[XP SP2] Installatie drivers audio van k8v SE Deluxe faalt

Pagina: 1
Acties:

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 13:00
Gisteravond heb ik een succesvolle slipstream cd gemaakt van Windows XP SP2. Echter, na het installeren van deze nieuwe software, krijg ik het niet gelukt om de drivers van mijn onboard audio sectie te installeren. Overigens werkte deze installatie wel helemaal perfect op windows XP SP1; en waarschijnlijk zit het probleem dus in SP2. Uitgebreid:

Specificaties PC:

Asus K8V SE Deluxe
AMD Athlon64 3400+
2x Take-MS 512mb ddrram PC3200 CL2,5
S-ata Samsung Spinpoint 160gb 8mb cache
(tijdelijk) Geforce 4 440mx videokaart 64mb
Audio ADI AD1980, 6-kanaals CODEC
S/PDIF out interface

Installatie procedure:

De volgende drivers heb ik geprobeerd, maar geven allen dezelfde symptomen tijdens de installatie (zie onderaan):
- SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 WHQL driver for Windows 98SE,ME,2000,XP
- K8V series beta version audio driver

Tijdens de installatie geeft windows de (welbekende) volgende fout aan:

"De software die u voor deze hardware installeert:
SoundMAX Integrated Digigtal Audio
Voldoet niet aan de eisen....."

Wellicht ligt het hier niet aan, maar ik vermeld het toch maar even. Daarna na het negeren van de waarschuwing en het herstarten van de computer (herstarten ook meerdere malen geprobeerd) krijg ik de foutmelding vlak na het aanmelden:

"No ADI Codec Driver is installed"

Er zit tevens een programma bij en niets reageert als ik het wil opstarten. Uiteraard komt er geen geluid uit mijn boxen :)
XP SP2 kan zélf ook geen goede drivers vinden.
Dit is dus de beschrijving van het probleem. Wie helpt me uit de brand?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:43
Heb je de driver cd-rom van je moederbord gebruikt bij het installeren van de onboard audio?

Kun je als je de drivers wilt vernieuwen geen juiste drivers vinden bij het searchen op het internet ?

Misschien is een simpele losse geluidkaart (SB 128), kost iets van een kleine 30 euro, een
alternatieve oplossing.

Mijn YouTube Channel

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zowel de laatste officiële als de beta-drivers werken hier op een K8V Deluxe. Helpen kan ik je helaas niet, wel aanzetten tot allerlei nieuwe pogingen. :)

ARME AOW’er

• Elimination
Snowwie schreef op 09 september 2004 @ 12:46:
Heb je de driver cd-rom van je moederbord gebruikt bij het installeren van de onboard audio?
Eigenlijk niet; uit automatisme haal ik altijd de nieuwste drivers (behalve voor de LAN) van de asussite. Ik heb het zojuist echter geprobeerd en op het einde van de installatie komt het bericht "Stuurprogramma niet gevonden, start de installatie opnieuw" tevoorschijn
Kun je als je de drivers wilt vernieuwen geen juiste drivers vinden bij het searchen op het internet ?
Nee, ik kan niets vinden. Ik heb nu echter wel even een mailtje gestuurd naar Analog Devices en het probleem voorgelegd.
Misschien is een simpele losse geluidkaart (SB 128), kost iets van een kleine 30 euro, een
alternatieve oplossing.
Ja, als het uiteindelijk niet werkt is die optie er nog, maar die bewaar ik tot de laatste.
Guardian Angel schreef op 09 september 2004 @ 13:09:
Zowel de laatste officiële als de beta-drivers werken hier op een K8V Deluxe. Helpen kan ik je helaas niet, wel aanzetten tot allerlei nieuwe pogingen. :)
Jij werkt ook met Windows XP SP2 (nederlands)?

• Elimination
Nu kom ik erachter dat het berichtje naar ADI waarschijnlijk weinig nut had en die naar ASUS gestuurd had moeten worden. Dat heb ik dus nu gedaan

• Elimination
Ik heb een berichtje ontvangen van ADI die me verwees naar standaard driver sites. Heb daar even rond gekeken maar niets gevonden. Even wachten op een reactie van Asus misschien. Niemand anders heeft ervaringen met mijn probleem?

• Elimination
Geen reactie van Asus ontvangen, dus zelf maar stappen ondernomen. Een clean install van windows XP SP2 was blijkbaar genoeg.

* Elimination is weer happy

[ Voor 6% gewijzigd door Elimination op 26-02-2010 17:41 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Johan Hurkmans schreef op 09 september 2004 @ 16:06:
[...]
Jij werkt ook met Windows XP SP2 (nederlands)?
Was het topic kwijt. :(

Antwoord was ja maar het probleem is opgelost lees ik tot mijn plezier. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1