Processor uit gesloopte laptop verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik heb mijn overleden laptop (moederboard verbrand, kosten 1100 euro, dus koop nieuwe) vandaag even gesloopt om o.a. de brander, geheugen, harddisk en modem extension e.d. te verwijderen...

Nu heb ik het volgende over, bij deze, RIP @ laptop:
// image deleted (10 september)

Alleen ik heb alleen nog de mooie AMD processor die erin zit nodig, alleen op de socket zit nergens zo'n hefboompje (lever?), het lijkt erop dat hij anders vastzit. Ik raak er niet wijs uit, AMD rept er ook niets over op hun website.

Het is een AMD 1 ghz processor, eventueel heb ik wel een typenummer. Ook heb ik even een foto gemaakt, iemand enig idee?
// image deleted (10 september)

[ Voor 14% gewijzigd door Spixo op 10-09-2004 19:31 ]

Verwijderd

Hoe werdt het koelblok hier op gemonteerd? Via die 4 dingetjes op de socket? of met die ijzeren pen rechtsonderin?

• Spixo
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:46:
Hoe werdt het koelblok hier op gemonteerd? Via die 4 dingetjes op de socket? of met die ijzeren pen rechtsonderin?
Ja op die 4 dingetjes zat een passief koelelement geschroeft..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij oudere pentium processoren moest je de processor een stukje opschuiven, en dan kwamdie los... Misschien hier ook het geval?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Welk merk is het? HP kost "maar" 749,00 (excl. BTW), inclusief ophalen/brengen. Behalve Evo nx-serie.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Spixo
  • Nu online
MikeyMan schreef op 08 september 2004 @ 16:51:
Bij oudere pentium processoren moest je de processor een stukje opschuiven, en dan kwamdie los... Misschien hier ook het geval?
Het gaat hier om een AMD, heb het geprobeerd maar lukt niet.

Let er trouwens op dat net zoals bij een 'normale' cpu er een hoekje uit is. (op de foto rechtsboven van de cpu)
PcDealer schreef op 08 september 2004 @ 16:51:
Welk merk is het? HP kost "maar" 749,00 (excl. BTW), inclusief ophalen/brengen. Behalve Evo nx-serie.
Het gaat om een laptop van Sky Computers

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 08-09-2004 16:57 ]

• kluyze
  • Niet online
Ik heb hier een laptop pet een Intel en die foto ziet er gelijkaardig uit.

Links en rechts van de proc die 2 witte blokjes. Effe met iets een hefboom creeren.
Wel opletten dat je hem gelijk optilt. Dat je geen pinnetjes plooit of over doet. Als je hem nog wilt houden. En omdat je hem er uit wilt neem ik aan van wel.

En hou wel in gedachte dat ik een Intel heb!! Gelijdelijk aan proberen. Niets forceren, en als het niet lukt gewoon stoppen en iets anders proberen zou ik zeggen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kluyze schreef op 08 september 2004 @ 18:30:
Ik heb hier een laptop pet een Intel en die foto ziet er gelijkaardig uit.

Links en rechts van de proc die 2 witte blokjes. Effe met iets een hefboom creeren.
Wel opletten dat je hem gelijk optilt. Dat ik geen pinnetjes plooit of over doet. Als je hem nog wilt houden. En omdat je hem er uit wilt neem ik aan van wel.

En hou wel in gedachte dat ik een Intel heb!! Gelijdelijk aan proberen. Niets forceren, en als het niet lukt gewoon stoppen en iets anders proberen zou ik zeggen.
idd
ff een brede schroevedraaier dr tussen en draaien maar :Y)
springt die er zo uit :)
laatst nog met een K6-2 gedaan zelfde socket idee :)

tis eiks gewoon een normale socket zonder de bovenste laag en hefboompje

404 Signature not found

Verwijderd

Ik zou ook zeggen heel rustig met een schroevendraaier de cpu eruit liften, maar neem een niet al te grote en doet heel beetje bij beetje, niks overhaasten want gedult is een schone zaak :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 18:39:
Ik zou ook zeggen heel rustig met een schroevendraaier de cpu eruit liften, maar neem een niet al te grote en doet heel beetje bij beetje, niks overhaasten want gedult is een schone zaak :)
volgens mij moet die hem zo op de foto gezien gewoon eerst naar LINKS duwen, dan kan je um daarna dr zo uit pakken :)

404 Signature not found

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Is het geen zif-achtige-socket? Omdat er zo'n leuk balkje onderzit, met een gat waar je presies een schroevendraaier in kan zetten, naar je toe kan halen, om de proc eruit te halen :)

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Het is een ZIF socket. De hele bovenkant, met de processor erbij kan heen en weer schuiven (maar het zit natuurlijk wel strak als het vast zit :)).

