Toon posts:

www.marine.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen, nadat ik SP2 voor Windows XP heb geinstaleerd kan ik niet meer op www.marine.nl komen, de pagina hij geeft aan downloading data maar er gebeurt niets.

als ik het via mijn laptop doe met daarop windows 2000 werkt het wel. ik heb de internet settings gecontrollerd maar kan niets vinden. iemand een suggestie

alvast bedankt voor diegene die mij kunnen helpen

Speedi

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Met welke browsers heb je het allemaal geprobeerd?

edit:
XP SP2 & FF 0.9.3 geen probeem

[ Voor 31% gewijzigd door Sosabowski op 08-09-2004 17:05 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Die pagina maakt gebruik van Flash, heb je ook met andere sites met Flash problemen of alleen specifiek die site?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Waarschijnlijk is de Windows XP SP2 firewall de boosdoener. Heb je die al eens uitgeschakelend en het daarna opnieuw geprobeerd? Zo niet, probeer dat eens en laat je bevindingen even weten.

Profile

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:02:
Kan iemand mij helpen, nadat ik SP2 voor Windows XP heb geinstaleerd kan ik niet meer op www.marine.nl komen, de pagina hij geeft aan downloading data maar er gebeurt niets.

als ik het via mijn laptop doe met daarop windows 2000 werkt het wel. ik heb de internet settings gecontrollerd maar kan niets vinden. iemand een suggestie

alvast bedankt voor diegene die mij kunnen helpen

Speedi
Verrek.. je hebt gelijk!

Ik heb ook SP2 en met IE werkt de site van de Marine dus inderdaad niet. Met Mozilla Firefox wel, dus als je er echt moet zijn kun je altijd nog Firefox downloaden..

Maar nee, dat is geen goede oplossing. De site van de Marine hoort ook gewoon te doen op IE.
Godjira schreef op 08 september 2004 @ 17:04:
Waarschijnlijk is de Windows XP SP2 firewall de boosdoener. Heb je die al eens uitgeschakelend en het daarna opnieuw geprobeerd? Zo niet, probeer dat eens en laat je bevindingen even weten.
De site blijft blank in IE. In Firefox laad ie direct.. Give it a try. Firewall staat hier ook uit.

[ Voor 23% gewijzigd door SanderTje! op 08-09-2004 17:06 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hier hetzelfde probleem met xp sp2. Op een windows 2003 machine werkt hij wel. Beide ie6 met nieuwste updates. Firewall staat uit op beide. :?

Verwijderd

Maar ik zou zoiezo toch Firefox gebruiken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 17:06 ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:06:
Maar ik zou zoiezo toch Firefox gebruiken. :P
Voordat we die discussie weer gaan krijgen... :) Tis nu wel bekend dat er een deel van de internetgebruikers verstokt is aan Firefox.

Voor een site als de Marine, bedrijf van de overheid, verwacht je toch op z'n minst dat zij hun site gewoon aanbieden aan iedereen met een browser. Als je site dan zelfs niet wil draaien op IE, dan heb je het toch niet helemaal goed voor elkaar als site-bouwert :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

SanderTje! schreef op 08 september 2004 @ 17:08:
[...]

Voordat we die discussie weer gaan krijgen... :) Tis nu wel bekend dat er een deel van de internetgebruikers verstokt is aan Firefox.

Voor een site als de Marine, bedrijf van de overheid, verwacht je toch op z'n minst dat zij hun site gewoon aanbieden aan iedereen met een browser. Als je site dan zelfs niet wil draaien op IE, dan heb je het toch niet helemaal goed voor elkaar als site-bouwert :)
Ja, maar het werkt wel in IE op een niet SP2 geupdate XP installatie of op een IE op een andere windows versie, dus aan de site zelf zal het niet liggen waarschijnlijk.

Profile

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
:o
nog een slachtoffer rijker 8)7

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-01 21:51
Foute boel, ik begrijp dat je ook andere browsers dan IE wilt ondersteunen. Maar om IE helemaal niet te ondersteunen op je website :-D. Marine.nl zal wel een code uitvoeren die de IE met XP sp2 niet leuk vindt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik wil het geen opsomtopic maken, alleen suggesties geven...
Maar bij mij doet hij het ook niet, hij hangt bij het downloaden van een javascriptje.

Echter, de firewall van SP2 heb ik uitgeschakelt, en heb mijn IE settings ook op laag staan...

Het heeft daarom denk ik ook te maken, met de beveiliging van IE in combinatie met SP2...
Bij Extra -> Internet Opties -> Tabblad beveiliging

Misschien dat die dat tegenhoudt...
Je kan het echter niet verlagen, want dan krijg je melding, dat het aanbevolen niveau Normaal is, en dat dat ook de standaard niveau is...

