iiyama wil niks meer doen...

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:55
Ik heb een iiyama monitor en deze is al 1 keer teruggeweest naar Teleplan en 3 keer omgeruild en nog is het niet goed. Ze zijn zelfs 3 keer langsgeweest met een verkeerde monitor, terwijl ik toch duidelijk had gezegd/vermeld welke ik had. 8)7

Ik ben zelfs ook nog bij iiyama zelf geweest om het probleem te laten oplossen, maar achteraf bleek het nog niet goed te zijn. :(

Het gaat overigens over de Vision Master Pro 451 (A902MT), die nu net een paar weken ouder is dan 3 jaar. Maar goed, iiyama heeft er drie maanden over gedaan om mij deze probleemmonitor te leveren ter vervanging van de oorspronkelijke dus ik vind dat ik nog wel wat tijd heb.

De klachten van de huidige monitor:
- zoemt/bromt aan de bovenzijde, voorgaande monitoren waren stil (op knetterend geval na dan).
- beeldvervorming bij afwisselend lichte en donkere vlakken: als er een tekst geselecteerd wordt en daaronder staat nog een regel tekst, dan helt de geselecteerde tekst naar links en de regel tekst eronder naar rechts. Als je een scherm weergeeft waar zich afwisselend donkere en lichte vlakken op bevinden, dan zie je het beeld golven als je hier doorheen scrollt.
- beeld 'trekt' aan de bovenzijde van het scherm, afhankelijk van wat wordt weergegeven (bij menu van bijv IE zie je het al, vooral als daarnaast nog een stukje achtergrond (standaard Windows blauw) wordt weergegeven.
- Het beeld moet meerdere keren per dag horizontaal worden bijgesteld omdat het verschuift. Dit heb ik met alle voorgaande monitoren gehad en is dus een duidelijk aanwezige fout van deze serie.

iiyama beschouwd de genoemde klachten als afwijkingen binnen de norm en dus kan (ik lees 'wil') men er niets aan doen. :(

Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens, want ik heb geen iiyama van 1335 gulden gekocht om deze na 3 jaar af te moeten danken omdat de kwaliteit onder de maat is. Dit had ik wel van een vaag B-merk verwacht, maar niet van een merk dat zich een A-merk noemt (of dat had moeten zijn).

Iemand hier ervaring mee hoe de kansen liggen als dit wordt aangevochten via rechtsbijstandverzekering, consumentenbond of Kassa (Vara)?

Als er anderen zijn die ook het probleem hebben dat iiyama niks meer wil doen, dan hoor ik dat ook graag. Misschien kunnen we krachten bundelen dan.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

koop gewoon een nieuwe, 3 jaar oud... come on.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 07:59

bonzz.netninja

Niente baffi

hoezo 3 jaar come on? ding moet makkelijk 5 jaar meekunnen.......
heb je al gebeld met iiyama?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• alm
Pu_Dy schreef op 08 september 2004 @ 21:26:
koop gewoon een nieuwe, 3 jaar oud... come on.
Dus jij koopt ook elke 3 jaar een monitor van 1335 gulden / 605,80 euro?

• alm
bonzz.netninja schreef op 08 september 2004 @ 21:28:
hoezo 3 jaar come on? ding moet makkelijk 5 jaar meekunnen.......
heb je al gebeld met iiyama?
Ik heb gemaild, want ik wilde wel bewijs hebben van hun uitspraak. De reactie is van iiyama zelf en niet van een ingehuurd reparatiebedrijf ofzo.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Flexx

This side up

Ik heb ook dat probleem gehad dat het scherm (ook A902MT) van licht naar donker springt. Scherm was nog geen maand oud toen.
5x omgeruild door Teleplan.
Teleplan kwam zelfs met het idee om mij maar een 17" model terug te geven want die deed het wel goed. (19" van toen 1500 gulden ruilen tegen een 17" die toen nog geen 700 gulden was)

5e keer had ik er genoeg van en ben ik terug naar Mycom gegaan waar ik hem gekocht had.
Had toen het geluk dat heel de zaak vol stond met mensen omdat ze die dag de 100000 bezoeker hadden. Ben toen flink tekeer gegaan in de winkel en heb gelijk een nieuwe mee gehad van de nieuwe serie, en die doet het perfect tot op heden.

