[98] Nieuw met windows, verscheidene problemen*

Pagina: 1
Acties:

• keysersoze0909
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Hallo,

Ik ben een apple gebruiker en ben helaas in de spelonken van win98 gedoken omdat mijn zwager hier helemaal niets van snapt.
De pc gaf steeds een initialisatieroutine fout van ctrlplan.dll maar dit leek niet erg. Dus toen ben ik maar gaan proberen om win 98 te installeren maar die geeft op een bepaald moment aan dat ik met alt tab bepaalde ms dos taken moest beeindigen. Die zijn er niet dus het verder installeren heeft geen zin. Toen geprobeerd om de drivers van de verschillende kaarten opnieuw te installeren en nadat dit gedaan was, werd de onderste balk zwart en kwam het startmenu niet meer omhoog. Ook de internetexplorer was zonder adresregel en ik kon het programma niet instellen omdat het browse only was geworden. Internet optie kon niet worden geopend omdat er te weinig geheugen was.

Iemand ?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

begin is met de specs van het systeem.

Tot waar lukt de installatie wel?
Waar gaat eht dus precies fout?

Wat heb je al geprobeerd?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

Modbreak:Dat je een TR maakt of het topic niet goed vind hoef je niet in het topic te melden. Daar is TR juist voor.

Heel belangrijke links voor jou (en je zwager): www.google.nl en www.beginnersweb.nl

Het ziet er naar uit dat je vanuit windows, windows wilt installeren en dat werkt natuurlijk niet. start op van boot disk en start dan de Win98 CD install. Verder lees eens een FAQ (hier ergens op het forum) en als het dan nog niet lukt post een fatsoenlijk topic met duidelijke vraag..

[ Voor 27% gewijzigd door G33rt op 08-09-2004 20:53 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je een TR maakt, zien we die echt wel. Dat hoef je niet te zeggen.

Titeledit:

Win98 newbie problemen ==> [98] Nieuw met windows, verscheidene problemen

Verwijderd

geheugen checken met mem86.
harde schijf controleren op beschadigingen.
harde schijf herpationeren.
windows98 opnieuw installeren indien weer errors andere wincd verkrijgen/cd schoonmaken.
alle randapparatuur afkoppelen alleen cdrom, hd en videokaart erin laten.
weer proberen met installeren.
cdromspeler vervangen door een 100% supergoed werkende en weer installeren.

Dan zou ie het ongeveer zeker moeten werken. Suc6 :)