Vind het wel raar, dat je niet eens je eigen beveiliging meer mag / kan regelen... :(
:+

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2004 17:17 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

onder in de taakbalk van IE staat dat er iets met javascript gedownload of geopend moet worden en dat gebeurd dus niet .
Heb hier ook SP2 en de site doet het hier dus ook niet.
Ik denk dat door middel van beveiliging (te goede beveiliging) bepaalde scripts geblokeerd worden.

Mischien zijn er hier tweakers die uit kunnen proberen te vinden wat voor scripts dat zijn ben zelf niet zo thuis in scipting namenlijk.

GJ-tje was mij dus net voor :X

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin van Cleef op 08-09-2004 17:15 ]

computer voor alle werkzaamheden

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Op de Mac is marine.nl sowieso niet aan de gang te krijgen, merk ik net. Als ik de pagina in Safari open krijg ik de bron van index.html te zien, als ik het probeer in Camino en Internet Explorer word ik doorverwezen naar een niet bestaande browsers.html en in Firefox laadt de site hier helemaal niet... Handig :P

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Ok, het ligt dus waarschijnlijk wel aan de site. Het lijkt er inderdaad op dat er wat scripts op draaien die de nieuwe beveiliging in SP2 helemaal niet leuk vind. Misschien eens de webmaster van www.marine.nl mailen hierover? :+

Profile

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Godjira schreef op 08 september 2004 @ 17:21:
Ok, het ligt dus waarschijnlijk wel aan de site. Het lijkt er inderdaad op dat er wat scripts op draaien die de nieuwe beveiliging in SP2 helemaal niet leuk vind. Misschien eens de webmaster van www.marine.nl mailen hierover? :+
Nee lijkt me niet, want dan zou die het nergens met IE doen... ;) Ook niet op de Windows 2000 laptop / andere PC van de topic starter... :)

IE for Mac != IE for PC...
En de andere browsers zoals Safari en zo, houden een betere HTML standaard aan...

Daarom doet de site het daar niet of zelfs niet goed...

* CH4OS snapt dan ook niet helemaal, waarom mensen vaak een website IE-only bouwen, maar dat is een andere discussie... :)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2004 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bemerk dat er veel meer mensen het probleem hebben. het is pas gekomen na de sp2 update... dus wat zal het probleem zijn... ???????????

kent iemand de melding "inline scripting error"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 17:38 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je komt er niet op omdat er een javascript geblokkeerd wordt...

Heb het net effe getest...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:04:
Die pagina maakt gebruik van Flash, heb je ook met andere sites met Flash problemen of alleen specifiek die site?
Ik heb het tot nu alleen met deze

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op 08 september 2004 @ 17:37:
Je komt er niet op omdat er een javascript geblokkeerd wordt...

Heb het net effe getest...
wat kan ik er aan doen om dat dan op te lossen ?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik denk dat er nu veel mensen mee aan de slag zijn om een antwoord te kunnen geven :o

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

ik heb ook een probleem bij het laden van marine.nl in ie 6, met sp2.

een aparte die jullie niet kennen :D

http://home.wanadoo.nl/wvdlaar/marine.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 17:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:54:

offtopic:
in de categorie; andere leuke dingen :P

Verwijderd

Geen problemen zonder SP2.

Ik denk dat het inderdaad aan een beveiligingsupgrade ligt die in SP2 zit ingebakken. Misschien heeft MS van Bush opdracht gekregen om de sites van de defensie-instellingen van andere landen te blokkeren :? :+

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

http://msdn.microsoft.com...s/dnwxp/html/xpsp2web.asp

Ik ben geen expert qua webdesign enzo, maar kijk eens op bovenstaande pagina. Hierin staat mooi uitgelegd welke zaken in een internetpagina problemen kunnen veroorzaken met SP2!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb maar even naar info@marine.nl gemailed met wat uitleg... :)

(inclusief Slaay's link van MSDN)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
wtf.. willen jullie bij de marine ofzo ? :D maar ff serieus.. bij mij doet ie het inderdaad ook niet.. is inderdaad vreemd.. Dacht ik eindelijk dat ik een pc had die alles kon, maar nu kan hij marine.nl niet laden.. grrrrrr.. sp2 nog niet echt goed... demand an update

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Omdat ik net even aanwezig was in een "Mycom-topic" kom ik erachter dat http://www.mycom.nl/index.html het ook niet doet. Geeft bij mij zelfde effect als bij marine.nl

De secure server van mycom doet het bij mij wel (https://www.mycom.nl/index.html). Ligt dit aan mij of hetzelfde probleem?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
-Wahtah- schreef op 09 september 2004 @ 00:11:
Omdat ik net even aanwezig was in een "Mycom-topic" kom ik erachter dat http://www.mycom.nl/index.html het ook niet doet. Geeft bij mij zelfde effect als bij marine.nl

