Sinds een paar dagen ben ik bezig Powerquest deploy center aan de praat te krijgen. Uit eindelijk is het gelukt maar nu zit ik met een paar probleempjes. Ik zal eerst ff de situatie vertellen dat is de volgende :
1 win2k3 server (met daarop pqdc)
2 winxp client pcs met allebij een onboard broadcom nic die pxe ondersteunt
Nou wil ik graag dat de clients met behulp van pxe een image van de server halen.
Met pqdc is het dus mogelijk om boot images te maken en deze vervolgens te laten gebruiken door de pxe server. Dit heb ik dus gedaan.
Nou kunnen mijn client pc's al wel booten naar het image menu (image center dacht ik) alleen kunnen ze dan geen verbinding maken met de shares op de server.
De rechten en dergelijke staan allemaal goed ingesteld.
Ik heb het vermoede dat het aan de drivers ligt van mijn netwerkkaarten.
Nou vroeg ik mij af wie heeft er ervaring met dit programma en welke netwerkkaarten gebruik je dan >?
Hoe gaat dat in ze werk als je er een andere netwerkkaart bij stopt dan kan je namelijk niet aan geven in het bios dat hij moet booten van lan toch ?
Tumteezy
ook al gegoogled en op de site van symantec gekeken maar ik kom er niet uit
1 win2k3 server (met daarop pqdc)
2 winxp client pcs met allebij een onboard broadcom nic die pxe ondersteunt
Nou wil ik graag dat de clients met behulp van pxe een image van de server halen.
Met pqdc is het dus mogelijk om boot images te maken en deze vervolgens te laten gebruiken door de pxe server. Dit heb ik dus gedaan.
Nou kunnen mijn client pc's al wel booten naar het image menu (image center dacht ik) alleen kunnen ze dan geen verbinding maken met de shares op de server.
De rechten en dergelijke staan allemaal goed ingesteld.
Ik heb het vermoede dat het aan de drivers ligt van mijn netwerkkaarten.
Nou vroeg ik mij af wie heeft er ervaring met dit programma en welke netwerkkaarten gebruik je dan >?
Hoe gaat dat in ze werk als je er een andere netwerkkaart bij stopt dan kan je namelijk niet aan geven in het bios dat hij moet booten van lan toch ?
Tumteezy
ook al gegoogled en op de site van symantec gekeken maar ik kom er niet uit
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 09:30 ]