[XP SP2] ICS/Firewall service schakelt zichzelf uit

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27
Ik heb een probleem met de ingebakken firewall van XP. Sinds enige tijd krijg ik zo'n 15 seconden nadat ik ben aangemeld een popup in mijn systray met de melding dat mijn firewall niet is ingeschakeld.

Handmatig aanzetten is vervolgens geen probleem, maar je begrijpt dat ik weinig trek heb telkens dat zelf te moeten doen.

Als ik in het eventlog kijk zie ik dat de service wel wordt opgestart, maar dus ook weer automatisch wordt gestopt. Verder zijn er geen foutmeldingen ofzo.

Ik heb geen andere firewall draaien ofzo, en ik kan ook geen virussen/spyware ontdekken die het evt. in de soep kunnen laten draaien.

Iemand een oplossing?

• Expecho
Niemand? Het is namelijk een verrekt irritant probleem :(

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:06
Bij je configuratiescherm --> computerbeheer --> services staat de firewall service ook op automatisch starten bij het starten van Windows?

Geen andere meldingen in de eventlog van fouten o.i.d.?

-

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:04
Om de tekstballonnen te verbannen, opent u HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\EXPLORER\ADVANCED. Creer een nieuwe DWORD-waarde met de naam EnableBalloonTips en 0x00000000. U bent verlost van die irritante ballonnetjes!

is in het algemeen tegen ballonentjes, misschien helpt het, ik heb er hier geen last van, verder kan je de melding in dat centrum ook uitzetten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:52

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Is je virusscanner up-to-date? Ik moest direct denken aan die nieuwe Bagle variant die de firewall van SP2 uitschakelt, maar ik kan de link op de frontpage niet direct vinden.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

Pinobigbird

doesn't share food!

Een oplossing heb ik niet voor je, maar wel een aantal reacties waaruit blijkt dat je niet de enige bent:
Pinobigbird schreef op 08 september 2004 @ 22:41:
[...]
Ik heb nog 1 vraagje:
Klopt het dat de Windows Firewall niet ingeschakeld blijft wanneer ZoneAlarm (Pro 5.1.011.000) ook draait?
In het Beveiligings Centrum staat
ZoneAlarm Pro Firewall is momenteel ingeschakeld.

Als ik de instellingen van Windows Firewall open, staat er dat deze is uitgeschakeld.
Zodra ik deze inschakel, veranderd de status naar
Ten minste één firewall op deze computer is momenteel ingeschakeld.

Op dat moment zijn dus beide firewalls actief.
Tot nu toe klopt het.

Maar:
[list]• Wanneer ik opnieuw opstart, is de Windows Firewall weer uitgeschakeld
• En wanneer beide firewalls zijn uitgeschakeld en ik eerst de Windows Firewall aanzet, wordt deze meteen weer uitgeschakeld wanneer ik ZoneAlarm opstart
Klopt dit?
leokennis schreef op 09 september 2004 @ 13:12:
Ok ook geïnstalleerd. 1 vaag ding: ik moest die firewall 5x inschakelen voordat ie ook aanBLEEF....

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Expecho
SysRq schreef op 09 september 2004 @ 16:56:
Bij je configuratiescherm --> computerbeheer --> services staat de firewall service ook op automatisch starten bij het starten van Windows?

Geen andere meldingen in de eventlog van fouten o.i.d.?
Hij staat idd. op automatisch starten. Heb ook handmatig geprobeerd maar dat lost helaas ook niets op.

behalve de stop en startmeldingen toont het eventlog niets. De stop en startmeldingen bevatten ook geen verdere (fout)meldingen

• Expecho
Dawai schreef op 09 september 2004 @ 17:06:
Is je virusscanner up-to-date? Ik moest direct denken aan die nieuwe Bagle variant die de firewall van SP2 uitschakelt, maar ik kan de link op de frontpage niet direct vinden.
Ja, ik gebruik NAV 2004 Pro. Handmatig updaten levert geen nieuwe virusdefinities op ofzo,

• Expecho
Pinobigbird schreef op 09 september 2004 @ 17:09:
Een oplossing heb ik niet voor je, maar wel een aantal reacties waaruit blijkt dat je niet de enige bent:

[...]

[...]
Het gekke is dat een zoektocht in de MS Knowledge base en Google niets oplevert. Ik kan alleen ergens dit (http://blogs.geekdojo.net/andy/) vinden, maar de genoemde oplossing helpt bij mij niet. Wellicht dat jij er wat aan hebt.

De melding "Could not start the Windows Firewall/Internet Connection Sharing Service (ICS) on Local Computer.
Error 0x80004015: The class is configured to run as a security id different from the caller." heb ik een paar keer in mijn eventlog tegen gekomen maar sinds een week vind ik die ook niet meer terug, dus dat heeft zichzelf schijnbaar opgelost.

• Expecho
Niet dat ik deze perse om hoog wil schoppen, het probleem is namelijk opgelost.
Sinds Norton Antivirus 2004 een paar dagen geleden een update binnenhaalde is het probleem weg....
Pagina: 1