Toon posts:

[XP] onherstelbare beschadigde onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn vader op zijn computer het volgende: bij het opstarten en afsluiten krijgt hij de melding dat er een aantal bestanden in het besturingssysteem onherstebaar beschadigt zijn en er wordt een cd-rom gevraagd om die bestanden terug te zetten. Wanneer ik de cd-rom er in doe, krijg ik de melding niet. Wanneer ik de cd-rom weg laat, krijg ik de melding wel.

Wanneer ik de cd-rom er in doe wanneer ik de meldingen krijg, houden de meldingen ter stond op. Maar een cd-tje luisteren is er niet bij, want je hebt je cd-rom nodig om je systeem draaiende te houden.

graag uw menign hier over, ik weet het ff niet meer. Ik heb hem van ellende gedefraged, en dat hielp uiteraard ook niet.

sys. specs.:
microsoft windows XP met sp 1
pentium III geen idee hoeveel mhz 256 MB ram
phillips CDRW400 serie
DVDrom

de laatste maand is er geen rare software bij gekomen. Hij krijgt overigens ook de bekende in de search gevonden WMI meldingen, maar die krijg ik ook niet weg. Installatie van Windows XP is twee maanden geleden volledig overnieuw gedaan.

Gaarne uw mening.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zeg maar jij tegen u. :)

Wanneer zijn de problemen onstaan? Direct na de installatie of later?

Heb je al geprobeerd via systeemherstel e.e.a. op te lossen? Zijn er soms bestanden verwijderd door een virusscanner of een anti-spywareprogramma zoals Ad-Aware of Spybot? Is de PC gescheckt op spyware en virussen?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op 08 september 2004 @ 18:46:
Zeg maar jij tegen u. :)

Wanneer zijn de problemen onstaan? Direct na de installatie of later?

Heb je al geprobeerd via systeemherstel e.e.a. op te lossen? Zijn er soms bestanden verwijderd door een virusscanner of een anti-spywareprogramma zoals Ad-Aware of Spybot? Is de PC gescheckt op spyware en virussen?
Dag jij :)

de problemen onstonden ongeveer anderhalf maanden later dan de installatie. Ik heb toen alles geformateerd en ben opnieuw begonnen, wegens partities die te klein waren waardoor er de meest exotische errors ontstonden. Die errors zijn inmiddels weg.

Ik heb juist geen adaware gebruikt omdat het veel al problemen geeft bij het weg halen van de verkeerde bestanden. Het is wel gechecked, maar er is niks gevonden. Daarom deze vraag

Verwijderd

Ik zou eens windows XP erover heen installeren of terug gaan naar een ouder herstelpunt.