Rot voor je dat die van jou na 3 jaar er mee kapt, misschien dat je de consumentenbond (die ik toen ook ingeschakeld had) kan inschakelen. Maar voor mij hebben ze niet veel kunnen doen.

• alm
Flexx schreef op 08 september 2004 @ 22:03:
Ik heb ook dat probleem gehad dat het scherm (ook A902MT) van licht naar donker springt. Scherm was nog geen maand oud toen.
5x omgeruild door Teleplan.
Teleplan kwam zelfs met het idee om mij maar een 17" model terug te geven want die deed het wel goed. (19" van toen 1500 gulden ruilen tegen een 17" die toen nog geen 700 gulden was)

5e keer had ik er genoeg van en ben ik terug naar Mycom gegaan waar ik hem gekocht had.
Had toen het geluk dat heel de zaak vol stond met mensen omdat ze die dag de 100000 bezoeker hadden. Ben toen flink tekeer gegaan in de winkel en heb gelijk een nieuwe mee gehad van de nieuwe serie, en die doet het perfect tot op heden.

Rot voor je dat die van jou na 3 jaar er mee kapt, misschien dat je de consumentenbond (die ik toen ook ingeschakeld had) kan inschakelen. Maar voor mij hebben ze niet veel kunnen doen.
Hoe oud was je monitor op het moment dat je terug ging naar de winkel?

Het probleem is ook dat ik 3 keer een monitor heb teruggehad met telkens een ander probleem (wel steeds het heen en weer schuiven van het beeld). Nu hebben ze me dus een monitor gegeven met andere problemen dan mijn originele en nu moet ik het maar uitzoeken van ze. Dat noemen ze nou service...

• Flexx
  • Nu online

Flexx

This side up

In Januarie 2001 de monitor gekocht en na ongeveer 3 weken begon de ellende, Mycom zij dat ik bij Iiyama moest zijn, en Iiyama verwees mij naar Teleplan.

De monitor die ik gekocht had daarvan versprong het beeld heel de tijd en verkleurde de hoeken van licht naar donker.

1e ruilmonitor had dezelfde problemen
2e ruilmonitor had dezelfde problemen en daar kwam nog eens bij dat hij naar rook stonk, dus waarschijnlijk geruild met een andere klant i.p.v repareren gewoon het probleem een beetje rond laten gaan.
3e ruilmonitor was een tijdelijke 17” die zij mij probeerde aan te smeren door mij die 19” in te laten ruilen voor een goede 17” en dan zou het probleem opgelost zijn volgens hun.
4e Verkleurde de hoeken en werden de instellingen niet bewaard nadat de moitor uit was geweest.
5e ruilmonitor verkleurde het beeld weer versprongen de hoeken en hij had 2 zwarte pixels.

September 2001 ben ik naar Mycom geweest en die verwees mij weer naar Iiyama waarna ik vreselijk tekeer ben gegaan in de winkel. Toen heb ik dus een monitor van de nieuwe serie meegekregen en de oude daar laten staan.

Deze ervaring heeft mij doen besluiten om geen Iiyama meer te kopen, hoe goed hun schermen ook zijn, zodra er iets mee is krijg je met Teleplan te maken en dat is echt 3x niks.

• alm
Flexx schreef op 08 september 2004 @ 22:40:
September 2001 ben ik naar Mycom geweest en die verwees mij weer naar Iiyama waarna ik vreselijk tekeer ben gegaan in de winkel. Toen heb ik dus een monitor van de nieuwe serie meegekregen en de oude daar laten staan.

Deze ervaring heeft mij doen besluiten om geen Iiyama meer te kopen, hoe goed hun schermen ook zijn, zodra er iets mee is krijg je met Teleplan te maken en dat is echt 3x niks.
Van welke productiemaand is je monitor?

Het is echt heel jammer, want iiyama WAS ooit een goed merk, maar nu na de A902MT heb ik er geen vertrouwen meer in. Teleplan wordt overigens niet meer gebruikt en dat was voor mij de reden het weer eens te proberen. Helaas is iiyama zelf dus niet veel beter. Het enige wat goed ging was langskomen op de afgesproken tijd, maar dat ligt denk ik meer aan de koerier dan aan iiyama.

