[XP] Rare CPU-activiteit door wisselende processen

Pagina: 1
Acties:

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 16:24

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Mijn pc heeft een tijd niet gewerkt vanwege een brakke geheugenreep, sinds ik daarachter ben gekomen, en de pc dus run zonder die reep, heb ik onverklaarbare CPU-activiteit.

Als ik in Taakbeheer kijk naar de processen, en sorteer op cpu-activiteit, zie ik dat er elke seconde 3 andere proces bovenaan komen te staan, met per proces rond de 10% cpu-activiteit.

Bij Prestaties ziet de log er als volgt uit:
(Terwijl ik al 8 minuten idle was)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brtje/GoT/CPU1.gifAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brtje/GoT/CPU2.gif
(Beide clickable)

Je zal misschien zeggen, "Wat maakt die 20% nou uit?", maar ik kan dus niet normaal een avi'tje kijken, dat hapert als een DJ met parkinson, en programma's doen er tig minuten over om op te starten.. niet mee te werken dus!

Heb gezocht in oudere topics, daar kwamen verschillende dingen aan het licht, zoals onboard netwerkkaart (die in mijn geval niet aanwezig is), en IDE-instellingen. Dit alles geprobeerd, geen resultaat.

Ik heb ook nog een beetje zitten vissen in de FSB-instellingen, en de muliplier op verschillende hoogtes gehad, maar geen resultaat.

Specs:
CPU: AthlonXP 2600+
MEM: 2 x Kingston HyperX 512 MB
MoBo: MSI SiS 745 Ultra

Iemand enig idee waar ik moet zoeken? Ik kom er niet meer uit!

[ Voor 25% gewijzigd door mees op 12-09-2004 11:13 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 13:09

Visjes

Blub........

Heb je al gescant op Spyware?

welke processen veroorzaken deze activiteiten?

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Yep, met o.a. AdAware, niet gevonden. Op zich logisch, ik scan elke week. Ook Norton toont alles veilig.

Welke processen? Elk proces komt aan de beurt!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik zou ook even met spybot s&d aan de slag gaan, adaware pakt geen spyware aan volgens mij

• Robthebest
  • Laatst online: 30-04 06:18
y2kbug schreef op 08 september 2004 @ 19:14:
ik zou ook even met spybot s&d aan de slag gaan, adaware pakt geen spyware aan volgens mij
adaware pakt wel degelijk spyware aan hoor, alleen adaware is niet genoeg, je zou s&d ook eens kunnen laten draaien

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Been there, done that.. Ik heb in totaal 9 proggies geprobeerd, enkele dingen (zoals possible tracking cookies) zijn verwijderd, geen resultaat..

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
al overal nieuwe drivers voor geprobeerd, met name je mobo.
Geen irq of wat dan ook conflicten toevallig
want aan de rode pieken te zien is het vooral onderhuids gerommel van je windows.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 20:38
heb je alles files al een gecontroleerd die in je lijst staan? mss staat er eentje tussen die je zelf niet geinstalleerd hebt ...

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Yep, ik weet van elk proces wat het is, en naar mijn weten is er niets kwaadaardig..

-edit-
Nu ook BIOS en MoBo update gehad, heeft geen resultaat gehad..

[ Voor 32% gewijzigd door mees op 09-09-2004 00:42 ]

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Een 'kleine' kick, ik heb nog steeds geen oplossing voor het probleem.

Ik krijg wel nog steeds BSOD's met code 0x0000008E, brak geheugen dus. Maar als ik alle repen eruit haal, en ander geheugen erin zet, krijg ik hetzelfde..

Is mn moederbord niet gewoon gaar?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

mem test al gedraaid, eventueel met minder strakke timings?

Al eens opgestart in safe mode en gekeken of dezelfde activiteiten plaatsvinden incl cpu belasting?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
memtest gedraaid, alles ok..

In safe mode dezelfde praktijken..

Ik begin toch steeds meer te twijfelen aan mn moederbord..

