Toon posts:

VCR aansluiten op computer...kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar heeele toffe video's van iemand geleend en als ik ze gewoon ga kopieeren (met 2 videorecorders) wordt het slecht kwaliteit. Ik vroeg me dus af of ik een VCR aan kon sluiten op een PC. Ik heb op mijn TV-kaart wel een video-in, maar dan heb ik zeker ook nog een of ander plugje nodig voor het geluid. Of kan het gewoon niet?
Zo ja, welke software heb ik daar dan bij nodig?

Verwijderd

Weet je zeker dat die poort op je videokaart een video-in is, en geen video-out ? Je kan beter een videobewerkingskaartje kopen waarmee je realtime een mpeg-stream kunt opnemen. Zelf heb ik op een van m'n 2 computers een mpegcapturekaart waaraan ik op dit moment m'n VCR heb gehangen om Herman Finkers : Kalm aan en rap een beetje, van afgelopen zaterdag op videocd te zetten.

Het is ook leuk om een DVD of een LD eraan te hangen... goeie kwaliteit :)
maar je kan beter een leuk kaartje ergens vandaan halen. Voor een beetje capturekaart ben je ongeveer 1000 gulden kwijt op dit moment. Heb je niet zoveel geld, probeer dan de Miro DC10. Kost 500 piek, nadeel is dat ie AVI opslaat, en je de hele nacht bezig bent met converten naar MPEG-1 :)

Trouwens, ALS die kaart een video-in had, dan zat er waarschijnlijk ook wel software erbij voor die poort.

Verwijderd

Oeps, te snel gelezen :) Ging om je tv-kaart. Sorry, ik ben alweer 13 uur achter elkaar aan het werk man.. stage en gewoon werk :(

Maaruh zit er geen software bij die tvkaart van je? Probeer anders een de website van de ontwikkelaar van de TVkaart.

Ik neem aan dat er geen standaard software is. Mijn mpegcapturekaart werkt ook maar met de eigen software.

Verwijderd

Bij mijn hauppage tv kaart kreeg ik ook geen capture proggie, maar dat is er dus mooi wel, staat ook beschreven in de handleiding enzo. Beetje vaag. Voor geluid heb je denk ik wel een geluidskaart met een line in :) En vanuit je video heb je wsch een scart uit, die je mooi kan converten naar een VHS/S-VHS en een audio signaal.

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Je kunt VirtualDub proberen, maar met m'n Pinnacle PCTV kaartje heb ik last van constante framerate/sampleratewisselingen.
Zelf gebruik ik AVI_IO als captureprogje. Hun techniek is (schijnbaar) zo goed, dat zelfs Pinnacle nog iets moet leren van AVI_IO... *D

Studio DC10plus version 1.06 was developed with
the assistance of Markus Zingg and NCT_AG, and
includes technology similar to that used in AVI_IO

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

duronbug

Step on it.....!

Hallo Thomas,
Ik heb je toch al zo vaak uitgelegd dat je je manual van de videokaart er ff bij moet pakken en cd checken op capture software.
Mocht dit er niet bij zitten moet je ff verder zoeken op internet of op de asus site.

Gr. Een bekende (Markgravenweg 33)

Verwijderd

Topicstarter
Loop ik nou achter of heb jij de verkeerde Thomas voor je?
Wie zeit gij?
Pagina: 1