijken of hier:
http://www.tweedehandsmac.nl/

Succes :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

peligro2k schreef op 08 september 2004 @ 21:50:
Geen macfreaks aanwezig die me even kunnen adviseren of hij snel genoeg is ?
"of hij snel genoeg is" ? Zien we er uit als je persoonlijke adviesdienst?

Anyways, ik raad je aan om gewoon naar een Mac winkel te gaan en het eea uit te proberen. Niemand kan je vertellen hoe snel, of langzaam, hij aanvoelt en werkt voor jou persoonlijk.

Verder worden er weer fijn Apples met peren vergeleken hier, helaas.

De vraag of platform X sneller is dan Y voor bv photoshop, dreamweaver etc. is totaal niet relevant. Als je een laptop neemt schakel je al meteen enorme bestanden uit (A4 op full res), en dan zijn de verschillen zo marginaal dat je je daar niet druk om moet maken.
Wat dan telt is hoe fijn (of niet) je OS bevalt, of je machine stabiel is, lang batterijtijd en gebruikersgemak.

Maak je keuze zelf, laat niet andere mensen vertellen of-ie sneller is; mac zealots zijn daar nogal blind voor.

En laten we vooral niet de eeuwige discussie beginnen "maar een Mac is niet duur".

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

voorbeeld wat ik met snelheid bedoel
ik moest een filmpje renderen, duurder 10uur op de 1.6ghz centrino 512ram 4200rpm hdd
duurder 1,5tot2uur op de mac 1.33ghz 768mbram 4200rpmhdd
[gein]
Owja een Mac is niet duur ;) >:) ;)
[/gein]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 00:00 ]

• Q

Q

Bigs schreef op 08 september 2004 @ 22:35:
[...]

Die hogere schermresolutie is omdat het dan ook 15" schermen zijn, de TS zegt juist dat hij het compacte aspect wel aantrekkelijk vind.

En SXGA op een 12" wil je denk ik niet :)
Ach, als de ervaren ps-ers er wel aardig mee kunnen werken dan zal het wel lukken, maar hij/zij kan beter wel even een winkel in lopen en zelf even er lekker mee spelen.

Ik heb laatst een dell met 15" scherm op ~1900x1200 mogen aanschouwen. Dan krijgt 'klein' pas een nieuwe dimensie. Moet je nagaan dat ik 1600x1200 draai op een 22". Winamp bijv. is op zo'n klein scherm met hoge resolutie dan gewoon echt niet meer af te lezen. Je kunt dus overdrijven ;)

• peligro2k
Bedankt voor de reacties.
kga nog eens goed rondkijken of de ibook over 2 jaar nog genoeg zou zijn

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 20:05

996

offtopic:
kun jij in de toekomst kijken ? 8)

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik gebruik mijn iBook voor andere doeleinden als jij (opleiding informatica), maar mijn laptop volstaat nog steeds en zal het zeker nog een jaar uithouden. Mijn iBook draait trouwens op 600 Mhz.

Internet (Safari/Firefox en mailclient) en software ontwikkeling (voornamelijk Java, privé doe ik een beetje Objective-C) gaat nog steeds goed op deze laptop en uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat Dreamweaver en Office goed draaien. Verwacht alleen niet de nieuwste games te kunnen spelen.

P.S.: de RAM had ik wel bij aankoop uitgebreid tot 640 MB, want naar mijn mening draait MacOS niet lekker op minder dan 512 MB, dus had ik de mijne gelijk maar maximaal vol gegooid.

[ Voor 16% gewijzigd door MacWolf op 09-09-2004 16:07 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:25
Koop die apple,
een 1.5 ghz centrino is inderdaad iets sneller maar grafische en videoprogramma's draaien uitstekend op een powerbook 1ghz , voor video is een externe firewire harddisk wel aan te raden. QsX is een veel moderner, veiliger en gebruikersvriendelijker os dan windows XP, ook kan je je in grafische kringen eigenlijk niet vertonen met een PC. De interface van XP is zo lelijk en rommelig dat een beetje grafisch ontwerper of vormgever er niet mee gezien wil worden.
Als je geen 3dspelletjesfanaat ben is er geen zinnige reden te bedenken om een xp laptop te kopen!

• peligro2k
Allemaal bedankt voor de feedback, ik ga maandag naar de macstore of centre of waar ik die 5% studentenkorting kan krijgen, om hem te kopen :D Wel ergens anders geheugen en een extra skin kopen, want dat is belachelijk duur bij mac zelf :P

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

peligro2k schreef op 10 september 2004 @ 11:41:
Allemaal bedankt voor de feedback, ik ga maandag naar de macstore of centre of waar ik die 5% studentenkorting kan krijgen, om hem te kopen :D Wel ergens anders geheugen en een extra skin kopen, want dat is belachelijk duur bij mac zelf :P
Goede keus. Je zal er geen spijt van krijgen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Sinds wanneer kan je bij de Mac Tucano Second Skin's kopen? :?

kleurbleur.nl

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Let wel op dat je kwaliteits-RAM koopt en niet bij de eerste de beste geheugen boer. Mac OS X is kieskeurig wat betreft RAM.

