Toon posts:

[Flash] Kalender

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een RIA (Rich Internet Application) te maken en heb een kalender nodig, Lekker makkelijk Flash MX 2004 Professional heeft er eentje tussen zijn componenten zitten. MAAR.... ik moet meerdere datums kunnen selecteren. Ik wil namelijk een begin datum en een eind datum... voor bootverhuur is het. Enig idee hoe ik dit kan visualiseren?

Alvast bedankt

Verwijderd

twee kalendertjes maken, één voor de begindatum en één voor de eind datum :? Of is dat in jouw geval geen nette oplossing??? Het is iig een veel gebruikte methode...

/me Sooterd zwaait naar Skaah

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 16:19 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Twee kalenders naast elkaar?

Sooterd: great minds think alike!

[ Voor 40% gewijzigd door Skaah op 08-09-2004 16:16 ]

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 14:51

Roland

Schnitt!

De startdatum met een groen rondje omcirkelen en de eind datum met een rood rondje! Ik neem aan dat er wel twee variabelen binnen een kalender kunnen worden gezet?

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Je moet zelf maar uitzoeken hoe dit technisch te doen, maar denk dat het mooiste gewoon is om alle tussenliggende dagen te arceren (vaag grijze background ofzo)
Je hebt dan niet eens echt een begin en einddatum, de hoogste datum is automatisch de einddatum.

1) Gebruiker klikt op 3 maart en daarna op 7 maart, dan worden 3,4,5,6,7 maart gearceerd. Automatisch is dus begindatum 3 maart en einddatum 7 maart

2) Gebruiker klikt op 18 november en daarna op 5 september, dan worden alle tussenliggende dagen en maanden gearceerd. Begindatum is dan 5 september en einddatum 18 november.

Of is dit geen idee?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Verwijderd

Topicstarter
2 kalenders is geen oplossing... en het nadeel is dat ik niet verschillende vakjes anders kan vormgeven...

dus iemand nog suggesties, of links van voorbeeld of nog mooier tutorial ofzo

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Waar heb je zelf al gezocht? ;)

• McVirusS
Tipje: er zijn erg veel gratis componenten te krijgen voor Flash; ik zou het eens in die richting zoeken :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al gek ge-googled, zal wel ff opzoek gaan met "free flash component"

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Moet het per se Flash zijn?
Of mag js ook? http://dynarch.com/mishoo/calendar.epl

Today's subliminal thought is:

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

[1] Drag een calendar component op je stage
[2] Open je properties window
[3] Zet "Selection Type" op "multiple"
[4] Of lees de manual eens...

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hmm topictitel zegt Flash maar topicstart gaat over Flash MX 2004..das niet handig want mijn voorbeeld gaat over Flash MX. In Flash MX 2004 kan het niet direct, omdat de DateChooser geen meervoudige selectedDates toelaat, dus dan zou je van DateChooser moeten subclassen ( maw je eigen DateChooser component schrijven... ) Dat opent weer een heel kast met lijken dus weet niet of je daar aan zou moeten beginnen...

"You're only as good, as what you did last week."

• McVirusS
oh,when? schreef op 09 september 2004 @ 19:19:
hmm topictitel zegt Flash maar topicstart gaat over Flash MX 2004..das niet handig want mijn voorbeeld gaat over Flash MX. In Flash MX 2004 kan het niet direct, omdat de DateChooser geen meervoudige selectedDates toelaat, dus dan zou je van DateChooser moeten subclassen ( maw je eigen DateChooser component schrijven... ) Dat opent weer een heel kast met lijken dus weet niet of je daar aan zou moeten beginnen...
Kan hij niet gewoon eerst in Flash MX het oude data component erin slepen en die gebruiken in Flash MX 2004?
Pagina: 1