Ik draai lokaal
easyphp 1.7, zodat ik lokaal met PHP en MySQL kan dev'ven.
Al mijn projecten staan in de development directory. Het schrijven van de code doe ik in Edit Plus 2(
screenshots).
Vervolgens druk ik netjes op ctrl+s, switch van EditPlus naar de browser door ctrl+tab in te drukken, druk vervolgens op de beroemde F5 knop en ik zie direct het resultaat.
Overigens heb ik als startpagina van mijn browser tevens een zelfgemaakte pagina staan, die aan de rechterkant de inhoud van mijn dev-map weergeeft. Op die manier kan ik: de browser openen en met een druk op de knop een bepaald project bekijken.
Perfect pour moi.
Als ik tevreden ben of het stadium heb bereikt dat andere mensen het ook mogen zien, dan exporteer ik via PhpMyAdmin de database en stop dit .SQL bestand in de PhpMyAdmin omgeving op mijn live server, die ik netjes huur bij een degelijk bedrijf.
Vervolgens alle noodzakelijke -geprogrammeerd voor welke server dan ook- files op de live-server zetten en draaien maar.
Live developpen ( = lokaal i.m.o. ) is een must voor serieuze developpers als je het mij vraagt; ik weet echter ook dat er (goede zelfs) developpers zijn die via een constant openstaande FTP verbinding werken. Is niet mijn ding.
Heeft in mijn geval met zowel veiligheid als gemakzucht te maken.
Tevens heb ik een laptop met EasyPHP daarop, zodat ik anderen ook kan laten zien wat er gemaakt is. Ongeacht het feit of er nou wel- of niet een internet verbinding is.
Over mijn ervaring met andere editors, ik heb er een aantal gehad/geprobeerd, maar het resultaat was iedere keer dat er téveel mee kon.
Het enigste wat een goede dev'ver volgens mij nodig heeft is een highlight functie, en een makkelijk toegankelijke en gebruiksvriendelijke file browser.
Wat bij mij als resultaat het gebruik van EditPlus heeft.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 10-09-2004 00:01
]