Op MacOSXHints.com kun je wel vinden wat goed geheugen is (waarschijnlijk ook op xlr8yourmac.com), maar uit mijn hoofd zeg ik:
- Kingston geheugen
- GeiL heeft tegenwoordig ook RAM specifiek voor Apple computers (dus gegarandeerd werkt het goed met OS X)

Als je bij een echte on-line Apple winkel zoekt moet de RAM ook goed werken. Wellicht is RAM van het juiste type te vinden op de volgende site:
http://shop.macosx.nl/?p=products&cat=Geheugen+Standaard

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Goed geheugen en niet duur is Dane Elec. Gebruiken we zelf ook en ik heb nog maar 1x een kapot chippie gezien. En wij bouwen er aardig wat in. ;)

kleurbleur.nl

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24
als jij 1300 euro te besteden hebt en je wil je laptop elke dag meenemenen, dan is 1Ghz G4 echt wel snel genoeg. Ikzelf zou in jou geval liever een lifebook S7010 kopen ofzo, maar die is ook wel een stukje duurder (1900 euro)... wel 14" scherm 1,8 kilo en een centrino 1.6

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bigs
  • Niet online
Sage schreef op 10 september 2004 @ 19:37:
Goed geheugen en niet duur is Dane Elec. Gebruiken we zelf ook en ik heb nog maar 1x een kapot chippie gezien. En wij bouwen er aardig wat in. ;)
Idd, gewoon Dane-Elec kopen. Je hoeft echt geen specifiek Apple-geheugen te kopen, het geheugen is een van de weinige dingen waar Apple over het algemeen de PC-standaaard aanhield. Zelfs in mijn SE/30 heb ik gewoon wat oude SIMMetjes gestopt die ik nog had liggen en dat werkte meteen (zelfde met een LC 630 en m'n Powerbook).

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ramon de Jesus schreef op 10 september 2004 @ 19:46:
als jij 1300 euro te besteden hebt en je wil je laptop elke dag meenemenen, dan is 1Ghz G4 echt wel snel genoeg. Ikzelf zou in jou geval liever een lifebook S7010 kopen ofzo, maar die is ook wel een stukje duurder (1900 euro)... wel 14" scherm 1,8 kilo en een centrino 1.6
Wat een baggervergelijking. Als je meteen een 'stukje' duurder gaat (en ik vind 1900 euro niet een 'stukje' duurder) kun je voor die 1900 euro ook een 15" PowerBook kopen. En daar zit een 1,5 Ghz G4-processor in. Daar kun je dan sowieso wel een tijdje mee vooruit.

Maar om even op de topiquestarter in te gaan: Ik doe nu bijna een jaar met een iBook G4 800 MHz en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik doe niet zo heel erg veel met grafische dingen, maar als ik zie dat Dave Brasgalla hetvolgende maakt op een iBook G4 800 MHz kun jij er denk ik voorlopig wel mee uit de voeten :P.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Q

Q

FL!PNEUS schreef op 10 september 2004 @ 21:21:
[...]

Wat een baggervergelijking. Als je meteen een 'stukje' duurder gaat (en ik vind 1900 euro niet een 'stukje' duurder) kun je voor die 1900 euro ook een 15" PowerBook kopen. En daar zit een 1,5 Ghz G4-processor in. Daar kun je dan sowieso wel een tijdje mee vooruit.
15" voor 1900 euro? Dat is overdreven. een 12" met 1.33 ghz misschien. Op het eerste gezicht is die centrino niet zo heel slecht, maar die 14" is nogsteets 'maar' 1024x768 dus daarvoor hoef je het al niet te doen. De batterij gaat ook al minder lang mee, blijft dus over dat hij ietsje lichter is dan een gelijkgeprijsde powerbook.
Maar om even op de topiquestarter in te gaan: Ik doe nu bijna een jaar met een iBook G4 800 MHz en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik doe niet zo heel erg veel met grafische dingen, maar als ik zie dat Dave Brasgalla hetvolgende maakt op een iBook G4 800 MHz kun jij er denk ik voorlopig wel mee uit de voeten :P.
Voor mij geldt het zelfde. ;)

• Ramon
[...]

Hoezo een baggervergelijking? Als je een laptop elke dag mee wil nemen dan wil je iets lichts, en op het PC laptop front ga je gewoon heel gauw zo duur. En die 15" PB is natuurlijk ook niet fijn om elke dag mee te sjouwen.

