Toon posts:

Bepalen coordinaten aan de hand van Cell Info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien een idee hoe je het aantal meter kan bepalen van een bepaalde Cell waarbij je bent aangelogd.

op deze manier is het relatief eenvoudig om GPS na te bootsen (met bijv. Tom Tom) via het gsm netwerk.

Iemand een idee?

Ik weet dat je de CellId kan krijgen, nu nog het aantal meter van de Cell vandaan.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Psiloc heeft voor dit soort doeleinden een paar progjes gemaakt, voor Symbian-gebaseerde GSM's. Met het prog MiniGPS kun je op basis van cells een grove schatting van je locatie maken. Vziw biedt Symbian behalve de signaalsterkte geen mogelijkheden om de afstand tot een cell te berekenen. Sowieso laat de GSM-specificatie weinig ruimte voor het betrouwbaar vaststellen van je locatie wanneer je je als normale handset gedraagt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken ze inderdaad.

Wat ik me afvraag is of deze posities worden bepaald door de latency te bereken naar de cells toe.

Psiloc miniGPS kijkt alleen naar de Cell en probeert niet een geografische positie te plotten (wanneer de geo positie van de cell bekend is)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk wil is het zo nauwkeurig mogelijk (scheelt niet op 10 meter) bepalen van het aantal meter dat je bent verwijderd van een bepaalde cell

Verwijderd

Topicstarter
Ook een halve kilometer boeit me niet. zo lang het maar bepaal waar is in welke sector je jezelf bevind.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23
@ JackieHerer, waarom gebruik je niet de edit knop (rechtsbovenin je posts) om je info aan te vullen. Je loopt nu gewoon het forum te spammen(3 posts in 3 minuten!) en dit topic onnodig omhoog te kicken. Je loopt hiermee alleen maar kans dat dit topic gesloten wordt en dan ben je nog verder van huis :D.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Vroeger (jaar of 4 geleden?) had je bij Libertel de mogelijkheid om 'regioinfo' aan te zetten, dan zag je op je gsm bijvoorbeeld dat je in regio 055 zit (Apeldoorn). Wel geinig, maar tegenwoordig werkt het niet meer (?)...

Affijn, da's net zoiets :? Nou ja, iets onnauwkeuriger :P

[ Voor 10% gewijzigd door Upquark op 08-09-2004 21:32 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Upquark schreef op 08 september 2004 @ 21:32:
...maar tegenwoordig werkt het niet meer (?)...
Regioinfo, Cell Broadcast 050, werkt bij Vodafone (ex Libertel) nog steeds prima :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
In het service menu van mijn nokia (menuutje 1) zit een waarde TA (timing advance).
Deze waarde geeft de gebruikte tijdcorrectie voor communicatie met het basisstation. 1 unit stelt ongeveer 550 m voor.
Pagina: 1