Fraude S60 Illegale software (SIS, APP bestanden)

Pagina: 1
Acties:

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 12:23
Is het mogelijk als je een illegale programma download (SIS, APP) dat er fraude ken onstaan? Dat er een file in de SIS of APP bestand zit die fraude ken veroorzaken zoals je rekening saboteren of iets dergelijks. Het is natuurlijk beter als je niks hoeft te betalen voor je apps, maar volgens mij is het niet te vertrouwen.

Iemand hier kennis mee?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
Het kan wel zijn, hangt denk ik af van de release group die die illigale programmas verspreid.

Verder zou ik dat soort belangrijke programmas kopen :)

|>

• whiteclear
Is het al wel eens gebeurd? Ik heb geen nieuws artikels kunnen vinden.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Symbian applicaties kunnen inderdaad SMS'en, GPRS'en en volgens mij zelfs bellen. Dus ja, het is in principe goed mogelijk. Er zijn ook gevallen bekend van cracked games die voor activatie naar dure nummers in o.a. Zwitserland zijn gaan bellen.

Overigens zou je telefoon altijd middels een dergelijke melding de eerste keer aan je moeten vragen of je dit wilt, maar als je op Yes klikt dan kan een programma in principe ongelimiteerd SMS'en:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40823/full.gif

Moraal van het verhaal is naar mijn mening dus inderdaad: Pas goed op en gebruik applicaties uit onbetrouwbare bronnen zeker niet i.c.m. abonnementen waarbij je veel meer schade kunt lijden dan verlies van beltegoed.

Edit: Linkje: http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99996273

[ Voor 6% gewijzigd door intoxicated op 08-09-2004 19:34 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• whiteclear
thnx voor de info intoxicated. Ik ga het zeker niet doen. Had wel een APP op me MMC van me nokia gedaan, maar toch maar eraf gegooit.