• wowi
  • Laatst online: 02-05 23:37

wowi

Ik zou maar eens een volledige herinstallatie doen want als je brak geheugen in je pc gehad hebt is die data die op je pc staat niet meer te vertrouwen, dus alles wat je op die pc hebt staan weggooien of backuppen mocht je daar nog wat van willen gebruiken en kijk dan eens of het probleem weg is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

The image “http://blob.xs4all.nl/GoT/CPU1.gif” cannot be displayed, because it contains errors.
The image “http://blob.xs4all.nl/GoT/CPU2.gif” cannot be displayed, because it contains errors.
Heb je ook werkende plaatjes?
edit:

Hmm. een minuut later doen ze het wel. Nevermind :P

Bij welk bestand kreeg je de 8E - steeds dezelfde of random? Maar een brak mobo zou helaas een mogelijkheid zijn. Of staan je timings niet goed?

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 12-09-2004 11:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
wowi schreef op 12 september 2004 @ 11:15:
Ik zou maar eens een volledige herinstallatie doen want als je brak geheugen in je pc gehad hebt is die data die op je pc staat niet meer te vertrouwen, dus alles wat je op die pc hebt staan weggooien of backuppen mocht je daar nog wat van willen gebruiken en kijk dan eens of het probleem weg is.
Dat wil ik dus ook gaan doen, maar voordat ik het doe, wil ik eerst mn Documents and Settings map backuppen.. en op deze manier is dat niet te doen..

Zodra ik XP opnieuw installeer, wordt de hele D&S map overschreven.. Ben ik eerder ingetrapt |:(
F_J_K schreef op 12 september 2004 @ 11:18:
[...]

Heb je ook werkende plaatjes?
edit:

Hmm. een minuut later doen ze het wel. Nevermind :P
Klopt, ze stonden gehost op de pc die zo brak is, dus heb ze nu ff naar mn xs4all account gegooid..
Bij welk bestand kreeg je de 8E - steeds dezelfde of random?
Random, vaak bij het laden van Wndows al..
Maar een brak mobo zou helaas een mogelijkheid zijn. Of staan je timings niet goed?
Dat vraag ik me dus ook af, daar heb ik dus echt 0,0 verstand van..
Maar als dit zo zou zijn, is het wel raar dat het van het 1 op het andere moment een probleem wordt.. Nooit eerder last van gehad..

--update--
Ik kwam erachter dat mn geluidskaart niet meer werkte, mede als een USB-kaart die erin zat, vanwege IRQ-problemen. Nu heb ik in apparaat beheer ingesteld dat het een Standard-PC is, ipv een ACPI-Uniprocessor PC.. Nu werken de kaarten weer wel, alleen het CPU-activiteitsprobleem is er nog steeds..

--nog een update--
Na een reboot staan er nu bij het apparaat 'Computer' 2 x 'Standard PC'.. het ding wordt steeds vager :?

[ Voor 46% gewijzigd door mees op 12-09-2004 11:54 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52
Laad gewoon je BIOS Defaults en kijk wat ie dan doet, die Kingston combo met dat moederbord schijnt ook niet echt 100% te zijn.
Probeer eens een normaal reepje Corsair van iemand te lenen en te kijken of het over is.
Er moet wel een process actief zijn wat die kernel load en normale CPU load te voorschijn brengt in je tasklist hoor.
En het word zoiezo een herinstall ben ik bang voor je, is het niet met ander mobo/geheugen dan wel omdat je windows gewoon brak is geworden.

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
@ The_Dart:
Een nieuwe install was ik sowieso al van plan, maar dan wil ik eerst mn spul backuppen voordat XP ermee op de loop gaat..

Ik heb BIOS defaults al geprobeerd, ook BIOS defaults en dan de FSB+Multiplier omhoog, met elke instelling dezelfde problemen..

Ik krijg trouwens geen BSOD's meer, ook niet met 0x0000008E, terwijl er gewoon Kingston HyperX in zit.. Ik ga het zo eens proberen met een S3+ 256mb reep...

[ Voor 41% gewijzigd door mees op 12-09-2004 11:58 ]

Pagina: 1