Toon posts:

[mysql] Eerst volgende event met een datetime groten dan nu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat?

Ik doe:
code:
1
2
$nu = date("YmdGis");
$data->query("SELECT id,stamp,subject, FROM calendar WHERE stamp>$nu ORDER BY stamp ASC LIMIT 1");

Maar dat werkt niet. stamp is een datetime. Zou toch makkelijk moeten zijn lijkt me. :?

Ik krijg de volgende foutmelding:

Database error: Invalid SQL: SELECT id,stamp,subject, FROM calendar WHERE stamp>20040908114228 ORDER BY stamp ASC LIMIT 1
MySQL Error: 1064 (You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM calendar WHERE stamp>20040908114228 ORDER BY stamp A)
Session halted.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 20:44 ]

Verwijderd

Wat doet 'stamp>NOW()'?

Toen ik voor het eerst met SQL prutste gebruikte ik een string met de datum erin om te vergelijken met een DATETIME field, en mySQL heeft nooit geklaagd :P

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 20:45 ]

Verwijderd

Die komma na subject moet weg :z

Verder heb je "gewoon" date/time functies in MySQL, dus je kunt die beter maar gebruiken ook.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
je hebt een extra comma achter subject

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat je ipv G liever H gebruikt omdat je wel de eerste 0 erbij wilt hebben als het om een aantal uren lager dan 10 gaat. :)

[edit]
Laat maar :z
Je kunt idd het beste NOW() gebruiken en die comma weghalen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-09-2004 20:47 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Database error: Invalid SQL: SELECT id,stamp,subject, FROM calendar WHERE stamp>NOW() ORDER BY stamp ASC LIMIT 1
MySQL Error: 1064 (You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM calendar WHERE stamp>NOW() ORDER BY stamp ASC LIMIT )
Session halted.

Ik heb geen Mysql 4+ denk ik.

p.s. ik wil ook alles groter dan gisteren rond de tijd van nu, zodat events van vandaag nog wel de hele dag staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
aaargh, de komma. Even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Damn dat was hem. Stom dat ik erover heen las. :Z |:( Thanks voor meekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik alleen nog een klein probleempje, ik wil namelijk de meldingen van vandaag laten staan.

dus doe ik:

$nu = date("Y").date("m").(date("d")-1).date("Gis");

Nu maakt hij alleen van de dag (08) -1. Dus vandaag -1. En dat wordt 7. Kan ik niet in 1 commando daar 07 van maken?

Verwijderd

Topicstarter
ik doe nu:
$dag = date("d")-1;
if(strlen($dag) == 1) $dag = "0".$dag;
$nu = date("Y").date("m").$dag.date("Gis");

maar ik vraag me af of dat op de eerste van de maand goed gaat.
Pagina: 1