Het is toch wel erg dat je 3 keer een andere monitor moet krijgen om dan uiteindelijk nog met een probleemgeval te zitten.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:50
Het gaat overigens over de Vision Master Pro 451 (A902MT),
Bijzonder bekend probleem geval. Hier zijn complete topics over geschreven op GoT aangezien dat ding echt bijzonder slecht is.

Verwijderd

ffs, weet TS 100% zeker dat het geen ander probleem is, in de trend van ongeaard stopcontact (in welk geval een fabrikant zou kunnen zeggen dat een bijv. voedingsdefect geheel de schuld is van de gebruiker), dikke vette magneet op de monitor, of overdreven onafgeschermde speakers?

Overigens (eigenlijk alleen ervaring met de TFT reeks qua mezelf, wel wat CRT's verkocht in stage en @ Hanze zat CRT's) in mijn ervaring geen slecht woord over IIyama, goed, ik hoor zat berichten @ GOT, en op andere sites, maar dat neem ik met een flinke scheut melk, omdat op dit soort fora geklaagd wordt, niemand die komt melden dat het ding zo goed is, en dat hij 100% werkt (geen nieuws goed nieuws???), meestal worden dat soort topics beloond met slotje.

Maar dit is idd een pech geval, mits alles bij jou OK is, absoluut geen stijl. Ik weet niet waar je woont, maar je zou natuurlijk er proberen langs te kunnen gaan, ze zitten ergens bij schiphol. En anders gewoon helemaal opnieuw bellen (niet met een bestaand referentienummer), doen alsof je iemand anders bent OID, misschien hebben ze bij jou nu zoiets van "die zeurmeneer", wat ze niet bij iemand anders hebben.

• Flexx
  • Nu online

Flexx

This side up

alm schreef op 08 september 2004 @ 23:27:
[...]

Van welke productiemaand is je monitor?

uiteindelijk nog met een probleemgeval te zitten.
Die "goede" moitor die ik nu heb staan is van april 2001 en heeft ans naam A902MT n waar de n voor New White staat. de behuizing is een andere kleur wit dan de 1e slechte serie.

• alm
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:39:
ffs, weet TS 100% zeker dat het geen ander probleem is, in de trend van ongeaard stopcontact (in welk geval een fabrikant zou kunnen zeggen dat een bijv. voedingsdefect geheel de schuld is van de gebruiker), dikke vette magneet op de monitor, of overdreven onafgeschermde speakers?
De vorige monitor had dit probleem op hetzelfde geaarde stopcontact, op dezelfde plaats, niet. Het ligt dus aan de monitor.
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:39:
Maar dit is idd een pech geval, mits alles bij jou OK is, absoluut geen stijl. Ik weet niet waar je woont, maar je zou natuurlijk er proberen langs te kunnen gaan, ze zitten ergens bij schiphol. En anders gewoon helemaal opnieuw bellen (niet met een bestaand referentienummer), doen alsof je iemand anders bent OID, misschien hebben ze bij jou nu zoiets van "die zeurmeneer", wat ze niet bij iemand anders hebben.
Ik ben al een keer bij iiyama geweest in Oude Meer en heb daarvoor 90 km enkele reis moeten rijden, dus 180 km heen en terugreis bij elkaar. Helaas dus niet geheel succesvol.

Wat je zegt qua opnieuw aanmelden kan niet omdat altijd het garantienummer/serienummer wordt gevraagd bij een nieuwe RMA aanvraag en het is dus altijd traceerbaar.

• alm
Flexx schreef op 08 september 2004 @ 23:52:
[...]

Die "goede" moitor die ik nu heb staan is van april 2001 en heeft ans naam A902MT n waar de n voor New White staat. de behuizing is een andere kleur wit dan de 1e slechte serie.
Die heb ik ook, maar al mijn vorige monitoren waren van deze serie, dus "A902MT n" zegt helemaal niks. Misschien hadden de voorgaande monitoren nog andere problemen die in deze verholpen zijn, maar daat weet ik niks van.
Pagina: 1