[PHP] "similar_text" in combinatie met "array_intersect" ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 23:12
Voor een "vuelta-pool" gebruik ik 2 text-files als "database".
In allebei staan namen van renners.
In tekstfile1 staan ze als : A Vinokourov
In tekstfile2 staan ze als : VINOKOUROV Alexandre (van officiele site opgehaald)

Met een explode en strtoupper van tekstfile1, kan ik de array hiervan vergelijken met de (alleen hoofdletters) explode van tekstfile2... (array_intersect)
Meestal gaat dit goed, maar soms verschilt de achternaam in tekstfile1 een letter met die in textfile2.
Graag zou ik dus zoiets gebruiken als :
achternaam1 = achternaam2 + of - 1 letter

Met regexpressions is dit erg veel werk denk ik (?), dus ik dacht aan de functie similar_text...
Hoe ik deze echter kan gebruiken in combinatie met array_intersect is voor mij echter een raadsel.
Hopelijk kan iemand hier mij ermee helpen of heeft iemand een andere oplossing ?

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben bang dat je deze twee functies niet kan combineren. Je zal of array_intersect(), of similar_text() moeten gebruiken. array_intersect() vergelijkt 1 op 1, terwijl similar_text() een ingewikkelder algoritme erop loslaat.
Ik denk dat je je namen uit de tekstfiles moet halen, en dan een eigen algoritme gebruiken waar je iets doet met similar_text(), maar dat kan geloof ik niet op een geheel array.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Je zou hiervoor de nieuwe functies van php5 kunnen gebruiken:
array_intersect_ukey of array_unitersect
Hierbij kan je zelf de vergelijkingsfunctie maken, dus dat in combinatie met similar_text kan je dan aan de hand van het percentage van similar_text wel of geen match maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Banpei op 08-09-2004 17:39 ]

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.