[laptop] welke tweedehands laptop? waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik wil graag voor school een tweedehands laptop aanschaffen. Dit omdat ik overal draadloos netwerk heb daar, en het handig is omdat veel informatie via netwerk gegeven word.

Nu heb ik al wat topic op got doorgenomen, en ik heb al wat gezocht op marktplaats en 2dehands.nl, Alleen ik kan geen keuze maken.

Ik ben vrij nieuw met laptops, en heb gewoon geen flauw idee waar op te letten.
De laptop moet eigenlijk alleen voor office applicaties en programmeer applicaties zijn, en dus niet voor spelletjes. Dit doe ik wel op me gewone pc.
verder hoef ik er geen zware dingen op te doen als dvd's rippen ofzo, dus hij hoeft ook niet zo verschrikkelijk nieuw te zijn.

ik zat dus te denken aan zoiets:
1.5 tot 2 gighertz
dvd lezer (brander hoeft niet)
beetje redelijk groot scherm
standaard vid kaartje
30-60gig schijf ofzo
ik wil eigenlijk het liefst 512 mb geheugen, omdat ik met programmeren enzo toch wel veel windowtjes open ga hebben denk ik

verder vind ik het erg belangrijk dat ie lang op de accu mee gaat. ik heb dus uit topics hier op got gehaalt dat ik dan het beste een centrino kan nemen, maar dat weet ik niet zeker.
ook moet er wireless netwerk op zitten. misschien is los ook een optie, maar dit is wel veel gezeik met die kaartjes, enzo

nu zeggen wat vrienden van me dat ik iig geen acer enzo moet nemen, en dat ik het beste voor toshiba/asus/dell kan gaan.
persoonlijk houd ik absoluut niet van dell, maar dat komt door de desktops van ze. ik heb geen idee of de laptops beter zijn

kan iemand me vertellen waar ik op moet letten?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

let er bij 2e hands op dat de batteij slecht kan zijn. Vraag dus even of je mag kijken hoe lang de batterij nog meegaat. Ze zijn namelijk vrij kostbaar.
Wat ook wel handig is om te weten is je budget.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
idd op de batterij letten ga er desnoods een avond bij zitten om te checken of de accu lang genoeg mee gaat of vraag of je eerst mag testen oid.

Dell is trouwens goed met laptops. Veel support op hun site en beestjes gaan lang mee uit mijn ervaring.

• BasieP
ow ja sorry, ik zou idd me budget er nog even bij zetten.
Ik dacht ergens van 800 euro max ofzo, maar vooral die 512 mb ram zorgt al dat dat moeilijk word :/

Verwijderd

In tegenstelling tot je vrienden ben ik van mening dat Acer de beste prijs-prestatieverhouding biedt en uitermate betrouwbaar is.
Ik heb persoonlijk nog nooit een defecte Acer laptop teruggekregen, terwijl de Toshiba's van de laatste jaren regelmatig terugkwamen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 18:32 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Vraag bij echte interesse het serienummer en laat het controleren.
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 18:31:
Ik heb persoonlijk nog nooit een defecte Acer laptop teruggekregen.
Hoeveel heb je er verkocht dan? ;)

[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 08-09-2004 18:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Erg veel, momenteel doe ik niet zo veel meer met laptops maar genoeg om te weten dat ik zelf een Acer zou kopen!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Ben het met prijsstunt eens, probeer een Acer Centrino laptop te krijgen, maar ontwijk de Travelmate 80* serie, daar zijn veel problemen mee. Van Toshiba heb je de Sattelite Pro 6000 serie die met een Pm 1.8+ precies aan je eisen voldoet, maar ook dit is een erg zwak model (trust me)

Kijk eens rond op bedrijfsveilingen, m'n vorige - tweedehands - laptop kwam van het management van een bedrijf en heeft vrijwel altijd in het dock gestaan, waardoor de accu weinig is gebruikt. Kon ruim 2 uur werken op dat laptop uit 99 :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• BasieP
ik heb ff wat gebabbelt met mede studenten, en ik kan daar via school deze laptop kopen:
http://www.multicom-shop....HPSESSID=bmR79mGzHunNbzbL

die kost 976 euro, en ik vraag me af of ik dan wel slim ben als ik een tweedehands ga kopen voor maar 200 euro minder...
nu is die acer niet echt wat ik bedoel, want er zit wel redelijke videokaart in, en ook wat extra dingen waarvan ik me afvraag of ik het wel wil (lees:software)
daar betaal je ook voor, en ik gebruik het toch niet.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

