Ik heb hier een Soyo SY-6KD mobo liggen, volgens de specs zit er een I20 upgrade slot op ... dit ziet eruit als een ietwat verlengd PCI slot. Zoeken op google naar "I20 upgrade slot" levert één hit op: een review van het betreffende plankje van anandtech ... waar verder geen enkele informatie bij staat wat het nou precies is. Wie weet wat voor ontzettend gave dingen je kunt doen met een I20 upgrade slot?
Je moet niet naar I20 (i twintig) zoeken maar naar I2O. Dit staat voor Intelligent I/O (vandaar de 2, namelijk voor beide i's). In een notendop, dit is een techniek waarbij low-level I/O overhead (b.v. interrupts) minder belasting veroorzaken. Zwaar belaste servers kunnen namelijk op een gegeven moment drukker met dit soort zaken zijn dan met de eigenlijke dataverwerking (wat natuurlijk niet de bedoeling is).
Ik ben niet zo thuis in dat oude spul maar volgens mij kun je daar b.v. I2O netwerkkaarten of I/O controllers in proppen
Ik ben niet zo thuis in dat oude spul maar volgens mij kun je daar b.v. I2O netwerkkaarten of I/O controllers in proppen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
I2O slot, was dat niet zo'n kaart met Intel i960RD processor (evt. met NVram/Eprom + geheugenuitbreiding) ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 18:42 ]
*dom voelt* Ik had intussen ook al vernomen dat het I2O en niet I20 was ... bedankt voor de info iig