Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GSM gaat steeds uit als 'ie het netwerk vindt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn telefoon (Alcatel) gaat de laatste tijd steeds uit op het moment dat 'ie een netwerk vindt. Ik heb een Telfort abonnement (studentending), en als ik m'n telefoon aan zet staat er linksonderin eerst <<<>>>, na een tijdje staat er NL Telfort en dan binnen 0.5 sec gaat de telefoon uit.

Als ik de simkaart eruit haal blijft 'ie wel aan, echter kan ik er dan (uiteraard) niks mee.

Weet iemand of dit een bekend probleem of iets dergelijks is, of dat ik gewoon pech heb? Ik wilde sowieso al een nieuw mobieltje aanschaffen bij m'n volgende jaar abonnement, maar dat begint over een maand of anderhalf pas en ik wil nu graag m'n postbank sms'jes kunnen ontvangen :)

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:17

Xe0n

^ Me

ligt het niet aan je batterij?

...

Verwijderd

Voor de zekerheid even contactjes schoonmaken van je SIM kaart en de simkaarthouder. Hielp bij mij ooit toen ik vaak simkaart errors kreeg. Gewoon wasbenzine/aftershave whatever gebruiken :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wellicht was 't nuttig geweest als ik erbij vermeld had dat ik de simkaart ook in een andere telefoon geprobeerd heb, daar werkte 'ie wel ;)

Batterij leek 't me niet te zijn omdat 'ie wel een tijd aan kan blijven zonder simkaart :/

Ik zal iig die contactjes nog even proberen schoon te maken.

edit:

Voor de zekerheid het snoer er nog maar 'ns ingestoken, nu blijft 'ie weer wel aan :/ Het batterij indicatortje staat echter op 2 van de 3 streepjes als ik 't snoer eruit haal..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 16:23 ]

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:17

Xe0n

^ Me

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:19:
Hmm wellicht was 't nuttig geweest als ik erbij vermeld had dat ik de simkaart ook in een andere telefoon geprobeerd heb, daar werkte 'ie wel ;)

Batterij leek 't me niet te zijn omdat 'ie wel een tijd aan kan blijven zonder simkaart :/

kijk als je simkaart in de telefoon zit gaat die proberen verbinding te maken wat veel stroom kost

als die er niet in zit stelt het stroom verbruik niets veel voor

dus kijk nog eens naar je batterij

...

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:19:

edit:
Voor de zekerheid het snoer er nog maar 'ns ingestoken, nu blijft 'ie weer wel aan :/ Het batterij indicatortje staat echter op 2 van de 3 streepjes als ik 't snoer eruit haal..
De accu is gewoon slecht geworden, het netwerk vinden trekt veel stroom in een keer (net zoals bellen, piekstromen) en zoveel kan de accu niet aan. Dus een nieuwe accu kopen. De accu van m'n Nokia 3310 heeft dat ook weleens gehad, net opgeladen (4 streepjes) en tijdens m'n eerste gesprek daarna viel de telefoon gewoon uit. Een nieuwe accu gekocht, alles perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruzor op 08-09-2004 16:40 ]

[This is what you get when you mess with us]

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
haal je accu er eens uit zodra hij gaat zoeken.. ook wel hlr update

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Pagina: 1