kan geen zwart meer printen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
dus....
en ik heb de epson stylus c60. Ik ben aan de slag gegaan met navullingen. Ik heb nu dus de zwart en de kleur bijgevuld, en dat ging probleemloos. Ik heb ook beide cartridges gereset, en dat werkte ook, hij geeft nu aan dat er vollop inkt in zit, en ze zijn helemaal gevuld, maar tog werkt de zwart nu helemaal niet meer. Als ik een testafdruk doe print ie alle kleuren, maar geen zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:15

AzzKickah

06-CENSORED

stimpy-NL schreef op 08 september 2004 @ 17:31:
dus....
en ik heb de epson stylus c60. Ik ben aan de slag gegaan met navullingen. Ik heb nu dus de zwart en de kleur bijgevuld, en dat ging probleemloos. Ik heb ook beide cartridges gereset, en dat werkte ook, hij geeft nu aan dat er vollop inkt in zit, en ze zijn helemaal gevuld, maar tog werkt de zwart nu helemaal niet meer. Als ik een testafdruk doe print ie alle kleuren, maar geen zwart.
wat heb je zelf al geprobeerd allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In eerste instantie vermoed ik dat de printkop verstopt is. Probeer de reinigingsprocedure volgens de handleiding. Als je pech hebt is het niet te herstellen, of duurder dan een nieuwe printer. Zelf heb ik zoiets meegamaakt met een ouder model Epson Stylus color

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

Rmg

koppen al proberen schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
ik heb de cartridges gewoon gereset en hervuld. ik moest wel een andere kleurencartridge kopen, omdat die wat ik eerst had beveiligd was tegen resetten. Maar zwart resetten gaat gewoon goed, en er zit zwarte inkt in, ik snap dus niet waardoor ie niet meer zwart wil printen.

Ik probeer eens de kop schoon te maken, of nat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
nope, heb de koppen schoongemaakt, maar het helpt niet. Nu print ie zelfs helemaal niets meer. Zou het dan soms te maken hebben met dat reset-gedoe.
Ik had eerst een:
-resetter
-inkt
moeten kopen.
toen bleek de kleureninkt ook nog eens beveiligd te zijn en moest ik dus weer een
andere cartridge kopen die zichzelf reset.

oeps, dubbelpost

[ Voor 4% gewijzigd door stimpyMGS op 08-09-2004 18:16 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mooi, ik wilde net een soortgelijk topic openen, nu zie ik deze.

Ik heb een EPSON (he toevallig!) C42IX (voorgangertje van die van de TS...)

Deze heeft precies hetzelfde probleem, maar dan met de kleurencartridge...
SChoonmaken helpt niet, ook een POWERclean mocht niet baten, nouja ik was 2 volle cartridges kwijt...

Het maakt niet uit wat voor een carts ik gebruik: Epson original of Wecare imitatie...
Ik vermoed dat de kop gewoon niet meer deugdelijk is :(

Weet verder niemand hoe wij dit probleem kunnen oplossen...
Ik zit zelf al te denken aan een nieuw printertje en geen Epson deze keer...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Canon S900, alle kleuren doen het nog behalve zwart. Alle reinigingsprocedures gedaan, nieuwe zwarte inkttank erin, printkop in de spiritus geweekt, maar het werkt nog steeds niet.

Anoniem: 76695

D'r komt nogal makkelijk lucht in epson cartridges, en dan print hij niet meer, zeker bij navullen gebeurt dat nogal makkelijk. De ervaring leert trouwens dat bijvullen meer geklooi geeft dan dat het oplevert: het gaat dat érg makkelijk mis. Het is beter om gewoon wecare -achtige stuff te kopen, of desnoods origineel.

• stimpyMGS
shit, bijna 100 euro voor nix betaalt. 30 euro resetter, 30 euro inkt + verzendskosten. nog eens 21 euro + verzendskosten rond de 6 euro ofzo voor een kleurencartridge die te resetten was.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hm, dit is wel vreemd, wat je nog kan proberen is om alle zwarte inkt eruit te halen, en er weer opnieuw in te doen, de printkop een dag ofzo in de spiritus/wasbenzine/thinner/dat soort spul te stoppen.

Ik zelf refill altijd Lexmark cartridges, en heb er nooit problemen mee. Werkt altijd goed, en print om het leven :9

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30

bemeall

Down Under!

stimpy-NL schreef op 09 september 2004 @ 18:13:
shit, bijna 100 euro voor nix betaalt. 30 euro resetter, 30 euro inkt + verzendskosten. nog eens 21 euro + verzendskosten rond de 6 euro ofzo voor een kleurencartridge die te resetten was.
Heb het meestal niet zo op al die namaak cartridges en navulsetjes.
Als je zo kijkt wat het kost en als het misgaat, kun je net zo goed een orginele cartridge kopen. (gaat dan wel maar 1x mee maar ja).

Verder is het risico bij oa epson wat groter, aangezien hier de printkop in de printer blijft. Bij printers zoals die van HP wordt gewoon iedere keer dat je de cartridge vervangt meteen ook de printkop vervangen.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Anoniem: 64531

Ik heb dit probleem gehad met een epson photo 870, ik heb toe speciale cleaning cartridges gekocht bij Digital Revolution en met het epson printertooltje een powerclean gedaan, daarna alles weer perfect..
nog ff de link http://www.digitalrevolution.be/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 64531 op 09-09-2004 18:25 ]

• stimpyMGS
yo, of ik lijd/leid (wat het ook mag zijn) aan geheugenverlies, of de printer is vaag bezig, maar er zat geen inkt in de cartridges! Ik dus alwéér hervuld en nu doet ie het. Kom ik dus weer aan bij het volgende probleem, de cartridges kunnen niet meer gereset worden. Ik heb een universele resetter, en software die het ook zou moeten kunnen resetten.

(en echt, ik heb die dingen gevuld, maar bij de kleuren cartridge heb ik inkt in gespoten van de andere cartridge, die wat niet te resetten was, dus ik denk dat ik alleen lucht had meegenomen uit die andere ofzo iets, lekker vaag) |:(
Pagina: 1