Toon posts:

powerquest deploy center en pxe vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik bezig Powerquest deploy center aan de praat te krijgen. Uit eindelijk is het gelukt maar nu zit ik met een paar probleempjes. Ik zal eerst ff de situatie vertellen dat is de volgende :

1 win2k3 server (met daarop pqdc)
2 winxp client pcs met allebij een onboard broadcom nic die pxe ondersteunt

Nou wil ik graag dat de clients met behulp van pxe een image van de server halen.
Met pqdc is het dus mogelijk om boot images te maken en deze vervolgens te laten gebruiken door de pxe server. Dit heb ik dus gedaan.
Nou kunnen mijn client pc's al wel booten naar het image menu (image center dacht ik) alleen kunnen ze dan geen verbinding maken met de shares op de server.
De rechten en dergelijke staan allemaal goed ingesteld.
Ik heb het vermoede dat het aan de drivers ligt van mijn netwerkkaarten.
Nou vroeg ik mij af wie heeft er ervaring met dit programma en welke netwerkkaarten gebruik je dan >?
Hoe gaat dat in ze werk als je er een andere netwerkkaart bij stopt dan kan je namelijk niet aan geven in het bios dat hij moet booten van lan toch ?

Tumteezy

ook al gegoogled en op de site van symantec gekeken maar ik kom er niet uit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 09:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me ff kan helpen ik wacht al zo lang op zo'n oplossing:(

Verwijderd

Topicstarter
staat hij wel in het goede subforum ?

Verwijderd

op de shares instellen rechtermuisknop op het share tabje bij permission everyone, en dan full controll gegeven?

maybe helpt dat, ik ken het programma verder niet

edit kan je in de windows explorer wel verbinding maken met je shares zonee wat voor fout geeft hij aan

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 19:00 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Ik heb zelf geen ervaring met pqdc, wel met ghost icm ris, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt denk ik.
Anyway, bij ghost/ris moet je het bootimage voorzien van een packet driver (generieke nic driver voor de pxe boot). Op die manier kun je wel een server benaderen.

Voor zo'n pxe is namelijk geen driver nodig. De stap erna moet wel via een driver werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 10 september 2004 @ 19:02:
Ik heb zelf geen ervaring met pqdc, wel met ghost icm ris, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt denk ik.
Anyway, bij ghost/ris moet je het bootimage voorzien van een packet driver (generieke nic driver voor de pxe boot). Op die manier kun je wel een server benaderen.

Voor zo'n pxe is namelijk geen driver nodig. De stap erna moet wel via een driver werken :)
Precies wat je zegt daar zat ik ook aan te denken.
Nou heb ik dus op beide clients een onboard broadcom netwerkkaart.
En heb ik via de bijgeleverde driver cd de netwerkkaart drivers (win95 andere zijn geen .inf bestanden en hij pakt ze zowiezo niet alleen win95) in de boot image gezet. Maar ook dit werkt niet.

Maar omdat ik het wel erg graag aan de praat zou krijgen dacht ik zelf om andere netwerkkaarten te kopen waarvan ik zeker weet dat deze gaan werken.

Met welke kaarten hebben jullie ervaring ?
En hoe zit dat dan als je via deze kaarten wil booten ? Want ik ben alleen maar bekend met de manier dat je het bios zo moet instellen om te booten via de netwerkkaart. Ik denk alleen dat dit niet het zelfde is met een aparte netwerkkaart.

bedankt voor de reacties tot zover

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 10 september 2004 @ 19:02:

zou je me wat meer kunnen vertellen over jouw oplossing ?

Verwijderd

Bekend probleempje.

Had W2K geen last van heeft ermee te maken dat 2K3 wil dat een client die zich aanmeld de communicatie 'digitally signed', en dat kan de DOS client waar je effectief mee aanlogged natuurlijk niet.

De wederom gerecyclde oplossing:

Op de server waar de shares staan, als dat een domain controller is, in de Domain Controller Security Policy, Computer Configuration, Windows Settings, Security Settings, Local Policies, Security options:

digitally sign server communication (always)
digitally sign server communication (when possible)

Alle 2 op disabled zetten.

Als het geen domain controller is, en je dus geen domain controller security policy hebt, start, run, gpedit.msc.

Kan natuurlijk ook met GPO's.

En natuurlijk opletten dat bv. een domain policy dit niet weer aanzet.

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd maar ook dat wil niet.
Ik heb het ook geprobeerd met ghost enterprise 2004 en ris
hij boot gewoon naar het bootmenu
er verschijnt een optie om ghost te booten
ook dat wil
maar als ik in het ghost programma zit kan ik niet me server benaderen om de ghost image vanaf te halen :(

ligt toch aan mijn onboard netwerkkaart zeker ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:31:
[...]

zou je me wat meer kunnen vertellen over jouw oplossing ?
Ik heb Ghost 7.5 hiervoor gebruikt, maar ik neem aan dat dat allemaal zo'n beetje overeen komt.
In de 7.5 versie kun met de bootdisk creator een ris-boot image maken. Daarbij geef je aan dat hij gewoon de packet driver moet gebruiken (algemene driver die erbij zit).

Vervolgens krijg je in je ris menu netjes de ghost optie erbij, en kun je via een multicast (of unicast) een image naar de betreffende pc('s) sturen. Dat image zet je klaar op de multicast server. Geen shares etc. nodig :)
Pagina: 1