A7N8X/3200+ Loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• _janlugt_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:50
Ik heb een Asus A78NX deluxe (laatste bios erin) met een Athlon XP 3200+ 400 Mhz, 512 MB 400 Mhz geheugen (single channel), Radeon 9200 SE en nog wat uitbreidingskaarten voor videobewerking e.d.

Het probleem is dat de computer steeds uitvalt. Dit gebeurt op allerlei moment, tijdens gewoon internetten (dan is het niet zo erg) of als er gewerkt wordt aan een video- of audiobestand (dan is het stuk vervelender).

Ik dacht dat het aan de koeler lag, daarom heb ik vandaag een nieuwe koeler geinstalleerd (Arctic Cooling Copper Silent 2), maar de hardware monitor in de bios geeft nog steeds aan dat de processor 65 graden wordt. Het koelblok wordt echter niet bepaald heet. Ik had wel het idee dat er minder vastlopers waren als ik de bussnelheid terugzette op 333 Mhz i.p.v. 400 Mhz.

Waar zou het aan kunnen liggen? Er is nog een identieke computer die dezelfde kuren vertoont, dus het lijkt me niet dat het bijvoorbeeld kapot geheugen is (Memtest86 gaf ook geen fouten).

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
• Koelblok niet toevallig verkeerd om gemonteerd? (de inkeping moet boven het witte vlak waar "Socket 462" staat)
• teveel of geen koelpasta? (een drupje ter grootte van een rijstkorrel is goed. dat uitsmeren zodat er een dun laagje ontstaat) Teveel koelpasta werkt als isolatie waardoor het koelblok veel slechter gaat werken

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Je voeding misschien?
Slechte voltlijnen die bij een beetje belasting in mekaar zakken.

Verwijderd

Wat voor voeding heb je dr in zitten?

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Inderdaad zouden je voltages onder stressen handig zijn.
Welk geheugen heb je erin? Het is vrij bekend dat de A7N8X kieskeurig is kwa geheugen (TWINMOS is niet altijd een goede combi). Vooral ook omdat je problemen afnemen bij minder FSB. Probeer memtest eens.

AdB

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

Thandor

SilverStreak

AdB schreef op 08 september 2004 @ 17:53:
Inderdaad zouden je voltages onder stressen handig zijn.
Welk geheugen heb je erin? Het is vrij bekend dat de A7N8X kieskeurig is kwa geheugen (TWINMOS is niet altijd een goede combi). Vooral ook omdat je problemen afnemen bij minder FSB. Probeer memtest eens.
(Memtest86 gaf ook geen fouten).
;)

Dat er 65 graden staat is iig niet helemaal lekker. Of je koeler zit niet goed of je sensor is niet goed meer. De Copper Silent 2 Rev.2 moet een XP3200+ makkelijk kunnen koelen.

Heb je de TC of de non-TC variant :?. (TC = Thermo Controlled, Temperature Control etc.)

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 08-09-2004 18:03 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1