Links en rechts zie je een uitstekend wit nokje in het midden, met een gleufje erin. Je moet daar een schroevendraaier in steken en dan de schroevendraaier draaien. Je zal zien dat de hele processor samen met de bovenkant van de socket verschuift en de CPU dan los komt. Zo te zien op de foto moet je de schroevendraaier aan de rechterkant plaatsen.

Als het niet goed lukt om de schroevendraaier te draaien, dan kun je hem ook als een soort hefboom gebruiken. Steek de schroevendraaier in de rechter gleuf en zorg dat je een stukje karton tussen de CPU en de schroevendraaier zet. Duw dan de schroevendraaier naar links, zodat je tegen de CPU aan drukt (daarom het plastic of karton ertussen). Dan zul je de hele CPU verschuiven en voel je hem wel los klikken.

Edit: Ik bedoel dus niet die vier gaatjes waar de schroefjes van de koeler in hebben gezeten hé!

[ Voor 6% gewijzigd door RetepV op 08-09-2004 19:05 ]

Macbook Pro

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dat zei ik...

• Spixo
  • Nu online
RetepV schreef op 08 september 2004 @ 19:05:
Het is een ZIF socket. De hele bovenkant, met de processor erbij kan heen en weer schuiven (maar het zit natuurlijk wel strak als het vast zit :)).

Links en rechts zie je een uitstekend wit nokje in het midden, met een gleufje erin. Je moet daar een schroevendraaier in steken en dan de schroevendraaier draaien. Je zal zien dat de hele processor samen met de bovenkant van de socket verschuift en de CPU dan los komt. Zo te zien op de foto moet je de schroevendraaier aan de rechterkant plaatsen.

Als het niet goed lukt om de schroevendraaier te draaien, dan kun je hem ook als een soort hefboom gebruiken. Steek de schroevendraaier in de rechter gleuf en zorg dat je een stukje karton tussen de CPU en de schroevendraaier zet. Duw dan de schroevendraaier naar links, zodat je tegen de CPU aan drukt (daarom het plastic of karton ertussen). Dan zul je de hele CPU verschuiven en voel je hem wel los klikken.

Edit: Ik bedoel dus niet die vier gaatjes waar de schroefjes van de koeler in hebben gezeten hé!
Het is gelukt.. ik ben weer helemaal blij :*)
Jij natuurlijk ook bedankt _/-\o_

p.s. even een hele domme vraag, kan ik deze processor ook in een 'normale' socket A met zo'n hendel gebruiken? O-)

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

ja, dat is geen probleem... :)

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 23:21

jurma

simply connecting...

als het geen mobile processor is, dan kan het wel hij ziet er uit als mijn oude amd.
dus ik denk wel dat het kan, toen je hem kocht was het toen een mobile cpu (op doos/folder/bon)?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Spixo
  • Nu online
jurma schreef op 08 september 2004 @ 19:56:
als het geen mobile processor is, dan kan het wel hij ziet er uit als mijn oude amd.
dus ik denk wel dat het kan, toen je hem kocht was het toen een mobile cpu (op doos/folder/bon)?
Nee het is een AMD 1000 en zeker geen Mobile...

Verwijderd

LOL! ik heb een keer een AMD Duron based laptop op me schoot gehad en kon, bij wijze van spreken, bijna naar Beverwijk toe! Damn wat worden die dingen heet man! Maar zou het niet zo zijn dat de proc in de socket vast gezet is? En anders zet je toch op de onderkant van de print een soldeerbout en soldeer je hem los? Probeer het anders eens om met een platte schroevendraaier voorzichtig je proc. uit de socket te wippen? GL

• Spixo
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 21:31:
LOL! ik heb een keer een AMD Duron based laptop op me schoot gehad en kon, bij wijze van spreken, bijna naar Beverwijk toe! Damn wat worden die dingen heet man! Maar zou het niet zo zijn dat de proc in de socket vast gezet is? En anders zet je toch op de onderkant van de print een soldeerbout en soldeer je hem los? Probeer het anders eens om met een platte schroevendraaier voorzichtig je proc. uit de socket te wippen? GL
Bedankt voor je bericht, zoals je alleen al 4 posts erboven hebt kunnen lezen heb ik die processor dmv een schroefendraaier eruit.

Wat je zegt over warmte, weet je wat het grappige is, op de core zat een koperen plaatje die ging half de laptop door en eindigde in een spiraal met een klein koelertje, dat was het coolsysteem. Kan er wel eens een foto van maken, is echt maf gewoon hoe ze dat hebben gedaan :9
Pagina: 1