De secure server van mycom doet het bij mij wel (https://www.mycom.nl/index.html). Ligt dit aan mij of hetzelfde probleem?
Doet het hier prima met SP2 en IE :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij mij werkt het ook niet en maak geen gebruik van Windows Firewall oid. Ik zie downloading bil.js

Ik kan echter wel de source zien:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"><html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xmlns:b="http://www.backbase.com"><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"/><script type="text/javascript" id="mainscript"></script><script type="text/javascript">var _sCONFIG_LOCAL;var _oBILRoot;function BootScriptLoadChecker() { var doc = document; var bReady = true;
self.status = ''; for(var i=0;i<doc.scripts.length;i++){
self.status += '.'; if(doc.scripts[i].readyState!='complete'){
bReady = false; break;
} }
if(bReady){ MASTER_CONTROL_PROGRAM_INIT();
} else { self.status+=doc.scripts[doc.scripts.length-1].readyState; setTimeout('BootScriptLoadChecker();',100); }} function reloadOrback() { document.location=''+document.location+''; }</script><script type="text/javascript" src="/bil/config.js" ></script><script type="text/javascript" src="/bil.resources/settings.js" ></script><script type="text/javascript" src="/bil/bil.js" ></script></head><body onload="reloadOrback();"> </body></html>

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:43:
[...]

wat kan ik er aan doen om dat dan op te lossen ?
Je kunt bij de Internet Opties in 't tabblad Beveiliging op Standaardniveau klikken en in 't tabblad Geavanceerd op Standaard instellingen herstellen klikken. Kijk ook even in 't tabblad Privacy of er geen cookies ofzo worden geblokkeerd en leeg meteen ook even je hele internetcache voor de zekerheid. Je weet maar nooit.

Maarja, het enige juiste antwoord is al vaker genoemd: gebruik Mozilla of Firefox. Er gaat niets boven tabbed browsing en links in de achtergrond laden door de middelste muisknop. Heerlijk. :)

[show-off-modus] www.marine.nl @ Mozilla @ Debian Linux [/show-off-modus]

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/2004-09/wateengenot.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 09-09-2004 01:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 09 september 2004 @ 01:18:
[...]
Je kunt bij de Internet Opties in 't tabblad Beveiliging op Standaardniveau klikken en in 't tabblad Geavanceerd op Standaard instellingen herstellen klikken. Kijk ook even in 't tabblad Privacy of er geen cookies ofzo worden geblokkeerd en leeg meteen ook even je hele internetcache voor de zekerheid. Je weet maar nooit.

Maarja, het enige juiste antwoord is al vaker genoemd: gebruik Mozilla of Firefox. Er gaat niets boven tabbed browsing en links in de achtergrond laden door de middelste muisknop. Heerlijk. :)

[show-off-modus] www.marine.nl @ Mozilla @ Debian Linux [/show-off-modus]

[afbeelding]
Alle instellingen gecontrollerd en aangepast zoals hier beschreven maar helaas..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 09 september 2004 @ 00:17:
[...]

Doet het hier prima met SP2 en IE :)
Mycom site werkt hier wel goed

Verwijderd

Opera 7.52 op windows 2000 sp4 opent hem ook niet:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.westerhoff/error.jpg
IE 6.0 en Firefox 0.9.2 weer wel :S

mycom site opent wel in alle browsers

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 00:21 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is idd een javascript fout ik krijg hier ook netjes de vraag of ik de site wil debuggen. Als ik dat probeer heeft hij echter wat moeite om de code waar het mis gaat te achterhalen.

Het is ieder geval een "permission denied" fout. Er zijn in sp2 ieder geval een stuk meer limitaties op wat je met scripts kan. Onder andere het Cross Frame Scripting is een stuk aan banden gelegd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

offtopic:
www.luchtmobiel.nl moet je zijn

Verwijderd

Hier ook geen http://www.marine.nl :(

Hij blijft steken op http://www.marine.nl/bil.resources/settings.js...

Iets met javascript dus :?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 11:43
Ik gebruik MyIE2 onder XP met SP2 geinstalleerd, en www.marine.nl toont prima op mijn PC. Heb de windows firewall aktief, zit achter een NAT-router. Geen probleem hier.

• GrammaTonic
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:54:

mij opera geeft ook een bil error

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 15:42

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Windows is toch leading. Als er een probleem is tussen SP2 en marine.nl, dan zal de laatste zich moeten conformeren, om de dood eenvoudige reden dat 90% van de mensen IE gebruikt (ja ik weet het, niet de mensen hier natuurlijk ;), die zijn allemaal zooooo slim, en hebben een hekel aan M$-producten en gebruiken FF ofzo).
Dus de marine zal binnenkort de site wel aanpassen, net zoals dat met andere sites gebeurd. let wel, ik zeg niet dat dit goed is, maar het is wel de realiteit.

You iz one special kid!

Pagina: 1