[XP] Account met beperkte rechten geeft foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 15:02

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Heeej,

Onlangs mijn pc maar weer eens verschoond, SP2 erop gezet, daar geen problemen mee gehad nog. Maar zoals ik ook al eerder heb gehad krijg ik steeds bij het account met "beperkte rechten" een foutmelding...

Mijn broertje krijgt natuurlijk niet de volledige rechten... Zoals je in het screenshotje kan zien zie je wat ik heb geinstalleerd. O.a. Norton, Logitech webcam, winamp.

Als ik mijn broertje volledige rechten geef dan krijgt hij deze foutmelding niet.
Ik heb de program files op de C en het windows mapje hem al volledige rechten gegeven maar telkens bij het aanmelden krijgt hij deze foutmelding.

Iemand ook deze foutmelding gehad?

Alvast bedankt...

Afbeeldingslocatie: http://trancecore.belshof.nl/tc/foutmelding.jpg

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
Waarschijnlijk heb je een programma dat iets probeert te openen wat het niet mag openen, maak het account eens administrator en kijk dan nog eens of je fouten krijgt.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ja blijkbaar, maar daarom heb ik mijn broertje ook alle rechten op het program files mapje en windows mapje gegeven... en nog blijft hij die geven... ;(

• TRAXION
  • Laatst online: 19-04 15:26
Het is ook zo een verschrikkelijk mooie error je kan er ook zoveel mee :+
Maar weet je ook wat er allemaal gestart word.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
error?? lijkt haast wel een extern programma wat jij geinstaleert hebt als administrator, het is iig niet van Windows zelf :)

Verwijderd

Lijkt erop dat een programma iets wil doen/wegschrijven op een plaats waar ie geen rechten voor heeft.

Verwijderd

Druk eens op [Ctrl] + [Alt] + [Del], als het goed is krijg je dan in taakbeheer
een lijst waarin dus die error staat, klik met de rechtermuisknop op die error
en klik op "Ga naar proces" Nu kom je dus uit bij het programma
wat deze error veroorzaakt.

Ik heb deze error ook gehad, volgens mij had het iets met die
Logitech Webcam te maken. Door simpel in msconfig het vinkje
voor "LogiTray" weg te halen was het opgelost dacht ik.

succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:12 ]

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Check bij dit soort dingen altijd eerst even de programma's die opstarten, zodat je weet wat actief is. Dan kun je selectief 1 voor 1 programma's wegvinken om te kijken wat de error veroorzaakt :)

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik start de msconfig.exe nu ook ff via de beheerder en heb alles eens uitgevinkt.
Nu gaf hij geen foutmelding... Daarna wat bestandjes aangezet en gaf hij ook niks. Nu is het maar net het juiste bestandje/bestandjes vinden...

Maar als ik die heb gevonden moet ik mijn broertje dus alle rechten hier opgeven? op dit bestandje? Wel gek want de bestanden komen uit program files en de windows map en daar heb ik hem alle recht op gegeven...

Al vast bedankt voor de reacties :)

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Nou ik moest 4 bestandjes afvinken voordat hij pas goed deed :/

Afbeeldingslocatie: http://trancecore.belshof.nl/tc/foutmelding2.jpg

Moet ik deze 4 bestandjes nu hem volle rechten geven?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het kan ook zijn dat het programmaatje iets probeert aan te passen in het register, dat probleem hebben we hier ook gehad ivm aanpassingen aan proxy-instellingen via een loginscript. In het register kan een normaal gebruikersaccount niets aanpassen, behalve de 'HKCU' (Current User), dacht ik.

Er zal dus een key instaan die elke keer aangepast wordt oid. Deze zal wsl in HKLM (Local Machine) staan. De kunst is alleen om erachter te komen welke key dat het is.

Testmethode uit m'n blote hoofd:
-erachter komen welk programma het is,
-vervolgens een snapshot maken van je register (gratis programma's daarvoor zijn wel te vinden, regmon is er dacht ik een. Te vinden op www.sysinternals.net),
-programma starten,
-wederom snapshot maken van je register,
-vergelijken met elkaar: wat is er veranderd (uiteraard even bekijken welke keys van toepassing zijn op dat programma...),
-het account lees en schrijfrechten geven op die key, en testen maar.

/edit: Die van ctfmon zal wel werken denk ik, da's officieel MS-materiaal, zie http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=282599. Maar is het niet mogelijk de overige programma's te starten met admin-rechten (snelkoppeling ernaartoe, eigenschappen van die snelkoppeling: run with different credentials, maar dan in het Nederlands 8)7, en een administrator-account eraan te koppelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Bean op 08-09-2004 20:36 ]

Verwijderd

Nu ja, de volledige rechten op program files e.d. maakt niet veel uit, het programma voert bepaalde dingen uit op de pc waartoe hij meer rechten nodig heeft (denk aan register aanpassen e.d.)
Gewoon ff progje zoeken en that's it

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik zal het eens proberen... maar ik weet niet precies waar het aan ligt... ik heb 2 windows bestandjes dus uitgevinkt en 2 logitech webcam bestandjes...

Als die 4 uitstaan werkt het account naar mijn weten wel gewoon goed...

En er zit een schone installatie op dus het zou vaag zijn als er gekke programma's op staan... :/

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Probleem gevonden,

Het is de logitech software + drivers, heb alle vinkjes weer aangezet en de software gedeinstalleerd... Nu doet alles het weer, alleen heb geen drivers voor de webcam...

Als je die drivers ophaalt krijg je direct veel zooi erbij
Pagina: 1