offtopic:
Gheh, krijg je t niet van je ouders, dan maar zo goedkoop mogelijk :9

Inderdaad zijn Acers erg goede laptops, van horen zeggen (heb er zelf weinig ervaring mee). Ook Asus is iets waar je naar kan kijken, alhoewel ik me afvraag of je die veel 2e hands kan vinden. Wel goed op de batterijduur en leeftijd letten, een batterij waar je n half uur mee doet is nou niet echt praktisch. Evt kijken of die accu's nog te koop zijn nieuw, voor een niet al te hoge prijs.

Veel windowtjes open kan ook prima met 256mb, en ik denk dat je de lat voor dit soort dingen niet te hoog moet leggen, als je niet zo belachelijk duur uit wilt zijn. Ook wil je denk ik wel een Mobile processor ipv een gewone desktop processor, die zijn "ietsiepietsie" zuiniger met je batterij. Niet schrikken als ze "slechts" 1300 of 1400MHz zijn, dit is MEER dan voldoende voor deze taken. Zo enkele dingen waar je op kan letten.

[ Voor 45% gewijzigd door RSpliet op 08-09-2004 19:18 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• BasieP
Seven of Nine schreef op 08 september 2004 @ 19:14:
offtopic:
Gheh, krijg je t niet van je ouders, dan maar zo goedkoop mogelijk :9

Inderdaad zijn Acers erg goede laptops, van horen zeggen (heb er zelf weinig ervaring mee). Ook Asus is iets waar je naar kan kijken, alhoewel ik me afvraag of je die veel 2e hands kan vinden. Wel goed op de batterijduur en leeftijd letten, een batterij waar je n half uur mee doet is nou niet echt praktisch. Evt kijken of die accu's nog te koop zijn nieuw, voor een niet al te hoge prijs.

Is een PDA niet handiger/goedkoper?
ja die accu is idd wel belangrijk, zijn er tooltjes om te zien hoe goed die dingen nog zijn?
of gebeurd het nooit dat die dingen zeggen dat ze 2 uur kunnen, en dat ze dan na 16 minuten uit gaan?
(ik bedoel te zeggen: kan ik gewoon aannemen dat de windows indicatie goed is of valt daar mee te sjoemelen?)

verder vraag ik me af in hoeverre C++ enzo draait op een palmpje :P

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

BasieP schreef op 08 september 2004 @ 19:18:
[...]
ja die accu is idd wel belangrijk, zijn er tooltjes om te zien hoe goed die dingen nog zijn?
of gebeurd het nooit dat die dingen zeggen dat ze 2 uur kunnen, en dat ze dan na 16 minuten uit gaan?
(ik bedoel te zeggen: kan ik gewoon aannemen dat de windows indicatie goed is of valt daar mee te sjoemelen?)
Die indicatie is echt een indicatie, ik denk dat je m gewoon n keer moet opladen en zien offie t na n tijdje nog doet.
verder vraag ik me af in hoeverre C++ enzo draait op een palmpje :P
Nee, die tip had ik al weggelaten, 3/4 van je TS lezen is altijd handig 8)7 * RSpliet slaps himself around a bit with Windows 98

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik weet niet hoeveel processorkracht je nodig hebt, maar anders is dit misschien wel iets voor je?

Helaas is er een aantal maanden geleden een aantal nieuwere centrino laptops op de markt gekomen, waarna de oudere modellen een stuk goedkoper werden. Deze zijn inmiddels overal uitverkocht, ik heb na lang zoeken nog een Acer 291LCi kunnen kopen voor 1000 euro. Op dit moment liggen de laagste prijzen voor Centrino's wat hoger. Zo'n centrino is overigens wel fijn, wordt niet erg warm en houdt het ruim 5 uur uit op de accu met een beetje internetten en wat tekstverwerken. En ze zijn niet zo zwaar. Als je de laptop niet urgent nodig hebt en even kunt wachten dan zou ik dat doen, over een tijdje zul je vast wel weer een centrino kunnen kopen voor onder de 1000 euro :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

ik zou om de accu te testen ff Aquamark oid. draaien, als ie dan behoorlijk leeg is is ie wel gaar (zeker voor een centrino, al moet je dan wel ff checken of speedstep op max performance staat, kan met het progje Speedswitch XP)
Pagina: 1