Toon posts:

WinterHerrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag!

Ik had een vraag die me eigenlijk al heel lang op het hart ligt. Altijd als ik mijn pc aanzet in de winter :7 dan maakt hij een enorme herrie. Het is niet mijn HD of proc-cooler die dit veroorzaakt maar het komt ergens uit mijn Koeler of mobo (maken mobo's geluid? |:( ). Dat is een flinke zware brom die langzaam afneemt en na een minuutje warm draaien springt deze virtuele choke uit en dan bromt het allemaal wat rustiger. Weet iemand de oorzak van dit verschijnsel?

Ik ben erg benieuwd. Misschien moet ik naast een flink cpu cooler ook wel een kast verhitter inbouwen. *D

Prettige daagjes allemaal!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
das een mooie binnenkomer madchicken :)

heb echter geen idee wat het kan zijn.....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vaak is het inderdaad je cpu/vid koeler of de (in mijn geval) de koeler van je voeding.. Een lekker stootje tegen je kast doet wonderen :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan moet het toch de koeler van de voeding zijn, Ik ga denk ik proberen wat fietsband tussen de koeler en de kast te proppen. Het moederboard kan volgens mij geen geluid maken (excl, vid/cpu coolers) tenzij het in een eigenfrequentie staat te schudden. Maar dat lijkt me ook wel weer onwaarschijnlijk. Ik denk dat ik het hele ding maar vol rubberbanden gooi en dan maar kijken of dit werkt. :?

Het wordt tijd dat die voedingen eens wat stiller worden! *D