Toon posts:

[XP SP2] Problemen met gedeeld internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren SP2 (xp pro eng) geinstalleerd op een schone machine (Had te weinig ruimte... en moest nodig opschonen)

Aan de machine hangen nog 2 andere pc's waarvan er 1 al was voorzien van SP2 en de ander nog SP1 heeft.

Het probleem is nu dat op de machine waar ik zojuist windows met SP2 heb geinstalleerd en welke het internet deelt. Het internet heel slecht werkt. 9 van de 10 keer problemen met het vinden van inet pagina. geen mogelijkheid om mail te versturen/verzenden.
Het gekke is dan ook nog eens dat de twee machines die internet gedeelt krijgen geen enkel probleem hebben met het internet.

Ik heb firewall en dat soort dingen al uit gezet etc.

Iemand enig idee wat het probleem is. En nog belangrijker hoe het is op te lossen?

Verwijderd

Kijk eens in het eventlog als er een melding staat dat er te veel connecties gebruikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag...
hoe bekijk ik de eventlog?

Verwijderd

start -> run -> eventvwr.exe

Verwijderd

Topicstarter
thnxz... kan daar nix noemenswaardigs in ontdekken
zou ook niet precies weten hoe ik dat allemaal moet lezen

Verwijderd

In het volgende topic ([XP] SP2 - slechte keuzes door Microsoft*) staat informatie over de nieuwe feature.

en dan vooral dit stukje
The TCP/IP stack now limits the number of simultaneous incomplete outbound TCP connection attempts. After the limit has been reached, subsequent connection attempts are put in a queue and will be resolved at a fixed rate. Under normal operation, when applications are connecting to available hosts at valid IP addresses, no connection rate-limiting will occur. When it does occur, a new event, with ID 4226, appears in the system’s event log

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het probleem niet geloof ik kom die ID niet tegen in de event viewer.
en dan zou het probleem zich toch ook voor moeten doen op de andere pc's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle netwerk ellende maar even uit me pc gerukt om alleen een directe verbing met het internet te hebben zonder deze te delen.

Het probleem blijft zich voor doen :(
Pagina: 1