Toon posts:

CPU (AMP Athlon XP 2600+) te heet, 75 graden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een probleem met mijn CPU temperatuur. Ik denk namelijk dat hij veels te heet wordt.
In mijn BIOS zie ik nameljik dat mijn MB temperatuur rond de 45 graden ligt en mijn CPU temperatuur rond de 75 graden. Ik merk ook dat na een paar uur intensief doomen of iets dergelijks dat mijn PC dan te heet wordt en dan automatisch uitgaat. Dit laatste probleem heb ik redelijk kunnen verhelpen door een case fan te kopen (standaard dingetje van 8 euro). Ik heb hem boven in mijn kast gemonteerd, en blaast mijn kast in. Maar echt veel koeler wordt mijn cpu niet. Mischien dat ik hem op zuigen moet zetten?
Ik merk ook dat mijn systeem stabieler wordt als ik mijn kast open heb. Ik heb echter ook wel eens gehoord dat je dit eigenlijk niet de bedoeling is.
Mijn vraag is dus hoe kan mijn systeem zo heet worden en wat doe ik er aan?

Tnx!
Jeroen

System specs:

Behuizing ATX Midi STD 300W
Asus MB A7V8X-X KT400 AMD Athl
AMD Athlon XP 2600+ 333 MHz
Cooler CPU AMD/Intel SPire
DDRAM 512 Mb PC 2700 333 MHZ
MAxtor 80 Gb 7200 rmp 2mb cache
ATi Radeon 9600 Pro 128 mb

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 19:21
Warme lucht steigt op, dus die fan moet de warme lucht die bovenin de kast hangt ER UIT BLAZEN !
Dus omdraaien die fan >:)
75 graden Celcius is toch echt wel aan de hete kant voor een 2600+
zelf draaide ik een tijdje terug een Athlon 1200 op 68 stressed, en heb dat met een oude CPU fan boven in de kast (die de lucht ER UIT blaasde) met maar liefst 12 graden weten te verminderen. :*) (Die fan bevond zich dan wel 5 cm recht boven de heatsink van de CPU O-)
Nu heb ik een 2400+ op hetzelfde bordje als jij, met een Thermaltake Vulcano geval daarop (die ongeveer op 30% blaast, anders maakttie veel te veel lawaai), en de kast opengelaten.
Temps: Idle: 41, stressed 49 (bij kamertemperatuur (20 gr C))

[ Voor 85% gewijzigd door sjhgvr op 08-09-2004 18:06 ]

oisd.nl

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:24:
Mijn vraag is dus hoe kan mijn systeem zo heet worden en wat doe ik er aan?
Ik zou de airflowgedeeltes in de faq(s) eens doorlezen:
Frequently Asked Questions CME//#airflow
http://gathering.tweakers...st_message/17829096#temps
PMG FAQ

Verwijderd

Een casetemp van 45 graden? En dan niet daar beginnen te zoeken? Een casetemp van 35 graden is al aan de warme kant. Logisch dat je CPU zo warm is. Die wordt 'gekoeld' met lucht van 45 graden. Zoals pyro83 hierboven al aangeeft: even de FAQ's doorlezen over airflow en dan zelf wat fannetjes plaatsen.

Verwijderd

Heb je het inmiddels al opgelost? Ik had hetzelfde probleem maar kon het eenvoudig oplossen door m'n voorste fan om te draaien. Koude lucht erin, warme eruit! ;)