Gisteravond heb ik een succesvolle slipstream cd gemaakt van Windows XP SP2. Echter, na het installeren van deze nieuwe software, krijg ik het niet gelukt om de drivers van mijn onboard audio sectie te installeren. Overigens werkte deze installatie wel helemaal perfect op windows XP SP1; en waarschijnlijk zit het probleem dus in SP2. Uitgebreid:
Specificaties PC:
Asus K8V SE Deluxe
AMD Athlon64 3400+
2x Take-MS 512mb ddrram PC3200 CL2,5
S-ata Samsung Spinpoint 160gb 8mb cache
(tijdelijk) Geforce 4 440mx videokaart 64mb
Audio ADI AD1980, 6-kanaals CODEC
S/PDIF out interface
Installatie procedure:
De volgende drivers heb ik geprobeerd, maar geven allen dezelfde symptomen tijdens de installatie (zie onderaan):
- SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 WHQL driver for Windows 98SE,ME,2000,XP
- K8V series beta version audio driver
Tijdens de installatie geeft windows de (welbekende) volgende fout aan:
"De software die u voor deze hardware installeert:
SoundMAX Integrated Digigtal Audio
Voldoet niet aan de eisen....."
Wellicht ligt het hier niet aan, maar ik vermeld het toch maar even. Daarna na het negeren van de waarschuwing en het herstarten van de computer (herstarten ook meerdere malen geprobeerd) krijg ik de foutmelding vlak na het aanmelden:
"No ADI Codec Driver is installed"
Er zit tevens een programma bij en niets reageert als ik het wil opstarten. Uiteraard komt er geen geluid uit mijn boxen
XP SP2 kan zélf ook geen goede drivers vinden.
Dit is dus de beschrijving van het probleem. Wie helpt me uit de brand?
Specificaties PC:
Asus K8V SE Deluxe
AMD Athlon64 3400+
2x Take-MS 512mb ddrram PC3200 CL2,5
S-ata Samsung Spinpoint 160gb 8mb cache
(tijdelijk) Geforce 4 440mx videokaart 64mb
Audio ADI AD1980, 6-kanaals CODEC
S/PDIF out interface
Installatie procedure:
De volgende drivers heb ik geprobeerd, maar geven allen dezelfde symptomen tijdens de installatie (zie onderaan):
- SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 WHQL driver for Windows 98SE,ME,2000,XP
- K8V series beta version audio driver
Tijdens de installatie geeft windows de (welbekende) volgende fout aan:
"De software die u voor deze hardware installeert:
SoundMAX Integrated Digigtal Audio
Voldoet niet aan de eisen....."
Wellicht ligt het hier niet aan, maar ik vermeld het toch maar even. Daarna na het negeren van de waarschuwing en het herstarten van de computer (herstarten ook meerdere malen geprobeerd) krijg ik de foutmelding vlak na het aanmelden:
"No ADI Codec Driver is installed"
Er zit tevens een programma bij en niets reageert als ik het wil opstarten. Uiteraard komt er geen geluid uit mijn boxen
XP SP2 kan zélf ook geen goede drivers vinden.
Dit is dus de beschrijving van het probleem. Wie helpt me uit de brand?