Toon posts:

[PHP Apache] volautomatische installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers er is weer een uitdaging op til hier :)

Ik zou graag een cdtje maken dat vlekkeloos apache en php installeert zonder dat ik zelf iets hoef te doen.

Ik heb er al eens over nagedacht en het lijkt me geen al te simpele opdracht. Het voordeel is dat het enkel op een windows machine moet werken (als dit al als een voordeel beschouwd kan worden).

Ik dacht reeds aan het volgende.

Ik download de source versies van Apache en PHP.
Maak een scriptje dat beiden compileerd en dus installeerd.
Dan brand ik het geheel op een schijfje en zet er een autorun op.

Het scriptje is dus de moeilijkheid. Maar het moet toch mogelijk zijn niet?
Dus alle tips en suggesties zijn welkom. Ook struikelblokken en dergelijke mogen steeds gemeld worden.

Dus als er iemand de uitdaging aan durft :P

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Programming & Webscripting -> Software Algemeen, zodra autoinstallers e.d. aan bod komen heeft het echt geen bal meer met /14 van doen hoor :)

Professionele website nodig?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

1. Install Apache + PHP
2. Export de gemaakte reg. keys (incl apache service)
3. RAR het hele zooitje (incl de reg.keys) en maak er een SFX van
4. Brand de meuk op CD samen met een Autorun.INF

Waarom zelf compilen als er al gecomilede versies te downloaden zijn?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 08 september 2004 @ 17:01:
1. Install Apache + PHP
2. Export de gemaakte reg. keys (incl apache service)
3. RAR het hele zooitje (incl de reg.keys) en maak er een SFX van
4. Brand de meuk op CD samen met een Autorun.INF

hmm klinkt aanvaardbaar maar waarom zou een geinstalleerde versie op mijn pc ook zomaak werken op een andere pc. REG waarden bevatten toch paden ed hé.

Dus jij stelt gewoon voor dat ik op mijn pc de beiden installeer en dan de regkey exporteer?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tja.. wat Jimbolino zegt inderdaad; pak een precompiled version en installeer die. Het enige wat Apache met je register doet is die service aanmaken.. Misschien zou je zelfs eens kunnen kijken in hoeverre de installatieprocedure ge-automatiseerd kan worden (installshield installers zijn hier redelijk geschikt voor); dat is nog mooier :)

En PHP is niets meer werk dan een zip file uitpakken; dat moet je zelf ook wel voor elkaar krijgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Spider.007 op 08-09-2004 17:06 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je moet gewoon zorgen dat Apache de module goed vind en dat die installer httpd.conf automatisch voor je doet. Dan heb je er wat aan :)
Meer vrijheid (--with-everything switches zijn altijd handig) over wat geinstalleerd word, extensies meteen mee installeren, bepaalde dingen aan of juist uitzetten (--disable-xml of iets soortgelijks is een switch van PHP). Verder kun je er nog voor kiezen om bepaalde dingen heel ergens anders dan default neer te zetten, en de rest niet (--exec-prefix, --mandir, dat soort dingen). Verder duurt compilen echt niet zo lang als je het op een redelijke bak doet, en dan wegen de voordelen op tegen de tijd :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

Ik denk dat het voor de meeste windows gebruikers te veel moeite is om de source te downloaden, een compiler uit te kiezen? en daarna uit te zoeken hoe het allemaal werkt.

Ik meen dat er vroeger een aantal packages waren met Apache+php+mysql, maar de laaste jaren hoor ik daar niet zo veel meer van...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31
Apache hoef je überhaupt niets aan te doen, aangezien het een Windows Installer is.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de vraag niet héél duidelijk gesteld. Ik zou graag een installer maken van apache + php die automatisch runt zonder dat de gebruiker ook maar 1 maal moet klikken. Dus met een windows installer voor apache ben ik niet véél denk ik want dan moet ik nog enkele malen op next klikken niet?

Ivm php, ik weet dat de zip uitpakken genoeg is, maar dan moet ik ook nog de dir waar de zip uitgepakt is aan mijn path toevoegen he. Maar dit kan met een simpele batch opdracht niet?

Verwijderd

Vroeger gebruikte ie altijd PHPDev onder windows
http://www.firepages.com.au/

Ding installeerd apache, php en mysql

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

http://www.apachetoolbox.com/ een install script. Voor automatisch installeren van apache+ php en een hele zooi modules.
ApacheToolBox is een bash script. Dus gemakkelijk aan te passen

/edit
Sorry las te laat dat het voor windows moet zijn. Dan heb je hier niets aan

[ Voor 20% gewijzigd door wica op 09-09-2004 09:11 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Pagina: 1