kladblokinstelling voor het openen en opslaan van bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
In kladblok staat de instelling voor het openen en opslaan van bestanden automatisch op.txt bestanden. Ik werk veel met andere extensies en moet dan altijd eerst 'alle bestanden' selecteren voor ik ook de niet-.txt bestanden kan zien bij het openen en opslaan. Het zou me en hoop tijd schelen als ik kladblok hierop kan instellen!!! :P Who knows ?

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:56
Start , config scherm, mapopties en dan tabblad bestandstype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

Tux

Zo te zien is dat niet in stellen. Maar als je veel bestanden edit, is het dan niet beter om een andere editor te gebruiken met meer mogelijkheden. Of misschien gewoon even * en een enter bij de bestandsnaam invullen, dan krijg je ook alle bestanden te zien.
Willson schreef op 08 september 2004 @ 16:34:
De TS wil dat notepad default alle bestanden ziet, en niet dat bepaalde filetypes aan notepad gekoppeld worden neem ik aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Tux op 08-09-2004 16:37 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Willson schreef op 08 september 2004 @ 16:34:
dat bedoelt ie niet volgens mij hoor....dit klinkt meer alsof je kladblok zelf zo moet bewerken dat ie standaard niet als *.txt maar als bv. *.htm opslaat...Am I right?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
Als je bestand openen in Kladblok doet, laat ie alleen de .txt bestanden van de betreffende map zien. Als je dan alle bestanden aanklikt zie je wel de bestanden met overige extensies. Die extra handeling wordt ik gek van. Een betere editor moet ik inderdaad aanschaffen, maar notepad is wel razendsnel opgestart en als je de broncode van een html pagina vraagt wordt het automatisch in notepad getoond. Wil je die code dan aanpassen dan zit je weer met eerder genoemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie heb je het hier over? Dan kan ik die in je topicstart zetten volgens de Windows Operating Systems Policy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oysterhoys
Sorry, XP !
er zal toch wel een parameter zijn notepad.exe/x
waarbij hij automatisch alle bestanden toont

[ Voor 80% gewijzigd door Oysterhoys op 08-09-2004 17:01 ]

Anoniem: 27948

Oysterhoys schreef op 08 september 2004 @ 16:56:Een betere editor moet ik inderdaad aanschaffen
Downloaden bedoel je; genoeg prima freeware editors te vinden die niet de notepad beperkingen hebben.
Oysterhoys schreef op 08 september 2004 @ 16:56: als je de broncode van een html pagina vraagt wordt het automatisch in notepad getoond.
Die editor kun je veranderen via tools->internet options, tabblad programs.
Pagina: 1