Gentoo nvnet probleem

Pagina: 1
Acties:

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:12

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ik heb vandaag op mijn SN41G2 (FN41 moederbord, met nforce 2chipset) gentoo geinstalleert.

Echter de gentoo boot cd pakte mijn onboard controller perfect, maar toen ik de eerste keer starte van mijn eigen systeem en de nvnet drivers compilde deed ie dat zonder problemen. Dus ik voeg alias eth0 nvnet aan /etc/modules.autoload toe (mag niet in modules.conf volgens de bestanden). Bij het starten van het systeem geeft ie aan dat ie de module niet goed laad, en als ik hem handmatig laad werkt niet. (ifconfig eth0 up, ifconfig laat dan zien dat eth0 een veeel te lang mac adres heeft en ik kan ook niks met die nic).

Ik heb al acpi uit de kernel gehaalt, spin lock nogwat uitgeschakelt (aangezien ik ergens gelezen had op een forum dat die vaak problemen geven), en daarna elke keer de nvnet driver gerecompilt en opnieuw geboot. Het probleem blijft hetzelfde.

Iemand een idee?

--edit-- heb net de drivers uitgepakt en handmatig gebuilt, bij make install geeft ie bij de derde regel install to few arguement --edit--

[ Voor 16% gewijzigd door GieltjE op 08-09-2004 20:20 ]

Hell / 0

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13

FCA

Mag ik vragen waarom je niet de forcedeth drivers gebruikt?
Die zijn open-source en zitten gewoon in de kernel, en dat werkt naar mijn ervaring vaak net ietsjes beter dan extra modules achteraf bouwen.
Wat zegt
code:
1
modprobe nvnet

trouwens, aangenomen dat de module nog niet geladen is?

Verandert z'n sig te weinig.

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Zit nu onder links, maar dat alleen omdat ik een beta driver van de kernel geladen had (nog niet gezien). Maar die drivers van nvidia werken niet (nog nooit werkend gehad).

Ff ontopic jah ik had de module meerdere malen zelf geladen heeft geen zin.

Hell / 0

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35
Welke kernel heb je? Ik heb hier met 2.6.8 en forcedeth alles perfect werkend (ook een SN41G2) en ook met 2.4.22 geloof ik dat het was geen problemen: emerge nvnet en nvnet in modules.autoload idd. Geen problemen. maar als ik jou was zou ik gewoon de forcedeth gebruiken, die werken prima. Maar weet je zeker dat je je netwerkinstellingen goed hebt staan (dhcp-hostname etc.) Want de eth0 zou geen probleem moeten zijn.

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Gebruik nu iig forcedeth, maar vind het gewoon kut dat de orriginele drivers niet werken.

(topic mag op slot)

Hell / 0