Ik heb dus op gewicht vergeleken, niet op prijs. Als je namelijk voor 1300 euro een PC laptop koopt dan krijg je in 9 van de 10 gevallen een baggermerk met een desktopprocessor van meer dan 4 kilo(niet de processsor :+ maar laptop in 't geheel).

• oscarvdb
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

peligro2k schreef op 08 september 2004 @ 21:00:

Helaas houd mijn budget op rond de 1300 euro, dus een PB zit er niet in :(
Ramon de Jesus schreef op 11 september 2004 @ 00:39:
[...]

Hoezo een baggervergelijking?

Ik heb dus op gewicht vergeleken, niet op prijs.
Een baggervergelijking omdat TS duidelijk zijn budget heeft vermeld. Dan heeft het ook geen nut om suggesties boven die prijs te doen.

... he's gone.

Verwijderd

[...]

Maar om even op de topiquestarter in te gaan: Ik doe nu bijna een jaar met een iBook G4 800 MHz en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Same here!
Ik werk ook zo ongeveer een jaar met mijn iBook 800 Mhz.
Draai oa. Illustrator en Photoshop op... Het werkt er goed op =]
Het is misschien wat lastig om met 1024x768 een poster van A3 formaat (of groter) te maken.. maar over de snelheid heb ik niet te klagen..

heb zeker geen spijt van dat ik mn iBookje heb gekocht

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sage schreef op 10 september 2004 @ 15:26:
[...]

Sinds wanneer kan je bij de Mac Tucano Second Skin's kopen? :?
Kan gewoon hoor, je kan ze zelfs bij de online Apple store kopen.
Ik heb m'n Second Skin ook bij een Apple centre gekocht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bigs
  • Niet online
Canaria schreef op 15 september 2004 @ 15:46:
[...]

Kan gewoon hoor, je kan ze zelfs bij de online Apple store kopen.
Ik heb m'n Second Skin ook bij een Apple centre gekocht.
Hij bedoelt het volgens mij in de trant van 'ik haal alleen Big Tasty's bij de mac'

• Ramon
oscarvdb schreef op 11 september 2004 @ 10:03:
[...]

[...]

Een baggervergelijking omdat TS duidelijk zijn budget heeft vermeld. Dan heeft het ook geen nut om suggesties boven die prijs te doen.
Nou de TS twijfelt tussen ibook en centrino laptop. Nou vergelijk ik een centrino laptop met een ibook om dan aan te tonen dat de ibook een veel betere prijs/gewicht verhouding heeft, dus geen baggervergelijking.

• peligro2k
ibook is besteld :D duurt nog weekje voordat ik hem hopelijk heb. Heb hem bij apple zelf besteld aangezien de dealers een levertijd van rond de 7 weken aangaven als ik er een grotere schijf in wilde hebben.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Spannend...

Ik kan je melden dat de iBook echt prima te hachelen is. Ik heb de mijne nu 3/4 jaar (14" 933MHz G4) en hij bevalt me steeds beter. Nog nooit een probleem mee gehad ***zoekt blok hout om af te kloppen, al dat fineer ook hier :) *** en het enige dat ik ontbeer is de extended-desktop-modus. Ik durf de screenspan-hack - nog - niet aan... Ook de muziek-ingang en de video-out zijn een gemis, maar er zijn oplossingen (break-out via USB 2 en VGA) voor.

Veel plezier alvast!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Ramzzz schreef op 17 september 2004 @ 16:35:
Spannend...

Ik kan je melden dat de iBook echt prima te hachelen is. Ik heb de mijne nu 3/4 jaar (14" 933MHz G4) en hij bevalt me steeds beter. Nog nooit een probleem mee gehad ***zoekt blok hout om af te kloppen, al dat fineer ook hier :) *** en het enige dat ik ontbeer is de extended-desktop-modus. Ik durf de screenspan-hack - nog - niet aan... Ook de muziek-ingang en de video-out zijn een gemis, maar er zijn oplossingen (break-out via USB 2 en VGA) voor.

Veel plezier alvast!
Ik heb dezelfde iBook, ook G4 933 Mhz, en de screenspan-hack werkt prima hier. Ik was ook een beetje huiverig maar ik heb het gewoon vanzelf geprobeerd.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
ik heb op dit moment al een aardig poosje (ruim n half jaar) een Powerbook G4 met 1.25Ghz processor. Hiervoor had ik een PIII-M op 1Ghz.

Als ik die twee vergelijk, voelt de powerbook DIK twee keer zo snel aan. Lijkt me dat een 1Ghz G4 daar dan niet zoveel van afwijkt.

Gewoon doen dus, zou ik zeggen. Wel zorgen dat je genoeg geheugen erin stopt! :)

edit:

lees de draad, voor je blaat, spuit 11 :(

[ Voor 9% gewijzigd door BezurK op 18-09-2004 18:53 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1